Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΕΔ: Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού αφού υπάρχουν θέματα που εκκρεμούν
ΠΟΕΔ: Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού αφού υπάρχουν θέματα που εκκρεμούν

ΠΟΕΔ: Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού αφού υπάρχουν θέματα που εκκρεμούν

Ως ΠΟΕΔ, λίγες μόνο μέρες πριν να τελειώσει ακόμη μια ημερολογιακή χρονιά, «καταγράφουμε τόσο την επιτυχή κατάληξη κάποιων θεμάτων, αλλά ταυτόχρονα δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού μιας και σειρά θεμάτων βρίσκονται σε εκκρεμότητα και χρήζουν διαχείρισης από την Οργάνωση», δήλωσε στο ΚΥΠΕ η Πρόεδρος της Οργάνωσης, Μύρια Βασιλείου.

Η κ. Βασιλείου, η οποία απαντούσε σε ερώτηση του ΚΥΠΕ για το θέμα, σημείωσε ότι προφανώς οι εν λόγω εκκρεμότητες θα πρέπει να τύχουν διαχείρισης και από την επόμενη διακυβέρνηση.

Είπε, παράλληλα, ότι μια μεγάλη επιτυχία για την ΠΟΕΔ, καθώς και για όλες τις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, είναι η θετική κατάληξη όσον αφορά την αποκατάσταση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων όσων εκπαιδευτικών μονιμοποιήθηκαν μετά τον Νοέμβριο του 2011.

«Πέραν της δεκαετίας, εκατοντάδες συνάδελφοι δεν είχαν συνταξιοδοτική στέγη, μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2022, χρονικό σημείο ψήφισης της αντίστοιχης Νομοθεσίας, με αναγνώριση της υπηρεσίας τους από την πρώτη μέρα ένταξής τους στο Δημόσιο. Παράλληλα, όλοι οι εκπαιδευτικοί επωφελούνται από την αφαίρεση της φορολόγησης του εφάπαξ, χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση των εισφορών τους», ανέφερε.

«Η θετική αυτή εξέλιξη είναι προϊόν δεκαετούς προσπάθειας, τόσο της ΠΟΕΔ όσο και όλων των συνδικαλιστικών Οργανώσεων του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα», συμπλήρωσε.

Σε ερώτηση ποιες εκκρεμότητες παραμένουν, η κ. Βασιλείου είπε ότι μια εκκρεμότητα που για την ΠΟΕΔ βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της, είναι το θέμα των Οργανικών Θέσεων σε Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση.

Όπως ανέφερε, εδώ και δύο χρόνια, κι ενώ το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας αναγνωρίζει τα πολλαπλά προβλήματα, τόσο εργασιακά όσο και εκπαιδευτικά, που προκύπτουν λόγω του αυξημένου αριθμού συμβασιούχων εκπαιδευτικών, δυστυχώς δεν προχώρησε στην επίλυση του εν λόγω ζητήματος.

«Αίτημα της Οργάνωσης αποτελεί και η αύξηση των Διοικητικών Θέσεων στην Προδημοτική Εκπαίδευση, αφού εδώ και χρόνια μεγάλος αριθμός Νηπιαγωγείων, δεν είναι επαρκώς στελεχωμένα με διευθυντικό προσωπικό (Διευθυντές/ντιες και Β. Διευθυντές/ντριες)», πρόσθεσε.

Σημείωσε, επιπρόσθετα, ότι τις επόμενες μέρες έχει οριστεί συνάντηση με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, στην οποία θα κατατεθεί από την επίσημη πλευρά σχετική πρόταση, όσον αφορά τις Οργανικές Θέσεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

«Ως Οργάνωση θα την μελετήσουμε και ελπίζουμε να είναι προς την σωστή κατεύθυνση, ώστε να επιλυθεί ένα χρονίζον ζήτημα», συμπλήρωσε.

Σε εκκρεμότητα, συνέχισε η κ. Βασιλείου, παραμένει και το θέμα της αγοράς υπηρεσιών στην εκπαίδευση.

Όπως είπε, η αντίδραση της ΠΟΕΔ ήταν και θα είναι ιδιαίτερα έντονη σε περίπτωση που δεν υλοποιηθεί η δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας , να προχωρήσει σε εκείνους τους σχεδιασμούς ώστε να απαλλαγεί η εκπαίδευση από το απαράδεκτο καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών.

