Home ΛΑΡΝΑΚΑ Διαφοροποιήσεις στο νέο Master Plan της Ocean Kition Holdings για λιμάνι – μαρίνα Λάρνακας
Διαφοροποιήσεις στο νέο Master Plan της Ocean Kition Holdings για λιμάνι – μαρίνα Λάρνακας

Διαφοροποιήσεις στο νέο Master Plan της Ocean Kition Holdings για λιμάνι – μαρίνα Λάρνακας

ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Το νέο Master Plan, που περιέχει κάποιες διαφοροποιήσεις ως προς τα μελλοντικά σχέδια της κοινοπραξίας Ocean Kition Holdings στο πλαίσιο του μεγαλεπήβολου έργου της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού – μαρίνας Λάρνακας, παρουσιάστηκε πρόσφατα στις τοπικές αρχές της πόλης.

Ο δήμαρχος Ανδρέας Βύρας δήλωσε ότι το νέο Master Plan περιλαμβάνει κάποιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το αρχικό πλάνο, οι οποίες αφορούν, κατά κύριο λόγο, νέους δημόσιους χώρους, πάρκα κτλ.

 

 

Όσον αφορά το πρώτο έργο που θα εκτελέσει η Ocean Kition, όπως έχουμε ξαναγράψει αυτό θα είναι το ολικό λίφτινγκ που θα επιχειρηθεί στην ξύλινη αποβάθρα παρά τη μαρίνα Λάρνακας.

Τα σχέδια σύντομα θα υποβληθούν στα αρμόδια τμήματα, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η αποβάθρα θεωρείται αρχαίο μνημείο.

Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις που έχει ο Δήμος Λάρνακας από την κοινοπραξία που ανέλαβε το έργο, οι εργασίες αποκατάστασης και αναβάθμισης της ξύλινης αποβάθρας (σήμερα βρίσκεται σε κακή κατάσταση) αναμένεται ότι θα ξεκινήσουν, εκτός απροόπτου, Μάρτιο ή Απρίλιο του 2022.

Επίσης, ο δήμαρχος είπε ότι στο υφιστάμενο υποστατικό παρά την αποβάθρα, όπου στεγάζονται οι πρόσκοποι, προγραμματίζεται από την κοινοπραξία τουριστική ανάπτυξη.

Τα γκάζια

Ένα έργο που είναι συνυφασμένο με τις μεγαλόπνοες αναπτύξεις που προγραμματίζονται μελλοντικά στο λιμάνι και στη μαρίνα Λάρνακας, είναι αναμφίβολα και η μετακίνηση των οχληρών εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών και υγραερίου από τα ανατολικά παράλια της πόλης.

Ο Α. Βύρας είπε ότι από την στιγμή που υπεγράφη η συμφωνία μεταξύ ΕΚΟ και κοινοπραξίας εταιρειών υγραερίου, έχει επιλυθεί το ζήτημα με την εκφόρτωση του υγραερίου στο λιμάνι Βασιλικού και παράλληλα οι εργασίες στο Βασιλικό για τους νέους χώρους του υγραερίου προχωρούν κανονικά, δεν υπάρχουν άλλα ουσιαστικά προβλήματα ή εκκρεμότητες σε σχέση με την μετακίνηση των εταιρειών υγραερίου.

Εξέφρασε, δε, την ελπίδα να υλοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, ώστε μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να επιτευχθεί η μετακίνηση των εταιρειών και η κατεδάφιση των επικίνδυνων εγκαταστάσεων, παρόλο που στο Δήμο Λάρνακας κρατούν… μικρό καλάθι ως προς την υλοποίηση του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Αντίθετα, όσον αφορά την κατεδάφιση των δεξαμενών πετρελαιοειδών της εταιρείας Exxon Mobil (είναι οι μόνες πετρελαιοδεξαμενές που ακόμα δεν έχουν κατεδαφιστεί), ο δήμαρχος σημείωσε ότι μόλις γίνει η μεταβίβαση της γης στην εταιρεία Πετρολίνα, τότε θα ξεκινήσουν και οι κατεδαφίσεις, το πιθανότερο το φθινόπωρο. Μέχρι το τέλος του χρόνου πιστεύεται ότι θα έχουν κατεδαφιστεί και οι τελευταίες δεξαμενές.

Ο δρόμος Δεκέλειας

Κι ενώ οι διαδικασίες μετακίνησης των οχληρών εγκαταστάσεων από τα παράλια της Λάρνακας προχωρούν, αβεβαιότητα υπάρχει για το πότε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Γ΄ φάσης του παραλιακού δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, που καλύπτει την τουριστική Ορόκλινη. Ο κ.Βύρας είπε ότι έχει διαβεβαιώσεις από τον υπουργό Μεταφορών Γιάννη Καρούσο πως το θέμα των απαλλοτριώσεων της γης δεν πρόκειται να επηρεάσουν το έργο και ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού θα γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Ίδωμεν. Από το 2010 έχει ολοκληρωθεί η Β΄ φάση του έργου κι έκτοτε οι Λαρνακείς περιμένουν την έναρξη της Γ΄ φάσης…

Send this to a friend