Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Το θέμα της παράλληλης εκπαίδευσης και φύλαξης παιδιών ηλικίας μέχρι 5 χρόνων συζήτησε η Επ. Παιδείας
Το θέμα της παράλληλης εκπαίδευσης και φύλαξης παιδιών ηλικίας μέχρι 5 χρόνων συζήτησε η Επ. Παιδείας

Το θέμα της παράλληλης εκπαίδευσης και φύλαξης παιδιών ηλικίας μέχρι 5 χρόνων συζήτησε η Επ. Παιδείας

Το θέμα της εκπαίδευσης στις νηπιακές και προνηπιακές ηλικίες, συζητήθηκε την Τετάρτη στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας στην παρουσία των Υπουργών Παιδείας και Εργασίας, κατά την οποία διαπιστώθηκε ότι η νομοθεσία χρήζει εκσυγχρονισμού.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης διαπιστώθηκε ότι παράλληλα με τη φροντίδα και φύλαξη των παιδιών ηλικίας μέχρι 5 ετών θα πρέπει να υπάρξει και η εκπαίδευση, με τα δύο αρμόδια Υπουργεία να συμφωνούν στην έναρξη μια συζήτησης, ώστε να διαπιστωθεί αν είναι εφικτή η ενοποίηση εκπαίδευσης και η παροχής φροντίδας σε αυτές τις ηλικίες.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, είπε ότι στην Κύπρο υπάρχει η δημόσια προδημοτική εκπαίδευση, με δημόσια νηπιαγωγεία, βρεφονηπιακούς σταθμούς, οι οποίοι είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας, ενώ υπάρχουν κάποια κενά σε κάποιες ηλικίες, τα οποία καλύπτονται με άλλες μορφές, όπως κοινοτικά νηπιαγωγεία.

Όπως είπε, «σίγουρα υπάρχει μια ποικιλομορφία και δεν είναι από έλλειψη φροντίδας ή από κάποιο λάθος, αλλά αυτή η κατάσταση πραγμάτων έχει προκύψει από την εξέλιξη και τις διαδοχικές πρωτοβουλίες διαφορετικών κυβερνήσεων σε διαφορετικές εποχές», για να προσθέσει πως «η προδημοτική εκπαίδευση στα δημόσια νηπιαγωγεία έχει γενικευτεί σχετικά πρόσφατα».

Ανέφερε ότι το Υπουργείο του είναι διατεθειμένο και σε συμφωνία με την Υπουργό Εργασίας, όπως συζητήσουν το θέμα, ώστε να δουν αν μπορεί να ενοποιηθεί η εκπαίδευση και η παροχή φροντίδας σε αυτές τις ηλικίες.

Πρόσθεσε ότι «σημασία έχει να τηρούνται οι νομοθεσίες, ειδικά σήμερα να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα και βεβαίως αναγνωρίζουμε ότι στον ιδιωτικό τομέα τα πράγματα είναι περισσότερο πολύπλοκα, εξαιτίας της συνύπαρξης διαφορών ηλικιών σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, πράγμα το οποίο δεν συμβαίνει στα δημόσια, και εκεί προκύπτουν ίσως κάποια προβλήματα για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων».

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι «πάνω από όλα χρειάζεται προσοχή και φροντίδα για τα παιδιά», για να σημειώσει πως «πρώτη προτεραιότητα είναι να υπάρχει υγειονομική ασφάλεια».

Σε σχέση με το αν το κράτος μπορεί να καλύψει στο δημόσιο όλες τις ηλικίες και με ποιο τρόπο, ο κ. Προδρόμου είπε πως «έχει συμφωνηθεί και μπορούμε να ξεκινήσουμε μια οργανωμένη συζήτηση, αλλά με τεκμηριωμένο τρόπο και με τη συνδρομή σίγουρα των ειδικών σε θέματα παιδαγωγικής, παιδική ηλικίας».

«Μπορούμε να ξεκινήσουμε αυτή τη συζήτηση για να δούμε τι αλλαγές θα ήταν ωφέλιμο να επιφέρουμε και στη νομοθεσία, αλλά και στην οργάνωση των εκπαιδευτικών και άλλων εκπαιδευτηρίων, που φιλοξενούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας», είπε.

Όπως δήλωσε, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Κυριάκος Χατζηγιάννης, ήταν κοινή διαπίστωση πως η φύλαξη και η φροντίδα -που είναι κυρίως η φιλοσοφία της διαχείρισης των προδημοτικών τάξεων- θα πρέπει να προβληματίσει με τρόπο επιστημονικό, ώστε να εμπλουτιστεί με πρόσθετη στόχευση την εκπαίδευση.

Ο κ. Χατζηγιάννης είπε πως για τα παιδιά μέχρι 5 χρόνων υπάρχει και εκπαιδευτικός ρόλος και με βάση αυτό το ρόλο θα τεθεί στόχευση.
Σημείωσε ακόμα πως η παλαιά νομοθεσία χρήζει εκσυγχρονισμού και αλλαγής, καθώς χρονολογείται από την εποχή της αποικιοκρατίας.

Πρόσθεσε πως «στόχος είναι η εκπαίδευση να συνάδει με την εκάστοτε ηλικία και όχι να διδάσκονται τα παιδιά εξειδικευμένα μαθήματα, όπως μαθηματικά, φυσική και χημεία».

«Είναι ένα εκσυγχρονιστικό βήμα και ως κοινωνία πάνω από όλα, δίδουμε απάντηση και στην οικογένεια, αλλά και στην καλλιέργεια του ατόμου από μικρές ηλικίες», είπε.

Σχολικός εκφοβισμός

Εξάλλου, η Επιτροπή Παιδείας συζήτησε και τα θέματα του σχολικού εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση, καθώς και τα μέτρα αντιμετώπισης τους.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία ο κ. Χατζηγιάννης είπε ότι «ενώ αρχικά η πρόταση νόμου προνοούσε για τη δημιουργία ενός φορέα, υιοθετούμε την εισήγηση του Υπουργείου Παιδείας, για τη δημιουργία μιας συντονιστικής επιτροπής, για το ασφαλές σχολείο».

Όπως είπε ο κ. Χατζηγιάννης, η Επιτροπή θα ενσωματώσει τις αλλαγές αυτές στην Πρόταση Νόμου υπό τη μορφή των τροπολογιών, η οποία θα είναι έτοιμη σε 15 ημέρες.

Πρόσθεσε ότι στη συνέχεια θα οδηγηθεί η πρόταση ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για ψήφιση ή καταψήφιση.

Είπε ακόμα ότι όλο αυτό το διάστημα υπήρξε μια απουσία συγκροτημένης διαχείρισης και «μέσα από αυτή τη νομοθεσία μας δίδεται η δυνατότητα της αντιμετώπισης της παραβατικότητας στο σύνολο της και με τον πλέον επιστημονικό τρόπο, για να μην βιώνει το σχολείο τα προβλήματα που βιώνει τα τελευταία χρόνια».

Πηγή ΚΥΠΕ

Send this to a friend