Ποικιλόμορφες είναι οι δράσεις που αναπτύσσει το Κοινοτικό Συμβούλιο Αγίου Θεοδώρου για ένταξη του χωριού στον τουριστικό χάρτη της επαρχίας Λάρνακας, μεταξύ των οποίων δύο σημεία φωτογράφησης με τίτλο “καρδιά” και “παγκάκι”, με αποτέλεσμα να ονομαστεί το “Instagrammable” χωριό της Κύπρου.
Σε ανακοίνωση της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας (ΕΤΑΠ) αναφέρεται ότι «ο Αγιος Θεόδωρος διαθέτει παραλιακό μέτωπο 8,5 χιλιομέτρων και οργανωμένες παραλίες, μεταξύ των οποίων οι Akakia και Maia, ενώ οι χώροι διαμονής που προσφέρει μπορούν να χαρακτηριστούν ως εναλλακτικοί, αφού περιλαμβάνουν glamping σε ξύλινα σπιτάκια στη φύση, αγροτουριστικά παραδοσιακά καταλύματα καθώς και παραλιακές σουίτες».
Το παραλιακό χωριό του Αγίου Θεοδώρου είναι χτισμένο στις όχθες του ποταμού Πεντάσχοινου και «ξεχωρίζει για τις μεζεδοταβέρνες και τις ψαροταβέρνες, αλλά και για τις υπέροχες κοιλάδες εσπεριδοειδών που περιβάλλουν την περιοχή των φαραγγιών».
Η Κοινότητα, προστίθεται, ονομάστηκε το “Instagrammable” χωριό της Κύπρου, αφού μεταξύ των πρωτοποριακών ενεργειών του Κοινοτικού Συμβουλίου ήταν και η δημιουργία σημείων φωτογράφησης, όπως το παγκάκι-παράθυρο στο σημείο θέας «Στεφάνι» και η φημισμένη «Καρδιά» στην παραλία.
Το Κοινοτικό Συμβούλιο «προχωρεί στον εμπλουτισμό των σημείων αναφοράς του χωριού, μεταξύ των οποίων η αναπαλαίωση του παραδοσιακού ελαιόμυλου, η δημιουργία της πινακοθήκης με έργα του αγνοούμενου της κοινότητας Ανδρέα Ευριπίδη και η δημιουργία του κοινοτικού εκδρομικού χώρου «Το Περιβόλι του Χωριού». Οι επισκέπτες μπορούν να καθίσουν κάτω από τον ίσκιο των εσπεριδοειδών και να δοκιμάσουν τα φρούτα του περιβολιού».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση «στον Άγιο Θεόδωρο στεγάζεται σε διατηρητέο κτίριο το οίκημα του Συλλόγου Γυναικών Υπαίθρου Λάρνακας που προσφέρει βιωματικά εργαστήρια στα πλαίσια της πρωτοβουλίας του Υφυπουργείου Τουρισμού Heartland of Legends. Από τον Μάρτιο ξεκινά επίσης και η υπαίθρια Τοπική Αγορά Παραγωγών Λάρνακας στην οποία θα διατίθενται παραδοσιακά προϊόντα και φθαρτά».
Ο Άγιος Θεόδωρος «διαθέτει το ενδιαφέρον μονοπάτι της φύσης «Το Βρύτζιη» σε μια περιοχή με έντονο γεωλογικό ανάγλυφο, ενταγμένη στο δίκτυο προστασίας της φύσης Natura 2000. Το γραμμικό μονοπάτι μήκους 850 μέτρων περνά ανάμεσα σε φαράγγια και σπηλιές και έχει βραβευτεί με Πράσινη Σημαία στα Παγκύπρια Βραβεία 2019 «Πράσινη Πόλη και Πράσινη Κοινότητα της Κύπρου» στην κατηγορία «Αειφόρος Τουρισμός».
Σημειώνεται ότι «ανάμεσα στα αρχαία μνημεία της Κοινότητας περιλαμβάνεται και ο Ενετικός Νερόμυλος ή Nερόμυλος του Χατζιατού, που είναι ένα αξιόλογο έργο αρχιτεκτονικής των περασμένων χρόνων που κρύβει μια πολύ ενδιαφέρουσα λαϊκή ιστορία. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εξωραϊσμού του περιβάλλοντα χώρου του ξωκλησιού της Παναγίας της Ασταθκιώτισσας του 15ου αιώνα, ενός μονόκλιτου καμαροσκέπαστου εξωκλησιού με τοιχογραφίες του 16ου αιώνα που έχει κηρυχτεί αρχαίο μνημείο και βρίσκεται 1,5 χιλιόμετρο ανατολικά του χωριού, πάνω σε μικρό ύψωμα».
Μεταξύ των έργων που δρομολογούνται στην Κοινότητα είναι και «η αναστήλωση του ναού του Αγίου Αθανασίου του Πεντασχοινίτη του 7ου αιώνα, ο οποίος οικοδομήθηκε πάνω από τον τάφο του Αγίου που ανακαλύφθηκε το 2004 μετά από ανασκαφές. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα μέσα του τρέχοντος έτους, ενώ τροχοδρομείται επίσης η ανάπλαση της πλατείας στον πυρήνα του χωριού και η δημιουργία Πολυδύναμου Κέντρου για εκδηλώσεις και συνέδρια που θα φιλοξενεί μέχρι και 200 άτομα».
Ο Προέδρος της ΕΤΑΠ Λάρνακας Ντίνος Λευκαρίτης ανέφερε ότι «η ένταξη του Αγίου Θεοδώρου είναι σημαντική προσθήκη στα πλαίσια της ανάπτυξης της Περιφέρειας Λάρνακας ως πολυδιάστατος τουριστικός προορισμός. Η Κοινότητα, μέσω ήπιας τουριστικής ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που προσφέρει, έχει προοπτικές για να καταστεί ως ένα αξιόλογο κομμάτι του παζλ της τουριστικής Λάρνακας».
Εξάλλου ο Πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Αγίου Θεοδώρου Ιάκωβος Στεφάνου είπε πως «η Κοινότητα προσφέρει στον επισκέπτη πολυδιάστατες εμπειρίες, όπως περιδιάβαση, γαστρονομία, βιωματικά εργαστήρια. Το Συμβούλιο εργάζεται εντατικά ώστε να βελτιώσει το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν και τις υποδομές με στόχο να ικανοποιήσει τις ανάγκες του σύγχρονου επισκέπτη, ντόπιου και ξένου».