Δρόμος στη Λάρνακα 3,5 χλμ και €17,3 εκατ.
Προκηρύχθηκε προσφορά για διεύρυνση και βελτίωση του παραλιακού δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας (Φάση Γ) κόστους €17,3 εκατ. που θα αρχίζει από το Ναυτικό Όμιλο μέχρι τον κόμβο προς Πύλα, με παράλληλη βελτίωση του δευτερεύοντος οδικού δικτύου της περιοχής.
Σημειώνεται ότι για το συγκεκριμένο έργο εκπονήθηκε Προκαταρκτική Έκθεση Επιπτώσεων στο Περιβάλλον (ΠΕΕΠ) από το 1997 και λόγω της μεγάλης χρονικής απόστασης από το σήμερα χρειάστηκαν αναπροσαρμογές με βάση τα νέα δεδομένα. Το έργο εμπίπτει στη «Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Σχέδιο Περιοχής για την περιοχή εγκαταστάσεων αποθηκών πετρελαιοειδών και υγραερίου στην περιοχή Λειβάδια της επαρχίας Λάρνακας» και στη «Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα Λάρνακας». Στοχεύει δε, στη λειτουργική, ποιοτική και αισθητική αναβάθμιση ολόκληρου του παραλιακού οδικού άξονα της Λάρνακας μέχρι την Δεκέλεια. Η Α και Β Φάση του συνολικού έργου έχουν ήδη υλοποιηθεί και το προτεινόμενο νέο έργο αφορά την Γ Φάση.
Το προτεινόμενο έργο, αφορά δρόμο Πρωταρχικής Σημασίας σύμφωνα με το Τοπικό Σχέδιο Λάρνακας, και συγκεκριμένα Πρωτεύουσα Οδική Αρτηρία. Περιλαμβάνεται δε στην κορυφή του καταλόγου έργων του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Λάρνακας, τα οποία προγραμματίζονται να υλοποιηθούν μέχρι το 2026, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της Κυκλοφοριακής Πολιτικής του Σχεδίου. Παράλληλα γίνεται αναφορά στο Σχέδιο Περιοχής Πρώην Διυλιστηρίων, για την ιεράρχηση του τμήματος του παραλιακού δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, εντός Λειβαδιών και Ορόκλινης, σε δρόμο πρωταρχικής σημασίας 4 λωρίδων κυκλοφορίας (πρωτεύουσα αρτηρία).
Το συνολικό μήκος του κύριου οδικού άξονα που προγραμματίζεται να ανακατασκευαστεί στην παρούσα φάση Γ ανέρχεται στα 3,25 χιλιόμετρα. Θα περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας, κτιστή κεντρική νησίδα, λωρίδες πρασίνου, ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμια εκατέρωθεν του οδοστρώματος. Το δευτερεύον οδικό δίκτυο το οποίο θα βελτιωθεί παράλληλα, έχει συνολικό μήκος 4,5 χιλ, και στο πλαίσιο του θα κατασκευαστούν υπηρεσιακοί δρόμοι, πεζοδρόμια, χώροι στάθμευσης παρά το οδόστρωμα κτλ. Παράλληλα, θα κατασκευαστούν τέσσερις νέοι κυκλικοί κόμβοι συνολικού μήκους 427 μέτρων, συνδέσεις των υπηρεσιακών δρόμων με τον κύριο οδικό άξονα συνολικού μήκους 130 μέτρων και προσβάσεις με δευτερεύοντες δρόμους συνολικού μήκους 313 μέτρων. Οι λωρίδες θα έχουν πλάτος 3,30 μέτρων έκαστη, με διαχωριστική νησίδα από σκυρόδεμα πλάτους ενός μέτρου στο κέντρο και νησίδα πρασίνου καθαρού πλάτους ενός μέτρου εκατέρωθεν.
Πηγή: Philenews