Γονείς: Επικεντρωμένοι στο πως θα διεξαχθούν οι εξετάσεις του Β΄ τετραμήνου
Η «προσπάθεια μας είναι να δούμε με ποιο τρόπο να βοηθήσουμε τους φετινούς τελειόφοιτους μαθητές, που σίγουρα έχουν αδικηθεί με τον τρόπο που έχουν διεξαχθεί οι εξετάσεις του Α΄ Τετραμήνου», δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευση, Χαράλαμπος Διονυσίου, την Πέμπτη.
Σε ερώτηση αναφορικά με τις επιστολές που τους απέστειλε ο Υπουργός Παιδείας με εισηγήσεις σχετικά με τη δομή του Λυκείου αλλά και εισήγηση για τα εξεταζόμενα μαθήματα στο λυκειακό κύκλο, ο κ. Διονυσίου είπε ότι είχαν μια συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας την περασμένη εβδομάδα πριν το Πάσχα, στην οποία επικεντρώθηκαν το πως θα διεξαχθούν οι εξετάσεις του Β΄ τετραμήνου, να αποφευχθούν τα λάθη που έχουν γίνει.
Αναφορικά με τις επιστολές, ο κ. Διονυσίου είπε ότι στις επιστολές του ο Υπουργός Παιδείας αναφέρει ότι θα προσεχθούν ιδιαίτερα κάποια πράγματα με τη θεματοθέτηση, διορθωτές, το βαθμό δυσκολίας των δοκιμίων, «και πλέον επικεντρωνόμαστε στο διάλογο που ανοίγει μετά τις διακοπές του Πάσχα όσον αφορά την μορφή που θα πάρει η γραπτή αξιολόγηση των μαθητών με την νέα σχολική χρονιά και με ποιο τρόπο θα γίνεται η πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια της Κύπρου κα της Ελλάδας για τους τελειόφοιτους μαθητές» .
Ερωτηθείς αν έχει καθοριστεί συνάντηση για έναρξη διαλόγου, ο κ. Διονυσίου είπε ότι δεν έχει ακόμα καθοριστεί συνάντηση.
«Εμείς έχουμε επαφές και με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και με την ΠΣΕΜ. Σίγουρα θα καθοριστούν τα επόμενα βήματα σε συνεδρίες και συναντήσεις που θα πραγματοποιήσουμε και με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς φορείς, γιατί η προσπάθεια μας είναι να έχουμε κοινή γραμμή και με τους υπόλοιπους όσον αφορά τις εισηγήσεις προς το Υπουργείο Παιδείας», σημείωσε.
Απαντώντας σε ερώτηση τι είναι αυτό που επιδιώκουν μέσα από τον διάλογο, ο κ. Διονυσίου είπε ότι επιδιώκουν μέσα από το διάλογο «να δοθεί η δυνατότητα να καταθέσαμε κάποιες εισηγήσεις που θεωρούμε ότι θα βοηθήσουν την αξιολόγηση των μαθητών και κυρίως την γραπτή αξιολόγηση για να αποφευχθούν οι στρεβλώσεις που έχουν αρνητικές συνέπειες στην θυματοποίηση αρκετών χιλιάδων μαθητών, όπως έχει παρατηρηθεί φέτος».
«Επίσης, προσπάθεια μας είναι να δούμε με ποιο τρόπο να βοηθήσουμε τους φετινούς τελειόφοιτους μαθητές, που σίγουρα έχουν αδικηθεί με τον τρόπο που έχουν διεξαχθεί οι εξετάσεις του Α΄ Τετραμήνου», κατέληξε.
Επιστολές Υπουργού Παιδείας
Στο μεταξύ, στην πρώτη επιστολή του, στις 4 Απριλίου, προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ και κοινοποίηση προς την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας αναφέρει ότι το Υπουργείο προχώρησε σε μια συνολική και ενδελεχή εξέταση και αποτίμηση τόσο των διαδικασιών και της οργάνωσης, όσο και των εξεταστικών δοκιμίων και των αποτελεσμάτων.
Σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι με την επιτυχή ολοκλήρωση της γραπτής αξιολόγησης Α΄ τετραμήνου έχει συμπληρωθεί ένας τριετής κύκλος στο πλαίσιο του οποίου διεξήχθησαν γραπτές αξιολογήσεις και στις τρεις τάξεις λυκείων και τεχνικών σχολών.
