Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Υφ. Τουρισμού: Οι αφίξεις από την ΕΕ αυξήθηκαν το 2022 κατά 22%
Υφ. Τουρισμού: Οι αφίξεις από την ΕΕ αυξήθηκαν το 2022 κατά 22%

Υφ. Τουρισμού: Οι αφίξεις από την ΕΕ αυξήθηκαν το 2022 κατά 22%

Πάρα πολύ καλά πήγε ο τουρισμός της Κύπρου αγγίζοντας το 80% των τουριστικών αφίξεων του 2019, με τις αφίξεις από την ΕΕ να αυξάνονται κατά 22%, ενώ για πρώτη χρονιά το 2022 απορροφάται πλήρως ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Τουρισμού (παλαιότερα του ΚΟΤ), δήλωσε ο Υφυπουργός Σάββας Περδίος, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η τουριστική αγορά της ΕΕ αποτελεί «το πιο σταθερό πλαίσιο για την ανάπτυξη του τουρισμού μας» κατά τα επόμενα τρία χρόνια.

Ταυτόχρονα, ο κ. Περδίος τόνισε ότι άλλαξε η τουριστική ταυτότητα της Κύπρου, ενώ αυξήθηκε στο 28% του προϋπολογισμού, από 10%, το ποσό που δίδεται για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και περίπου το ένα τέταρτο των ποσών που δαπανάται για διαφήμιση κατευθύνεται στην ψηφιακή τεχνολογία.

«Το τι πέτυχε φέτος ο τουρισμός μας δεν έχει σχέση μόνο με την φετινή δουλειά έχει σχέση με την δουλειά της τελευταίας τετραετίας και βλέπουμε φέτος τα αποτελέσματα», υπογράμμισε ο κ. Περδίος, μιλώντας ενώπιον των μελών της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών η οποία εξέτασε τον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου Τουρισμού για το 2023.

 

 

Ανέφερε ότι το πιο σημαντικό δεν είναι ότι βρισκόμαστε στο 80% του 2019 αλλά ότι ενώ ως σύνολο αφίξεων «είμαστε στο πλην 20% (σε σχέση με τις αφίξεις του 2019), από την ΕΕ είμαστε στο συν 22% σε σχέση με το 2019», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «για πρώτη φορά οι αφίξεις από την ΕΕ είναι περισσότερες από αυτές του Ηνωμένου Βασιλείου».

Ανέφερε ότι το 40% των αφίξεων είναι από την ΕΕ, ενώ οι αφίξεις από το ΗΒ  είναι περίπου 38% και σημείωσε ότι «οι φόβοι που είχαν κάποιοι ότι θα χάσουμε τους Ρώσους και θα υπερεξαρτηθούμε από τους Άγγλους δεν ισχύουν».

Ανέφερε επίσης ότι οι αφίξεις μεταξύ άλλων από την Γερμανία αυξήθηκαν κατά 28% σε σχέση με το 2019, από την Πολωνία κατά 130%, από την Δανία κατά 63%, από την Γαλλία κατά 105%, από την Αυστρία κατά 53%.

Είπε ακόμη ότι πριν από την πανδημία το 70% του τουρισμού μας εξαρτάτον από τους οργανωτές ταξιδιών, ενώ σήμερα εξαρτάται μόνο το 50% που ήταν ο στόχος μας και πρόσθεσε ότι τα φετινά αποτελέσματα αναδεικνύουν τη δυνατότητα της Κύπρου να προσελκύσει επισκέπτες από περισσότερες χώρες, από διάφορες ηλικίες και για διάφορα ενδιαφέροντα.

Επίσης, ο Υφυπουργός Τουρισμού είπε ότι τα φετινά αποτελέσματα δείχνουν ότι συνεχώς αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν και πρόσθεσε πως για πολλά χρόνια το τουριστικό προϊόν εδραζόταν μόνο «στο δίπτυχο ήλιος και θάλασσα» κάτι που δεν ισχύει πλέον, ενώ αναφέρθηκε στην κατάρτιση 12 σημάτων ποιότητας που δίδουν ταυτότητα στο τουριστικό προϊόν της Κύπρου.

Το τρίτο που δείχνουν τα φετινά αποτελέσματα, σύμφωνα με τον κ. Περδίο, είναι ότι έχει ενισχυθεί σημαντικά η ανθεκτικότητα της Κύπρου ως τουριστικός προορισμός, με αποτέλεσμα να είμαστε στο 50% σχέση με το 2019, ποσοστό είναι το καλύτερο στον κόσμο.

Στα 15 εκ. ευρώ, από 5 εκ. ευρώ, για αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Αναφερόμενος πως επιτεύχθηκαν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα, ο κ. Περδίος είπε ότι το 2019 παραλήφθηκε ένας προϋπολογισμός περίπου 48 εκ. ευρώ και «παραδίδουμε ένα προϋπολογισμό σχεδόν 54 εκ. ευρώ», προσθέτοντας ότι το πιο σημαντικό είναι πως στον προϋπολογισμό που παραλάβαμε «μόνο το 10% πήγαινε στην αναβάθμιση του προϊόντος, ενώ πλέον δίδουμε το 28% για την αναβάθμιση του προϊόντος».

