Home ΛΑΡΝΑΚΑ Λάρνακα: 15 χρόνια για τη Β΄ φάση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη
Λάρνακα: 15 χρόνια για τη Β΄ φάση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη

Λάρνακα: 15 χρόνια για τη Β΄ φάση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Πέρασαν 15 χρόνια από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του δρόμου πρωταρχικής σημασίας, δηλαδή της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη, αλλά έκτοτε το σημαντικό αυτό οδικό έργο για την ευρύτερη Λάρνακα παραμένει ημιτελές. Κι ενώ η Γ΄ φάση του παραλιακού δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, που καλύπτει την τουριστική περιοχή Ορόκλινης, έχει τροχιοδρομηθεί με την προκήρυξη του διαγωνισμού για τα κατασκευαστικά έργα, από το 2006 εκκρεμεί η έναρξη των έργων για τη Β΄ φάση κατασκευής της λεωφόρου Αλ. Παναγούλη, ένα έργο που είναι αλληλένδετο με τον δρόμο Δεκέλειας, καθότι με την ολοκλήρωσή του αναμένεται ότι θα αμβλύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον παραλιακό δρόμο.

Η Αλ. Παναγούλη είναι ο δρόμος που συνδέει την λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού (πρώην Τιμάγια), στη Λάρνακα, με τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς – Αμμοχώστου. Ωστόσο, το έργο παραμένει ημιτελές εδώ και 15 χρόνια, αφού ο δρόμος έχει κατασκευαστεί κατά το ήμισυ, μέχρι τα Λειβάδια και πιο συγκεκριμένα μέχρι τον κυκλικό κόμβο παρά την εκκλησία του Αγίου Σάββα. Από τότε το έργο της Β΄ φάσης, δηλαδή μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς – Δεκέλειας – Αμμοχώστου, «σκουριάζει» στις ελληνικές καλένδες.

 

 

Το θέμα συζητήθηκε εκτεταμένα κατά την πρόσφατη επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΑΚΕΛ Λάρνακας-Αμμοχώστου στο Δήμο Λειβαδιών. Ο δήμαρχος Μάριος Αρμένης έθεσε επιτακτικά το αίτημα για ολοκλήρωση του δρόμου πρωταρχικής σημασίας που συνδέει τη λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού με τον αυτοκινητόδρομο, αφού η παρατεταμένη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου εγκυμονεί σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα καθώς και θέματα ασφάλειας.

Όπως ανέφερε, παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν κατά καιρούς, το θέμα παραμένει στάσιμο, με το κυκλοφοριακό πρόβλημα να αυξάνεται και μαζί να αυξάνονται και ζητήματα ασφάλειας, αφού, όπως εξήγησε ο δήμαρχος, η κίνηση διοχετεύεται σε εσωτερικό δρόμο των Λειβαδιών, όπου διακινείται μεγάλος αριθμός μαθητών. Ο Μ. Αρμένης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο λήψης δυναμικών μέτρων, εφόσον το θέμα δεν προωθηθεί σύντομα.

Τι είχε πει ο ΠτΔ

Σε σχέση με τη Β΄ φάση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη, υπενθυμίζουμε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης είχε κάνει αναφορά κατά την τελευταία του επίσκεψη στη Λάρνακα για εξέταση τοπικών προβλημάτων, τον Μάιο του 2018. Είχε πει, τότε, ο ΠτΔ ότι το Τμήμα Πολεοδομίας θα υπέβαλλε σχετικό σημείωμα τεχνοοικονομικής μελέτης βιωσιμότητας του έργου, συνολικού κόστους 10 εκατομμυρίων, στο Υπουργείο Οικονομικών και στη Γενική Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων κι εφόσον τύγχανε έγκρισης, θα προωθείτο η διαδικασία κατασκευής του έργου…

Τα υπόλοιπα έργα

Κατά τη συνάντηση του Δημοτικού Συμβουλίου Λειβαδιών με την αντιπροσωπεία του ΑΚΕΛ συζητήθηκαν, ακόμα, το θέμα της συνεισφοράς του κράτους για την ένταξη του δήμου στο ΣΑΛ, ο εξωραϊσμός των αντιπλημμυρικών καναλιών στην κοίτη του ποταμού (ο ΠτΔ και ο Υπουργός Εσωτερικών εξήγγειλαν ότι το έργο θα άρχιζε το 2018 και θα ολοκληρωνόταν το 2021) και η επίσπευση υλοποίησης του πολεοδομικού έργου ανάπλασης της λεωφόρου Μακαρίου Γ΄  και των εξωραϊστικών έργων στο συνοικισμό Λειβαδιών.

 

 

 

Send this to a friend