«Στη βάση των εμπειριών που έχουν συσσωρευθεί, αλλά και της επιστημονικής ανάλυσης των διαθέσιμων στοιχείων, το Υπουργείο θα προωθήσει μια σειρά από βελτιωτικές αλλαγές και αναπροσαρμογές. Οι προτάσεις αυτές αφορούν τόσο οργανωτικές πτυχές και λειτουργικά ζητήματα σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης, όσο και αλλαγές στην οργάνωση των σπουδών και τα προσφερόμενα προγράμματα στο λύκειο. Ορισμένες από τις αλλαγές θα τύχουν εφαρμογής από την επόμενη σχολική χρονιά και άλλες θα προετοιμαστούν για να ισχύσουν από το 2023-24», προσθέτει.
Στην δεύτερη επιστολή του προς τις δύο εκπαιδευτικές οργανώσεις και κοινοποίηση στην Συνομοσπονδία Γονέων, με ημερομηνία 5 Απριλίου, ο Υπουργός Παιδείας αναφέρεται στις αναπροσαρμογές στην οργάνωση σπουδών και τις κατευθύνσεις στις σπουδές λυκείου.
Στην τρίτη επιστολή, η οποία απευθύνεται μόνο προς τον Πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ, ο Υπουργός Παιδείας διευκρινίζει ότι το Υπουργείο προτίθεται να προωθήσει ορισμένα συγκεκριμένα μέτρα για την καλύτερη προσαρμογή των σχετικών διαδικασιών στα δεδομένα του εκπαιδευτικού συστήματος, τη διεκπεραίωση της αξιολόγησης και την κατά το δυνατό μείωση του χρόνου που διατίθεται, με γνώμονα την αύξηση του διδακτικού χρόνου.
Σημειώνει ότι θα προταθεί νομοθετική ρύθμιση για τρία αντί τεσσάρων ή πέντε εξεταζόμενων μαθημάτων στον λυκειακό κύκλο.
«Για το τέταρτο υποχρεωτικό ή και κάποια επιλεγόμενα μαθήματα στις διάφορες κατευθύνσεις μπορεί να γίνουν διευθετήσεις για ενιαίο κεντρικά οργανωμένο γραπτό διαγώνισμα την περίοδο των γραπτών αξιολογήσεων τετραμήνων σε όλα τα σχολεία. Στη βάση αυτής της αλλαγής η όλη διαδικασία γραπτής αξιολόγησης τετραμήνων μπορεί να διεκπεραιώνεται σε χρονικό διάστημα που δεν θα υπερβαίνει τη μια εβδομάδα, απλοποιούνται οι σχετικές διαδικασίες μέσα στο σχολείο και οι μαθητές/-τριες θα έχουν μικρότερη πίεση από την ψυχολογία», προσθέτει.
Αναφέρει, επίσης, ότι η πρόταση για δύο αντί τριών εξεταστικών δοκιμασιών στην Γ΄ Λυκείου/Τεχνικών Σχολών, στη βάση του Νομοσχεδίου που έχει ετοιμάσει το ΥΠΠΑΝ από τον περασμένο καλοκαίρι παραμένει επί τάπητος και ζητείται εκ νέου η τοποθέτηση της ΟΕΛΜΕΚ, προκειμένου αυτό να προωθηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και τη Βουλή.
«Στη βάση αυτής της πρότασης οι τελειόφοιτοι μαθητές θα συμμετέχουν σε δύο αντί τρεις διαδικασίες γραπτής εξέτασης και η πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια θα κρίνεται με τις επιδόσεις στη γραπτή αξιολόγηση τετραμήνων. Σε περίπτωση που υιοθετηθεί αυτή η πρόταση ειδικά για τους τελειόφοιτους μαθητές η γραπτή αξιολόγηση τετραμήνων θα γίνεται στα μαθήματα πρόσβασης (και όχι σε μόνο τρία μαθήματα). Το προσδοκώμενο όφελος είναι προφανές αφού δε θα χρειάζεται οι τελειόφοιτοι να υποβάλλονται σε μια πρόσθετη εξέταση τον Ιούνιο στην οποία κατά το ήμισυ επαναλαμβάνεται η γραπτή αξιολόγηση των τετραμήνων», σημειώνει.
Προσθέτει ότι το Υπουργείο προτίθεται να εφαρμόσει στην επόμενη περίοδο ορισμένα διοικητικής φύσης μέτρα για την καλύτερη διεκπεραίωση της διαδικασίας αξιολόγησης.
Τέλος, ο Υπουργός καλεί την ΟΕΛΜΕΚ όπως αποστείλει γραπτώς τις θέσεις της Οργάνωσης.