Home ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΝΕΑ Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες καταναλωτικές τάσεις για το 2023
Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες καταναλωτικές τάσεις για το 2023

Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες καταναλωτικές τάσεις για το 2023

Η Generation Z -πρόκειται για όσους γεννήθηκαν από τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του ’90- είναι η πρώτη γενιά που μεγάλωσε με πρόσβαση στο διαδίκτυο και στη φορητή ψηφιακή τεχνολογία από νεαρή ηλικία. Με απλά λόγια, η τεχνολογία τρέχει στο DNA της.

Όμως το ενδιαφέρον είναι πώς σκέφτεται και πώς δρα αυτή η γενιά. Σύμφωνα με έρευνα του Euromonitor, το 24% αυτής της γενιάς που βρίσκεται στο κατώφλι της οικονομικής ανεξαρτησίας και αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού είναι διατεθειμένη να μποϊκοτάρει brands που δεν συμμερίζονται τις κοινωνικές ή πολιτικές πεποιθήσεις της, ενώ ποσοστό 30% επιλέγει brands με βάση τις κοινωνικές και πολιτικές πεποιθήσεις της.

Αυτή είναι μια από τις 10 βασικές τάσεις που περιγράφει η Euromonitor στην έκθεσή της για τις παγκόσμιες τάσεις των καταναλωτών για το 2023. Ποιες όμως είναι οι άλλες 9 και πώς η Euromonitor εκτιμά ότι θα επηρεάσουν την κατανάλωση τη φετινή χρονιά;

Αυτοματισμός: Οκτώ στους 10 καταναλωτές κάτω των 29 ετών αισθάνονται άνετα να αλληλεπιδρούν με ρομπότ. Αλλά η τεχνολογία είναι μόνο μέρος της εξίσωσης. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να λαχταρούν την προσωπική επαφή. Έξι στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 58%) νιώθουν άνετα να μιλήσουν με έναν άνθρωπο για να απαντήσουν σε ερωτήσεις εξυπηρέτησης πελατών, σε σύγκριση με ποσοστό 19% που προτίμησε πέρυσι ένα αυτοματοποιημένο bot στον ιστότοπο μιας εταιρείας.

Οικονομία: Το δίλημμα πλέον είναι πότε να ξοδέψετε έναντι του πότε να αποταμιεύσετε. Ο πληθωρισμός και οι υψηλές τιμές υπονομεύουν την αγοραστική δύναμη. Τώρα, οι καταναλωτές είναι μεθοδικοί με τα χρήματά τους. Πέρυσι, το 75% των καταναλωτών δεν σχεδίαζε να αυξήσει τις συνολικές δαπάνες του.

Scrolling: Οι άνθρωποι εξακολουθούν να είναι «παντρεμένοι» με τις συσκευές τους, όμως οι καταναλωτές θέλουν μια αποτελεσματική ψηφιακή εμπειρία. Πέρυσι το 57% των καταναλωτών διέγραψε εφαρμογές που είχε κατεβάσει στο smartphone του.

Περιβάλλον και οικονομία: Σημαντική μερίδα καταναλωτών ενδιαφέρεται περισσότερο για τη μείωση της κατανάλωσης προς όφελος του πλανήτη. Πέρυσι το 43% των καταναλωτών μείωσε την κατανάλωση ενέργειας, το 55% τη σπατάλη τροφίμων, το 42% χρησιμοποίησε λιγότερο νερό ενώ ποσοστό 40% επέλεξε να επισκευάσει αντικείμενα αντί να τα αντικαταστήσει.

Game On: Το gaming έχει γίνει ηγέτης της ψυχαγωγίας και έχει ξεπεράσει το χάσμα των γενεών. Ποσοστό 30% των καταναλωτών κατείχε πέρυσι κονσόλα παιχνιδιών και το 37% συμμετείχε σε διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Βuy now pay later: Οι ευέλικτες λύσεις διευρύνουν την αγοραστική δύναμη. Το 2022, η αξία αυτού του μοντέλου κατανάλωσης έφτασε τα 156 δισ. δολ.

Επιστροφή στην προ πανδημίας εποχή: Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ανακαλύψουν ξανά τον κόσμο παρά τις αβεβαιότητες που υπάρχουν. Το 39% δήλωσε ότι περισσότερες από τις καθημερινές τους δραστηριότητες θα γίνονται αυτοπροσώπως τα επόμενα πέντε χρόνια.

Οι αναμενόμενες παγκόσμιες πωλήσεις premium προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης το 2023 θα φθάσουν στα 151 δισ. δολάρια ενώ το 56% των παγκόσμιων πωλήσεων καταναλωτικών υπηρεσιών τροφίμων θα προέρχονται από παραγγελίες φαγητού.

Ισότητα: Οι καταναλωτές αρνούνται να παραμείνουν σιωπηλοί για την ανισότητα των φύλων. Η δίκαιη εκπροσώπηση, η ισότητα και η συμμετοχή βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των αποφάσεων αγοράς των γυναικών. Το 59% των γυναικών καταναλωτών πιστεύει ότι οι επιλογές και οι ενέργειές του μπορούν να κάνουν τη διαφορά στον κόσμο, με το 48% των γυναικών καταναλωτών να αναφέρει πως ομορφιά είναι να νιώθουν άνετα με το δέρμα τους.

Ευτυχία: Το 53% των καταναλωτών κατάφερε να βάλει ένα αυστηρό όριο μεταξύ εργασίας ή σχολείου και προσωπικής ζωής το 2022. Το 55% των καταναλωτών πιστεύει ότι θα είναι πιο ευτυχισμένοι τα επόμενα πέντε χρόνια και το 48% πιστεύει ότι θα είναι πιο υγιείς τα επόμενα πέντε χρόνια.

Euro2day

 

 

Send this to a friend