«Ειδικότερα για τα σχολεία που ανήκουν στο πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ+, εκκρεμεί η συζήτηση και παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού από πλευράς ΥΠΑΝ. Ελπίζουμε ότι, η επόμενη σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με πλήρη στελέχωση και των σχολείων αυτών με μόνιμο προσωπικό, που θα στηρίζει και θα διδάσκει την Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα στα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία», πρόσθεσε.

Παράλληλα, είπε η κ. Βασιλείου, επιβάλλεται ο ανασχεδιασμός της υφιστάμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, μέσα και από την δημιουργία μεταβατικών τάξεων υποδοχής παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, με στόχο την πιο αποτελεσματική εκμάθησή της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.

«Το ότι τα σχολεία ΔΡΑΣE+ στελεχώθηκαν επαρκώς λίγες μόνο μέρες πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων, είναι κάτι που επιβάλλει όπως άμεσα το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας προχωρήσει σε διάλογο με την ΠΟΕΔ, με στόχο τη βελτίωση της εν λόγω πολιτικής», σημείωσε.

Όσον αφορά την Προδημοτική Εκπαίδευση και την προς τα κάτω επέκτασή της από την ηλικία των τεσσάρων ετών, η κα. Βασιλείου είπε ότι η θέση της ΠΟΕΔ είναι ξεκάθαρη: η επέκταση να γίνει μέσα από τις δομές του Δημόσιου Σχολείου, που αυτό προϋποθέτει δημιουργία νέων τμημάτων και μετατροπή Κοινοτικών Νηπιαγωγείων σε Δημόσια.

Αν και το τελικό Νομοσχέδιο που έχει ψηφιστεί, συνέχισε η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, είναι βελτιωμένο σε σχέση με την αρχική πρόταση Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, περιορίζοντας σημαντικά το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, εντούτοις δεν ταυτίζεται πλήρως με την θέση της ΠΟΕΔ.

«Επιπλέον, λόγω και της αναπομπής του εν λόγω Νόμου, η Οργάνωση είναι σε αναμονή και παρακολουθεί τις εξελίξεις», πρόσθεσε.

Τόνισε πως για την ΠΟΕΔ παραμένει υψίστης σημασίας και προτεραιότητας η διασφάλιση της ορθής εφαρμογής της προς τα κάτω επέκτασης της Προδημοτικής Εκπαίδευσης, μέσα από σωστούς σχεδιασμούς και μέσα από τη στήριξη του Δημόσιου Σχολείου.

«Για τον λόγο αυτό, στο επόμενο διάστημα και αναλόγως των εξελίξεων, η ΠΟΕΔ θα εξετάσει στα συλλογικά της όργανα τα νέα δεδομένα, αλλά και τη στρατηγική που θα ακολουθήσει, με στόχο την προώθηση των θέσεών της», πρόσθεσε.

Η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ ανέφερε, επίσης, ότι σε εκκρεμότητα παραμένει, ανάμεσα σε άλλα, και το θέμα της δημιουργίας ενός Νέου Συστήματος Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου.

Όπως είπε, η ΠΟΕΔ έχει καταθέσει αρχικά τις θέσεις της, «αλλά σε καμία περίπτωση δε θεωρούμε ότι ο διάλογος για ένα τόσο σοβαρό θέμα έχει ολοκληρωθεί».

«Υπάρχουν αρκετά ζητήματα που χρήζουν συζήτησης μεταξύ ΠΟΕΔ και ΥΠΑΝ. Αξίζει να αναφερθώ στον νέο ρόλο που θα έχει να διαδραματίσει η διευθυντική ομάδα όσον αφορά ένα Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης. Αυτό συνοδεύεται από αυξημένα διοικητικά καθήκοντα, κάτι που δεν έχει συζητηθεί ακόμη με το ΥΠΑΝ, ώστε να υπάρξει πρόνοια για αντίστοιχη αύξηση του διοικητικού χρόνου, τόσο σε Διευθυντές/ντριες όσο και σε Βοηθούς Διευθυντές/ντριες», σημείωσε.

Η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ επαναδιατύπωσε την δέσμευσή τους ως ΠΟΕΔ, να συνεχίσουν για ακόμη μια χρονιά, να αγωνίζονται και να διεκδικούν αποτελεσματικά για τους εκπαιδευτικούς και το Δημόσιο Σχολείο, όπως άλλωστε πράττει η Οργάνωση στα 70 χρόνια δράσης και αγώνων της.

Ευχήθηκε, τέλος, σε κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά, αλλά και σε όλο τον κόσμο, Καλή Χρονιά, με την ευχή για έναν κόσμο χωρίς βία, γεμάτο Αγάπη και Ειρήνη.
 

Send this to a friend