Έκλεισαν την είσοδο στο λιμάνι της Λάρνακας οι εργαζόμενοι
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Μαίνεται ο «πόλεμος», μεταξύ των ιδιοκτητών ακτοπλοϊκών σκαφών στη μαρίνα Λάρνακας και της διαχειρίστριας εταιρείας Kition Ocean Holdings.
Σήμερα το πρωί, μέλη της Παγκύπριας Ένωσης Ακτοπλοϊκών, απέκλεισαν με τα σκάφη τους την είσοδο του λιμανιού Λάρνακας, ως πρώτο μέτρο αντίδρασης για το κλείσιμο της αποβάθρας της μαρίνας και για τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού που, σύμφωνα με τους ιδίους, έχει επιβάλει ο επενδυτής.
«Στόχος μας είναι η δημιουργία κόστους και απώλειας εσόδων για την Kition Ocean Holdings, ελπίζοντας ότι θα καταλάβουν τι σημαίνει να κλείνεις επιχειρήσεις και να έχεις απώλεια εσόδων», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της Ένωσης Ακτοπλοϊκών.
Οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών σκαφών υποστηρίζουν ότι το κλείσιμο της ξύλινης διατηρητέας αποβάθρας παρά τη μαρίνα για σκοπούς συντήρησης και ανάπλασης έχει ως αποτέλεσμα ουσιαστικά την αναστολή λειτουργίας των ακτοπλοϊκών σκαφών, με τους ιδιοκτήτες τους να υπόκεινται μεγάλη απώλεια εσόδων.
Περαιτέρω, οι ιδιοκτήτες των ακτοπλοϊκών σκαφών κάνουν λόγο για αύξηση τελών ελλιμενισμού που φθάνει το 43,5%. Επιπρόσθετα, η Παγκύπρια Ένωση Ακτοπλοϊκών καταγγέλλει ότι η Kition Ocean έχει αποφασίσει να εκδιώξει τους επαγγελματίες από την ξύλινη αποβάθρα εφαρμόζοντας τεχνικές κόπωσης των επαγγελματιών.
Επικαλείται, μάλιστα, δήλωση που έκανε ο ιδρυτής της Kition, Πάνος Αλεξάνδρου, σύμφωνα με την οποία η ακτοπλοΐα από την αποβάθρα θα καταργηθεί και πως οι ιδιοκτήτες σκαφών θα πρέπει να ψάξουν αλλού για δουλειά… Οι επαγγελματίες ιδιοκτήτες σκαφών καταγγέλλουν, επίσης, τον διευθυντή της μαρίνας Λάρνακας για απειλές εκδίκησης προς κάποια μέλη της Παγκύπριας Ένωσης Ακτοπλοϊκών.
Η θέση της Kition
————————
Από την πλευρά της, η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας αναφέρει ότι είναι αδικαιολόγητες οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών σκαφών να μπλοκάρουν την είσοδο του λιμανιού και να προκαλέσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, τον τουρισμό και την οικονομία του τόπου.
Ο επενδυτής υποστηρίζει ότι λόγω του πληθωρισμού και της αναρρίχησης των τιμών, η εταιρεία προχώρησε στην ελάχιστη αύξηση των τελών ελλιμενισμού, διατηρώντας οικονομική την επιλογή ελλιμενισμού για τους ιδιοκτήτες σκαφών. «Ως εταιρεία, είμαστε υποχρεωμένοι ν’ αναπαλαιώσουμε την διατηρητέα αποβάθρα, σύμφωνα με την συμφωνία που κάναμε με το κράτος.
Η ξύλινη αποβάθρα είναι επικίνδυνη για χρήση από το κοινό και μέχρι την πλήρη συντήρηση της, ίσως χρειαστεί να κλείσει τελείως σε κάποιο στάδιο για λόγους ασφάλειας. Στην έναρξη του έργου αντιμετωπίσαμε διάφορες δυσκολίες, αφού χρειάστηκαν επιπλέον μελέτες για να προχωρήσουν τα έργα», εξηγεί η Kition.
Η διαχειρίστρια εταιρεία υποστηρίζει, ακόμα, ότι για να βοηθηθούν οι ιδιοκτήτες ακτοπλοϊκών σκαφών στη μαρίνα, αποφασίστηκε όπως η αποβάθρα συντηρηθεί τμηματικά, αφήνοντας ένα τμήμα της ανοικτό και παρέχοντας ασφαλή πρόσβαση προς το κοινό και τους τουρίστες, ώστε να εξυπηρετούνται οι επαγγελματίες.
Για τον σκοπό αυτό, έχει παραχωρηθεί χώρος στην είσοδο της μαρίνας για τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων και περιπτέρων για προσέλκυση πελατών.
Τέλος, η Kition Ocean κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, σημειώνοντας ότι οι επιπτώσεις από τις διαμαρτυρίες των ιδιοκτητών σκαφών δεν θα είναι μόνο σε βάρος της εταιρείας, αλλά θα προκύψουν καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στην παράδοση και παραλαβή ζωτικών για την οικονομία προϊόντων, ενώ στο καθεστώς απειλών εισέρχονται και οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων από Ισραήλ και Ελλάδα που αναμένει η Λάρνακα.
«Καλούμε την κυβέρνηση, τα αρμόδια υπουργεία, τον Δήμο Λάρνακας, την Βουλή και τις οργανώσεις ΚΕΒΕ – ΟΕΒ να προχωρήσουν άμεσα στη ρύθμιση των κινητοποιήσεων», καταλήγει η Kition.