Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Συνεχίζονται οι απάτες μέσω μηνυμάτων sms
Συνεχίζονται οι απάτες μέσω μηνυμάτων sms

Συνεχίζονται οι απάτες μέσω μηνυμάτων sms

Προειδοποιεί για απάτες μέσω μηνυμάτων sms ο Σύνδεσμος Τραπεζών Κύπρου και καλεί το κοινό να είναι υποψιασμένο. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, τις τελευταίες μέρες παρατηρείται έξσαρση στις ηλεκτρονικές απάτες μέσω αποστολής ψευδών πληροφοριών μέσω γραπτών μηνυμάτων sms, με την επίκληση τεχνικού προβλήματος, με στόχο την απόσπαση χρημάτων ή την εξασφάλιση κωδικών και συνθηματικών πρόσβασης σε λογαριασμούς είτε τραπεζικούς, είτε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, οι εγκληματίες στοχεύουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, προκειμένου να αυξήσουν τα ποσοστά επιτυχίας τους και να αποσπάσουν χρήματα ή προσωπικά δεδομένα, όπωςσυνθηματικά, φωτογραφίες και βίντεο. Ειδικά κατά τις ημέρες πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, όπως καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, η συγκεκριμένη απάτη οξύνεται, διότι οι εγκληματίες στοχεύουν στην ανησυχία που προκαλούν στο κοινό ενόψει του ενδεχομένου να απωλέσουν την πρόσβαση στον λογαριασμό τους.

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος της επικοινωνίας των εγκληματιών με τους πολίτες γίνεται μέσω γραπτών μηνυμάτων sms. Συνήθως γίνεται λόγος για τεχνικό πρόβλημα και στη συνέχεια ζητούν από τους πολίτες να δώσουν το συνθηματικό και τον κωδικό πρόσβασης στον λογαριασμό προκειμένου να αποκατασταθεί το πρόβλημα. Όταν ο ανυποψίαστος πολίτης δώσει αυτά τα στοιχεία, τότε πολύ εύκολα μπορούν να γίνουν μεταφορές χρημάτων σε άλλους λογαριασμούς ή να χρησιμοποιηθούν οι λογαριασμοί για μεταφορά μαύρου χρήματος, αναφέρει η ανακοίνωση του Συνδέσμου.

Οι πολίτες, όταν λάβουν μηνύματα που τους ζητούν προσωπικά δεδομένα πρέπει να τα αγνοήσουν, να μη συνεργαστούν, να μην πιστέψουν δηλαδή ότι η επικοινωνία προέρχεται από τράπεζα ή κάποιο άλλο οργανισμό. “Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι πολίτες να είναι υποψιασμένοι και να μη δίνουν σε κανέναν τα προσωπικά τους δεδομένα και τα συνθηματικά των λογαριασμών τους. Κανένας οργανισμός δεν θα ζητήσει με αυτόν τον τρόπο τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Μόνο κατά τη διαδικασία πρόσβασης στον λογαριασμό ζητούνται αυτά τα στοιχεία και όχι μέσω sms, email ή τηλεφωνικής κλήσης”, τονίζει ο Σύνδεσμος.

Τέλος, ο Σύνδεσμος Τραπεζών Κύπρου καλεί το κοινό να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό, ενημερωμένο και υποψιασμένο. Οι ηλεκτρονικές απάτες είναι πλέον πολύ συνηθισμένες και ο καλύτερος τρόπος προστασίας είναι η γνώση για τις μεθόδους των εγκληματιών και η μη συνεργασία των πολιτών μαζί τους, αναφέρει.

Send this to a friend