Ανέφερε επίσης ότι το Υφυπουργείο πέραν των σημάτων ποιότητας τρέχει 18 σχέδια επιχορήγησης για κάθε ειδική μορφή τουρισμού, για τα χωριά, για την ύπαιθρο και για τον Χειμώνα και πρόσθεσε ότι «το 2019 δίδαμε 5 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση του προϊόντος, ενώ με τον προϋπολογισμό του 2023 δίδουμε 15 εκ. ευρώ».

Σε σχέση με την διαφήμιση, ο κ. Περδίος είπε ότι «παραμένει σημαντικό το ποσοστό που δαπανούμε για διαφημίσεις» και το οποίο ανέρχεται σχεδόν στο 38% του προϋπολογισμού ή σχεδόν 20 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 5 εκ. ευρώ αφορούν σε ψηφιακή διαφήμιση (3 εκ. ευρώ για χειμερινούς μήνες) «επιτρέποντας μας να κάνουμε διαφήμιση όλο τον χρόνο».

Αυτό σημαίνει ότι πέραν των 0,5 δισεκατομμύρια κινητά τηλέφωνα στον κόσμο «βλέπουν την διαφήμιση μας».

Επιπλέον, ο Υφυπουργός Τουρισμού είπε ότι είναι η πρώτη φορά, το 2022, που το Υφυπουργείο (και παλαιότερα ο ΚΟΤ) θα χρησιμοποιήσει πλήρως τον προϋπολογισμό του, ενώ αναφορικά με το 2023 ανέφερε ότι «θα συνεχίσει η σημαντική δαπάνη σε ενισχυμένο ψηφιακό μάρκετινγκ ιδιαίτερα σε μήνες μη αιχμής», εκφράζοντας την ελπίδα ότι σε κάποια χρόνια από σήμερα πέραν του 70% του προϋπολογισμού θα είναι σε μάρκετινγκ για τον Χειμώνα, ενώ θα συνεχίσουν οι δράσεις, όπως είπε, για αναβάθμιση του προϊόντος, καθώς θα συνεχίσουν να τρέχουν τα 18 σχέδια επιχορηγήσεων εκ των οποίων τα 4 του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και τα 12 σήματα ποιότητας του Υφυπουργείου και θα προστεθούν άλλα 4.

Ανέφερε επίσης ότι θα εντατικοποιηθούν οι δράσεις για ανάπτυξη περιοχών που δεν έχουν μέχρι σήμερα αναπτυχθεί τουριστικά και οι εξειδικευμένες δράσεις στα επόμενα τρία χρόνια που αφορούν την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της Πόλυς Χρυσοχούς και Τηλλυρίας.

Επιπλέον, ο κ. Περδίος τόνισε πως κινούμαστε προς τις αγορές που έχουν για την Κύπρο την πιο μεγάλη προοπτική και σημείωσε πως η ΕΕ, η οποία είναι ώριμη αγορά, «είναι για μας το πιο σταθερό πλαίσιο για την ανάπτυξη του τουρισμού μας για τα επόμενα χρόνια» και βοηθά πάρα πολύ να αυξηθεί η κατά κεφαλήν δαπάνη».

«Τα επόμενα τρία χρόνια θα είναι πάρα πολύ σημαντικά για εμάς», σε σχέση με τις δράσεις για καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης και εκπαίδευσης, τόνισε, σημειώνοντας πως θα πρέπει να τύχουν εκπαίδευσης για να αποτελούν κομμάτι του τουριστικού προϊόντος η γεωργία, τα επισκέψιμα αγροκτήματα, τα χωριά, οι αυθεντικές εμπειρίες, η χειροτεχνία, οι παραγωγοί και τα οινοποιία μας.

Αναφορικά με το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και τα τέσσερα σχέδια που περιλαμβάνονται σε αυτό, ο κ. Πέρδιος είπε ότι το πρώτο σχέδιο αφορά στην ανάγκη να δοθεί έμφαση στην τοπική γαστρονομία και το δεύτερο αφορά την εκπαίδευση των χωριών μας με 100% συμμετοχή του Υφυπουργείου ούτως ώστε να αναβαθμιστούν και να μπορούν να κάνουν αίτηση για συμμετοχή στο σήμα ποιότητας του Υφυπουργείου (6 χωριά πιστοποιήθηκαν και αναμένουν άλλα 30 για πιστοποίηση).

Είπε ακόμη ότι το τρίτο σχέδιο που θα κυκλοφορήσει σε κάποιες εβδομάδες αφορά την «εξ ολοκλήρου αναβάθμιση υπηρεσιών σε ξενοδοχεία της υπαίθρου και των ορεινών περιοχών», αλλά και σε αγροτουριστικά.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού είπε ακόμη ότι το τέταρτο σχέδιο αφορά «τον τουρισμό υγείας, ευεξίας, ιατρικού τουρισμού και υποβοηθούμενης διαβίωσης και θα δίδει την ευκαιρία στα ξενοδοχεία να προσθέσουν τέτοιες υπηρεσίες».

