Home ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ Χρήση της διαδικασίας “test to stay” από εκπαιδευτικούς επιθυμεί, το Υπουργείο Παιδείας
Χρήση της διαδικασίας “test to stay” από εκπαιδευτικούς επιθυμεί, το Υπουργείο Παιδείας

Χρήση της διαδικασίας “test to stay” από εκπαιδευτικούς επιθυμεί, το Υπουργείο Παιδείας

Χρήστη του μέτρου “test to stay” από τους εκπαιδευτικούς επιθυμεί το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, το οποίο απευθύνει έκκληση στις εκπαιδευτικές οργανώσεις για συνεργασία στη διαχείριση των αναγκών αντικατάστασης, σημειώνοντας ότι το 20% των εκπαιδευτικών που απουσίαζαν από τα σχολεία την Παρασκευή θα μπορούσαν να βρίσκονται στο σχολείο εάν έκαναν χρήση είτε για τον εαυτό τους είτε για τα παιδιά τους της διαδικασίας.

«Στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται για να εξασφαλίζεται καθημερινά η λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας και για να αντιμετωπίζονται οι ανάγκες για αντικατάσταση εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, επισημαίνεται ότι οι ανάγκες αντικατάστασης σε σχολεία αφορούν σε σημαντικό βαθμό περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δεν έχουν νοσήσει, αλλά χαρακτηρίζονται ως “στενή επαφή” ή απουσιάζουν για σκοπούς φύλαξης παιδιών που χαρακτηρίζονται ως “στενή επαφή”», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Υπουργείου.

Κατά τη χθεσινή ημέρα, για παράδειγμα, προστίθεται, «οι απουσίες που καταγράφηκαν αφορούσαν περίπου 60% σε περιπτώσεις κρουσμάτων και περίπου 40% σε περιπτώσεις που είτε ήταν στενές επαφές είτε έπρεπε να παρέχουν φύλαξη σε τέκνα τους που βρίσκονταν σε αυτοπεριορισμό».

Επομένως, σημειώνεται, «είναι φανερό ότι οι ανάγκες αντικατάστασης θα μπορούσε να περιορισθούν δραστικά εάν και οι εκπαιδευτικοί έκαναν χρήση της διαδικασίας “τεστ για παραμονή στο σχολείο”, όπως την εφαρμόζει το Υπουργείο Υγείας».

Συγκεκριμένα, συνεχίζει η ανακοίνωση του Υπουργείου, «περίπου 150 εκπαιδευτικοί -που αντιστοιχούν περίπου στο 20% των όσων απουσίαζαν- θα μπορούσαν να βρίσκονται στο σχολείο εάν έκαναν χρήση είτε για τον εαυτό τους είτε για τα παιδιά τους της διαδικασίας “τεστ για παραμονή” που αφορά στις επαφές».

Ως εκ τούτου, αναφέρεται, «και στο πλαίσιο του διαλόγου και της συνεργασίας που έχουμε αναπτύξει, κάνουμε έκκληση στις εκπαιδευτικές οργανώσεις να ασκήσουν και τη δική τους επιρροή, προκειμένου εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται οι ίδιοι ως στενή επαφή ή έχουν παιδιά για φύλαξη στο σπίτι που είναι στενή επαφή, να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα που δίνεται με τα τεστ αντιγόνου για τις επαφές,  προκειμένου να μην επιβαρύνονται τα σχολεία με απουσίες που μπορεί να αποφευχθούν. Με αυτό τον τρόπο θα ενισχύσουν και τους συναδέλφους τους που συνεχίζουν να υπηρετούν στο σχολείο».

«Θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ θα μπορούσαν να συμβάλουν στην άμβλυνση των προβλημάτων που δημιουργούνται με τον πρωτοφανή αριθμό αντικαταστάσεων τις οποίες έχουν να διαχειριστούν τα σχολεία», επισημαίνεται.

Ιδιαίτερα, προστίθεται, «από τη στιγμή που η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υγείας έχουν δεχτεί και εφαρμόσει εισηγήσεις που οι οργανώσεις έκαναν για την ευκολότερη εφαρμογή του “τεστ για παραμονή”, θεωρούμε ότι όλοι θα πρέπει να το αξιοποιήσουμε συμβάλλοντας στην όσο το δυνατό πιο ομαλή λειτουργία των σχολείων».

«Μια τέτοια συμβολή των ίδιων των εκπαιδευτικών οργανώσεων θα συνδράμει και τις πρόσθετες διευκολύνσεις που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία αντικαταστάσεων σε σχολεία», καταλήγει η ανακοίνωση.

Send this to a friend