ΠΑ.Σ.ΥΠΕ: Προειδοποιεί με μέτρα για τα πρόστιμα σε υπεραγορές λόγω Safe Pass
Έντονη δυσαρέσκεια εκφράζει με ανακοίνωσή του ο ΠΑ.Σ.ΥΠΕ, σχετικά με τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε υπεραγορές, στα πλαίσια των ελέγχων για την τήρηση των μέτρων κατά της COVID19.
Κάνει λόγο για «εξοντωτικά και πολλές φορές εκδικητικά πρόστιμα», σημειώνοντας πως «δεν μπορεί εκβιαστικά το κράτος να βάζει μπροστά τις επιχειρήσεις και απέναντι στους πολίτες για να επιβάλει τα οποιαδήποτε μέτρα».
Mάλιστα, με επιστολή τους στον Υπουργό Υγείας, εκφράζοντας έντονη δυσαρέσκεια και αγανάκτηση, σχετικά με τα μέτρα που αφορούν τα Safe Pass.
Aυτούσια η ανακοίνωση
Ο ΠΑ.Σ.ΥΠΕ εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια του για τα εξοντωτικά και πολλές φορές εκδικητικά πρόστιμα των €8000 και €4000 σε Υπεραγορές. Είναι φανερό ότι η παραχώρηση υπέρμετρης εξουσίας σε κάποιους, οδηγεί σε τελείως αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδεικνυόμενα.
Δεν μπορούν οι επιχειρήσεις να αναλαμβάνουν ευθύνες του κράτους και της πολιτείας και να κάνουν τους αστυνομικούς. Δεν μπορεί εκβιαστικά το κράτος να βάζει μπροστά τις επιχειρήσεις και απέναντι στους πολίτες για να επιβάλει τα οποιαδήποτε μέτρα. Ας αναλάβει επιτέλους ο καθένας τις ευθύνες του.
Συνέχιση αυτού του μέτρου σε ότι αφορά τα καταστήματα τροφίμων θα είναι αναπόφευκτα καταστροφική ιδιαίτερα για μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ένα μέτρο το οποίο εκ των πραγμάτων και του αποτελέσματος σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ελεχθεί δημιουργώντας έντονο αθέμιτο ανταγωνισμό και επιχειρήσεις δύο ταχυτήτων.
Παρακαλούμε όπως γίνει άμεσα επαναξιολόγηση του μέτρου αυτού για τα καταστήματα τροφίμων για την διάσωση των επιχειρήσεων και την επαναφορά της εύρυθμης και σωστής λειτουργίας της αγοράς προς το συμφέρον και την ευημερία της κοινωνίας.
Σε διαφορετική περίπτωση είμαστε έτοιμοι για την λήψη αποτελεσματικών και δραστικών μέτρων για την διαφύλαξη και την προστασία της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων μας.
Αυτούσια η επιστολή στον Υπ. Υγείας
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκεια και αγανάκτηση μας σχετικά με τα συνεχιζόμενα μέτρα που αφορούν τα Safe Pass στις Υπεραγορές. Θεωρούμε λανθασμένη τη συνέχιση αυτού του μέτρου για τα καταστήματα τροφίμων. Το μόνο που επιτυγχάνει είναι η συνεχής σύγκρουση και αντιπαράθεση των επιχειρηματιών με τους πολίτες πελάτες τους σε διαρκή βάση η οποία τείνει να εξελίσσεται σε καταστροφική για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, απειλώντας τους ακόμη και με κλείσιμο.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε το μέτρο αυτό δεν μπορεί να ελεχθεί με αποτέλεσμα να υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός. Έχουν δημιουργηθεί καταστήματα δύο ταχυτήτων οδηγώντας τα καταστήματα τα οποία διενεργούν τους ελέγχους σε δυσμενή θέση σε σχέση με τα υπόλοιπα που είναι και πολύ περισσότερα η οποία μπορεί να είναι μη αναστρέψιμη σε περίπτωση που δεν ανακληθεί αυτό το μέτρο και να οδηγήσει στο κλείσιμο τους.
Η κατάσταση επιδεινώνεται σε μεγάλο βαθμό με τα συνεχή πρόστιμα που επιβάλλονται που είναι άκρως εξοντωτικά, ιδιαίτερα για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Πως είναι δυνατόν να μπορεί να επιβιώσει μια μικρή και μεσαία επιχείρηση τροφίμων όταν της επιβάλλουν πρόστιμο €8000 και €4000 γιατί μπορεί να μην ελέχθηκαν τα Safe Pass για μια πολύ μικρή περίοδο 3-10 λεπτών πριν την ώρα κλεισίματος και στο κατάστημα μέσα να υπήρχαν 2 πελάτες; Είναι φανερό ότι η εκχώρηση και η παραχώρηση σε κάποιους υπέρμετρης εξουσίας δεν οδηγεί πουθενά. Μέσα από αυτή την πρακτική και προσέγγιση από μέρους των αρχών, οποιαδήποτε μέτρα και να παρθούν δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα και προκαλούν την μεγάλη αντίδραση τόσο των πολιτών αλλά και των επιχειρηματιών που από το πρωί μέχρι το βράδυ παλεύουν για να διατηρήσουν στη ζωή τις επιχειρήσεις τους κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.
Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο η πολιτεία να βάζει μπροστά τις επιχειρήσεις και απέναντι από τους πολίτες και να τους χρησιμοποιεί για να περάσει τα οποιαδήποτε μέτρα. Δεν μπορούν οι πολίτες και οι επιχειρηματίες εργαζόμενοι να κάνουν τους αστυνομικούς κάθε μέρα. Η δουλειά τους είναι να μοχθούν και να μάχονται για το μέλλον των επιχειρήσεων τους και στη συνεργασία και την εδραίωση της εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους ιδιαίτερα στον τομέα του λιανεμπορίου τροφίμων.
Πηγή: Sigmalive