Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Καρούσος: Μπορούν να ξεπεραστούν οι αφίξεις του 2019 εντός 2023
Καρούσος: Μπορούν να ξεπεραστούν οι αφίξεις του 2019 εντός 2023

Καρούσος: Μπορούν να ξεπεραστούν οι αφίξεις του 2019 εντός 2023

Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννης Καρούσος, εξέφρασε την άποψη ότι την επόμενη χρονιά μπορεί να ξεπεραστούν τα επίπεδα αφίξεων του 2019, μέσα από συντονισμένες προσπάθειες μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών, του Υφυπουργείου Τουρισμού και του διαχειριστή των αεροδρομίων, σε ομιλία του στο 44ο Cyprus Hotel Summit and Exhibition που διοργανώνεται από τον ΠΑΣΥΞΕ.

Μιλώντας για το νέο σχέδιο κινήτρων για την συνδεσιμότητα της Κύπρου, είπε ότι στόχος είναι μέχρι το 2027 να φτάσουμε τα 13,7 εκατ. επιβατική κίνηση. Όπως είπε, το σχέδιο έχει δύο αποστολές, πρώτον να κρατήσει τους υφιστάμενους προορισμούς και να προσθέσει καινούργιους και δεύτερο να μειώσει το κόστος στις υπηρεσίες εδάφους.

«Μπορούμε να υπερηφανευόμαστε ότι έχουμε πετύχει το στόχο για τη δημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος. Η Κύπρος είναι η κατάλληλη χώρα για να επενδύσει μία αεροπορική εταιρεία» είπε ο κ. Καρούσος αναφερόμενος στην αύξηση της συνδεσιμότητας της Κύπρου, τόσο από αέρος, όσο και από τη θάλασσα.

 

 

Στάθηκε ιδιαίτερα στις πρόσφατες ανακοινώσεις των αεροπορικών εταιρειών για αύξηση των θέσεων τους στα αεροδρόμια της Κύπρου, ενώ ανέφερε ότι η Κύπρος δεν είναι απαραίτητο να διαθέτει μια κρατική αεροπορική εταιρεία.

Παράλληλα αναφέρθηκε σε τρία σημεία που προβλέπει να εντείνουν την κρίση. Πρώτον την φορολόγηση των καυσίμων που θα έχουν τα αεροπλάνα, δεύτερον ότι στο σύστημα εμπορίας ρύπων μπαίνουν όλες οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη και τρίτον στην υποχρέωση των αεροπορικών εταιρειών να ανεφοδιάζονται με μείγμα καυσίμων. Αυτό, όπως είπε, θα έχει ένα κόστος ύψους 18 δισ. προς τους επιβάτες.

Περδίος: Αύξηση των αφίξεων από την ΕΕ

Εξάλλου σε συζήτηση πάνελ στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος εξέφρασε την πεποίθηση ότι σε μερικά χρόνια οι αφίξεις από την ΕΕ θα είναι το 50% των τουριστικών ροών της Κύπρου, μετά και την αύξηση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου.

Αναφερόμενος στα βήματα που έγιναν από την Κύπρο και το Υφυπουργείο για να αντεπεξέλθει στις αλλεπάλληλες κρίσεις τα τελευταία χρόνια, είπε ότι επικεντρώθηκαν στη στήριξη των εργαζομένων στα ξενοδοχεία, στη βελτίωση της ποιότητας του προϊόντος της Κύπρου, και στο μάρκετινγκ και τη νέα ταυτότητα της Κύπρου.

Ο κ. Περδίος εξέφρασε την άποψη ότι υπήρξε επιτυχία και στους τρεις αυτούς στόχους, ενώ ανέφερε ότι πιστεύει ότι σε μερικά χρόνια το 50% των τουριστικών ροών θα προέρχεται από την ΕΕ.

Η Υφυπουργός Τουρισμού της Ελλάδας Σοφία Ζαχαράκη, ανέφερε ότι η Ελλάδα κατάφερε να ανοίξει νωρίτερα από άλλες χώρες, αναβάθμισε το brand name της και κατάφερε να έχει έσοδα από τον τουρισμό στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2019. Πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή η χώρα επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα προκειμένου να ξεπεράσει τις προκλήσεις που φέρνει η ενεργειακή κρίση.

Παράλληλα αναφέρθηκε στην εισαγωγή του μαθήματος της φιλοξενίας στα δημοτικά σχολεία, αναφέροντας ότι «θεωρούμε την φιλοξενία ως μέρος της οικογένειας μας». Πρόσθεσε ότι ήταν μια συνεργασία με καθηγητές και δασκάλους με στόχο να εισάγει τα παιδιά στον τομέα της φιλοξενίας και με στόχο να επιλύσει το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού.

Στο πάνελ συμμετείχε επίσης η Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος για την στρατηγική τουρισμού της Ουγγαρίας Ivett Bődi που αναφέρθηκε στις προκλήσεις αλλά και στους νέους στόχους της χώρας για τον τουρισμό μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με επικέντρωσε κυρίως στις υποδομές της βιομηχανίας.

Ο Γενικός Γραμματέας στο Υπουργείο Τουρισμού της Ιορδανίας Emad Hejazeen σημείωσε ότι η χώρα του δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τουρισμό, αφού συνεισφέρει το 50% στο ΑΠΕ της χώρας. Για την αντιμετώπιση των πρόσφατων κρίσεων, ανέφερε ότι οι πρώτες του δράσεις είχαν να κάνουν με τη χρηματοδότηση και η προστασία των εργαζομένων, ενώ είπε ότι προχώρησαν σε μια νέα στρατηγική για τον τουρισμό το 2021. Είπε επίσης ότι Ιορδανία και Κύπρος έχουν πολλές ομοιότητες κυρίως στο προϊόν και τους στόχους που θέτουν στον τουρισμό.

Send this to a friend