Ανέφερε επίσης ότι υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με την Ουγγαρία για ανάπτυξη τεχνογνωσίας στον ιατρικό τουρισμό και πρόσθεσε εντός των ημερών θα ετοιμάσει επιστολή για το Υπουργείο Υγείας για απόσπαση δύο λειτουργών για τον σκοπό αυτό.

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Χρύσης Παντελίδης εξέφρασε την ικανοποίηση του ΔΗΚΟ για το γεγονός ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού έχει απορροφήσει πλήρως τον προϋπολογισμό του για το 2022, για το γεγονός ότι αναβαθμίζεται το συνολικό κονδύλι που δαπανάται για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος κατά 28% περίπου και για το γεγονός περίπου ένα τέταρτο των ποσών που δαπανάται για διαφήμιση κατευθύνεται στην ψηφιακή τεχνολογία.

«Οφείλουμε να σημειώσουμε ως ενθαρρυντικό το γεγονός ότι 40% περίπου των τουριστών την χρονιά που άγουμε έχει προέλθει από χώρες της ΕΕ, μάλιστα έχει ξεπεράσει την αγορά της Βρετανίας, κάτι που είναι ενθαρρυντικό για το μέλλον και δημιουργεί καλύτερες προϋποθέσεις για επεξάρτηση στο μέγιστο δυνατό βαθμό από τη ρωσική αγορά, που λόγω των γνωστών προβλημάτων δεν φαίνεται να μπορούν να ξεπεραστούν στο άμεσο μέλλον», πρόσθεσε.

Επιπλέον, ο κ. Παντελίδης εξέφρασε την ανησυχία και τον προβληματισμό του ΔΗΚΟ «για τα προβλήματα που υπάρχουν στον τομέα της απασχόλησης στην αγορά του τουρισμού».

«Η Κύπρος έχει μια μεγάλη τουριστική βιομηχανία και θα έπρεπε να παρέχει τις δυνατότητες εργοδότησης όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού Κυπρίων, τόσο πτυχιούχων όσων και μη», είπε και εξέφρασε την ελπίδα ότι το επόμενο διάστημα με δράσεις και του Υφυπουργείου Τουρισμού και των άλλων αρμόδιων Υπουργείων «θα μπορέσουν να δοθούν περισσότερα κίνητρα για εργοδότηση Κυπρίων».

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά είπε ότι γίνονται μεγάλες προσπάθειες για αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου και πρόσθεσε πως αυτό φαίνεται να έχει επιτευχθεί στη φετινή χρονιά.

Είπε ακόμη πως αποδεικνύεται πως ο αριθμός των τουριστών που φέραμε από την Ευρώπη πήγαν καλά και αντικατέστησαν την ρωσική αγορά και πρόσθεσε ότι ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου είναι αυξημένος και δίνει έμφαση στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ως πόλος έλξης τουριστών.

Ανέφερε επίσης πως διαπίστωσε ότι το σχέδιο εγχώριο τουρισμού βοήθησε τα τελευταία χρόνια όπως και τα σχέδια επιδοτήσεων οργανωτών ταξιδιών.

Ο κ. Κουλλά αναφέρθηκε σε τρία νομοσχέδια που θα κατατεθούν στην Βουλή και τα οποία αφορούν την ανάπτυξη οικοτεχνίας, του επισκέψιμου αγροκτήματος  και την ανάπτυξη πολυτελούς κατασκήνωσης και πρόσθεσε πως ο τουρισμός χρειάζεται σοβαρότητα και σχεδιασμό.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε ότι «ο τουρισμός αποτελεί το βασικότερο πνεύμονα της οικονομίας του τόπου γι΄ αυτό και ως ΑΚΕΛ έχουμε εκπονήσει μία ολοκληρωμένη μελέτη με σειρά προτάσεων που καλύπτουν όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας» και εξέφρασε την ελπίδα ότι «αυτές θα αξιοποιηθούν από το Υφυπουργείο Τουρισμού ώστε να συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας πραγματικά καινοτόμου τουριστικής μεταρρύθμισης».

Ανέφερε ότι η πανδημία αρχικά και στη συνέχεια οι επιπτώσεις από τα μέτρα κατά της Ρωσίας έπληξαν σοβαρά τον τομέα του τουρισμού και πρόσθεσε πως «έγιναν προσπάθειες για να περιοριστούν οι απώλειες σε κρατήσεις και έσοδα και σε κάποιο βαθμό τα καταφέραμε».

Ο κ. Κώστα είπε ότι «οι προκλήσεις είναι μπροστά μας, λίγους μήνες πριν τη νέα καλοκαιρινή τουριστική περίοδο και θα πρέπει από τώρα να είμαστε έτοιμοι με σωστό προγραμματισμό».

Ανέφερε επίσης ότι θα πρέπει το Υφυπουργείο να προσπαθήσει να αναβαθμίσει το τουριστικό μας προϊόν και να επιλύσει σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας όπως είναι μεταξύ άλλων η εποχικότητα και η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Send this to a friend