Στο έλεος των βροχών Καμάρες και Βεργίνα
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Απροστάτευτες από τυχόν έντονα καιρικά φαινόμενα παραμένουν, εδώ και πολλά χρόνια, οι περιοχές Καμάρες και Βεργίνας, στους Δήμους Λάρνακας και Αραδίππου. Παρόλο που η μελέτη με την ονομασία «Αντιπλημμυρικά έργα για προστασία των οικιστικών ζωνών Λάρνακας- Αραδίππου που βρίσκονται εντός της λεκάνης απορροής του ποταμού Καλού Χωριού», η οποία περιλαμβάνει συγκεκριμένα έργα γιααποτελεσματική προστασία των υπό αναφορά περιοχών, εξαγγέλθηκε από το κράτος πριν από περίπου έξι χρόνια, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Δεκεμβρίου 2014, εντούτοις ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση κανενός έργου, πέραν από κάποιες προσωρινές εργασίες που έγιναν (εκτός μελέτης). Όπως πληροφορούμαστε, η μελέτη έχει περάσει από το Τμήμα Περιβάλλοντος και σήμερα βρίσκεται ενώπιον του Επάρχου Λάρνακας, προκειμένου να εξευρεθεί, σε συνεργασία με τον μελετητή, το κατάλληλο σενάριο που θ’ ακολουθηθεί για την έναρξη των έργων.
Κι ενώ οι ευπαθείς ενορίες εντός της πόλης, όπως η Σωτήρος, ο Αι Γιάννης, ο Πρόδρομος, η Καθαρή και οι προσφυγικοί συνοικισμοί φαίνεται ότι είναι πλέον καλά θωρακισμένες από τις έντονες βροχοπτώσεις με τη λειτουργία των αντλιοστασίων S8 και S9, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις περιοχές Καμάρες και Βεργίνας, οι οποίες παραμένουν στο έλεος των κλιματικών αλλαγών.
Η μελέτη τα αντιπλημμυρικά έργα στις Καμάρες και στη Βεργίνα παρουσιάστηκε από την κοινοπραξία «Δ. Τουμαζής και Συνεργάτες και Γ. Καραβοκύρης και Συνεργάτες Σύμβουλοι Μηχανικοί» τον Ιούλιο του 2020.Μιλώντας στα εγκαίνια των δύο αντλιοστασίων την περασμένη Τρίτη (19/10), ο δήμαρχος Λάρνακας Α. Βύρας εξέφρασε την ελπίδα όπως τους επόμενους 2-3 μήνες θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις στο θέμα αυτό.
Τα προτεινόμενα έργα
Σύμφωνα με την δημόσια παρουσίαση της μελέτης, τα αντιπλημμυρικά έργα που προτείνονται αφορούν διαπλάτυνση των γεφυρών του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή Καλού Χωριού και στην οδό Μυρμιδόνων και διαπλάτυνση του καναλιού ανάντη (πάνω) της οδού Δρυάδων. Προβλέπεται, επίσης, αύξηση της διατομής της γέφυρας της οδού Δρυάδων, ομαλοποίηση του σχήματος του καναλιού μεταξύ της οδού Δρυάδων και της λεωφόρου Λεμεσού, διαπλάτυνση της γέφυρας της λεωφόρου Λεμεσού κι ενοποίηση με τη γέφυρα της οδού Λαρίσης.
Η μελέτη περιλαμβάνει, ακόμα, έργα που αφορούν αφαίρεση αναχωμάτων και μπάζων στο κανάλι κατάντη (κάτω) της λεωφόρου Λεμεσού, δηλαδή προς την πλευρά του μνημείου των Καμάρων και διεύρυνση με σκυρόδεμα ανοιχτών χωμάτινων καναλιών στην περιοχή Πελέτικο.
Περιλαμβάνονται κι έργα στις γέφυρες της οδού Αλβανικού Έπους και πλησίον του Σχολείου Βεργίνας, διεύρυνση ανοιχτού χωμάτινου καναλιού στη βιομηχανική περιοχή Λάρνακας καθώς κι έργα στις γέφυρες της οδού Ανθέων και στις παρόδους της οδού Αγίας Άννας. Τέλος, προβλέπεται ενίσχυση του δικτύου με οχετό από τη λεωφόρο Ελλάδος μέχρι την οδό Αρχ. Παϊδίου, διεύρυνση ανοικτού χωμάτινου καναλιού κι επένδυση με σκυρόδεμα από τον οδό Αρχ. Παϊσίου μέχρι την οδό Ανθέων, νέο κανάλι ανατολικά του Σχολείου Βεργίνας και μετατόπιση της οδού Λαρίσης, ώστε να εφάπτεται με τη λεωφόρο Λεμεσού. Δεν προβλέπονται παρεμβάσεις στην αλυκή, ούτε στο Μνημείο των Καμάρων.