Νέα προσπάθεια θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας με εποχικό δρομολόγιο
Το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δίνει την δυνατότητα για μετατροπή της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας σε εποχική αντί τακτικής, έλαβε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, με τον αρμόδιο Υφυπουργό Βασίλη Δημητριάδη να δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος ότι η τροποποίηση αυτή ενδεχόμενα να δημιουργεί καλύτερες προϋποθέσεις προσέλκυσης ενδιαφέροντος.
«Πήραμε το πράσινο φως, που μας επιτρέπει να αξιολογήσουμε την δυνατότητα διαμόρφωσης ενός νέου διαγωνιστικού εγγράφου με την επιλογή του εποχικού δρομολογίου», δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, προσθέτοντας πως «πήραμε ένα θετικό νέο για μια παράμετρο που μας είχαν επισημάνει οι μεταφορείς ότι θα πρέπει να αλλάξει και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια».
Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος προσφορών του αρχικού διαγωνισμού για την θαλάσσια σύνδεση ολοκληρώθηκε στις 29 Ιανουαρίου χωρίς να ληφθούν προσφορές από θαλάσσιους μεταφορείς, παρά την κρατική ετήσια επιδότηση, ύψους €5 εκατομμυρίων. Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι κατόπιν διαβουλεύσεων με τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, αμέσως μετά την λήξη της περιόδου υποβολής προσφορών, διαφάνηκε ότι η απαίτηση για υλοποίηση ενός τακτικού (και όχι εποχικού) δρομολογίου αποτέλεσε μία από τις παραμέτρους που λειτούργησαν αποτρεπτικά στην εκδήλωση ενδιαφέροντος.
«Η αλλαγή του χαρακτήρα του δρομολογίου σε εποχικό ενδέχεται να δίνει περισσότερες επιλογές, αφού θα δίδεται η δυνατότητα στον μεταφορέα αξιοποίησης του πλοίου του και σε άλλα δρομολόγια κατά την χειμερινή περίοδο, ενώ οι συμπολίτες μας θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, στην οποία κατά κανόνα εντοπίζεται η ανάγκη χρήσης της υπηρεσίας», πρόσθεσε ο κ. Δημητριάδης, αλλά παρουσιάστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος ως προς τις προοπτικές της νέας προσπάθειας. «Έγινε ένα βήμα, χωρίς αυτό να προεξοφλεί από μόνο του την επιτυχία της όποιας νέας διαγωνιστικής προσπάθειας», συμπλήρωσε.
Όπως είπε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, «πλέον, με αυτό το δεδομένο πάμε σε έναν νέο κύκλο επαφών με τους μεταφορείς για να δούμε άλλα δεδομένα στη βάση της προοπτικής του εποχικού δρομολογίου, έτσι ώστε να διαφανεί αν υπάρχει η προοπτική διαμόρφωσης ενός νέου διαγωνιστικού εγγράφου».
Η κρατική επιδότηση στο δρομολόγιο αναμένεται να διατηρηθεί στα €5 εκατομμύρια ετησίως, ενώ ενδεχομένως να υπάρξουν και άλλες επιμέρους αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού, οι οποίες δεν χρειάζονται έγκριση από την ΓΔ Ανταγωνισμού, είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, αν τα αποτελέσματα των επαφών που θα γίνουν με τους μεταφορείς εκτιμηθούν ως ενθαρρυντικά, στόχος είναι η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού το Φθινόπωρο, η κατακύρωσή του μέχρι το τέλος του χρόνου και η έναρξη του δρομολογίου την Άνοιξη του 2022.