Home ΛΑΡΝΑΚΑ Α Δημοτικό Σχολείο Δρομολαξιάς: Η «Σχολική Διαμεσολάβηση» κλειδί στην επίλυση συγκρούσεων
Α Δημοτικό Σχολείο Δρομολαξιάς: Η «Σχολική Διαμεσολάβηση» κλειδί στην επίλυση συγκρούσεων

Α Δημοτικό Σχολείο Δρομολαξιάς: Η «Σχολική Διαμεσολάβηση» κλειδί στην επίλυση συγκρούσεων

Η «Σχολική Διαμεσολάβηση» είναι το κλειδί στην επίλυση συγκρούσεων μεταξύ μαθητών, υποστηρίζουν οι μαθητές του Α Δημοτικού Σχολείου Δρομολαξιάς τα οποία χρησιμοποιούν το ρήμα «διαμεσολαβώ» για να δώσουν άλλες λύσεις στο πρόβλημα των διαπροσωπικών συγκρούσεων.

Σε δελτίο Τύπου της Ομάδας Αγωγής Υγείας και Πρόληψης της Παραβατικότητας (ΟΑΥΠΠ) του Σχολείου, «το 2019 ξεκίνησε ένα Σχέδιο Δράσης με θέμα «Φοράμε Χαμόγελο! Εσείς;» και όραμα η δημιουργία ενός ασφαλούς και χαρούμενου περιβάλλοντος Αγωγής και Μάθησης για μικρούς και μεγάλους. Ανάμεσα στους πρωταρχικούς στόχους της Ομάδας ήταν και είναι η διαχείριση των συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών μέσω της «Σχολικής Διαμεσολάβησης» μια και το όλο θέμα είναι μέρος της καθημερινής και σίγουρα της σχολικής ας ζωής.

Προστίθεται ότι στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης ορισμένα από τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν ως διαμεσολαβητές και όπως ανέφεραν «αρχικά προσέξαμε ότι στο σχολείο μας υπήρχαν συγκρούσεις και έντονες διαφωνίες μεταξύ των παιδιών τις οποίες δεν ήξεραν πώς να επιλύσουν. Ζητήσαμε βοήθεια από τους/τις δασκάλους/λες, για να τις διαχειριστούμε στο περιβάλλον του σχολείου μας, ανακαλύψαμε τη σχολική διαμεσολάβηση και νιώσαμε την ανάγκη να μάθουμε περισσότερα για το θέμα αυτό».

Σημειώνεται ότι ο όρος «Σχολική Διαμεσολάβηση» είναι ένας τρόπος επίλυσης συγκρούσεων ανάμεσα στους/στις μαθητές/τριες την ώρα του σχολείου και έχει στόχο οι συγκρουόμενοι να καταφέρουν από μόνοι τους να βρουν λύση στο πρόβλημά τους. Ωστόσο η «Σχολική Διαμεσολάβηση» είναι μια από τις πολλές μεθόδους, για να λύνουμε τις διαφωνίες μας με ένα όμορφο και ήρεμο τρόπο».

Αφού αναφέρεται πως «είναι προφανές ότι η «Σχολική Διαμεσολάβηση» ως μέθοδος επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων, συμβάλλει στην ενδυνάμωση των παιδιών, στη βελτίωση των σχέσεων και στην καλλιέργεια μια νέας ειρηνικής κουλτούρας, η Ομάδα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «καταλυτικά οδηγούμαστε σε ένα υγιέστερο σχολικό περιβάλλον με καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα και φοράμε το χαμόγελο μας πιο συχνά. Όλα αυτά γίνονται μπροστά στις προκλήσεις του 21ου αιώνα με την ελπίδα μιας πιο ενεργής πολιτότητας και ενός πιο ανθρώπινου κόσμου».

Send this to a friend