Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Φόβος για το μέλλον των σχολείων
Φόβος για το μέλλον των σχολείων

Φόβος για το μέλλον των σχολείων

Ανασφάλεια για την κατάσταση που θα επικρατήσει στα σχολεία, προκαλεί η αναζωπύρωση της πανδημίας, οι αλυσίδες μετάδοσης και ο εντοπισμός ασθενών με κορωνοϊό στις μονάδες. Μετά τον εκπαιδευτή μουσικής, θετική διαγνώστηκε και μαθήτρια Λυκείου στην Επαρχία Αμμοχώστου. Εξαιτίας των περιστατικών, περίπου 80 μαθητές τέθηκα σε 14ημερη καραντίνα. Μάλιστα, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε στον «Φ» ότι λόγω και των υπόλοιπων ιώσεων ο Νοέμβριος θα είναι ακόμη πιο δύσκολος, χωρίς να αποκλείει το κλείσιμο ολόκληρων σχολικών μονάδων. Την ίδια στιγμή, οι οργανωμένοι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την κάθετη εναντίωση τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως αυτή ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή και ζητούν την επανεξέταση του ζητήματος.

Την αυστηρή εφαρμογή μέτρων, υπογράμμισε στον «Φ» η επιδημιολόγος και μέλος της επιστημονικής ομάδας του υπουργείου Υγείας, Ζωή – Δωροθέα Πανά. «Πρέπει να αρχίσουμε όλοι, οριζόντια, να τηρούμε τα μέτρα. Την αποφυγή του συνωστισμού, τον εξαερισμό, την απολύμανση των χεριών, τη χρήση μάσκας. Αυτά τα μέτρα θα βοηθήσουν να μην έχουμε αλυσίδες μετάδοσης εντός του σχολείου και παράλληλα να μην επιστρέψουμε στα ασυμπτωματικά άτομα να μεταφέρουν το ιό και σε άλλους χώρους». Όπως εξήγησε, μετά το επιβεβαιωμένο περιστατικό, οι ομάδες ιχνηλάτησης σε συνεργασία με το σχολείο εντοπίζουν τις επαφές. «Γίνεται το συντομότερο ο εργαστηριακός έλεγχος και έπειτα ακολουθεί η απολύμανση του χώρου καθώς επίσης και ο περιορισμός του κρούσματος και των επαφών.

«Τα μεμονωμένα κρούσματα είναι αναμενόμενα, όμως δεν είναι αποδεκτό να έχουμε αλυσίδες μετάδοσης. Αυτό θα σήμαινε ότι δεν τηρούνται τα μέτρα τοπικής υγιεινής και προστασίας», είπε και πρόσθεσε: «Πρέπει να είμαστε αυστηροί, όπως καταλαβαίνετε, ειδικά στην αρχή διότι δεν έχουμε στη διάθεση μας και αρκετά δεδομένα από την παγκόσμια βιβλιογραφία σε σχέση με τη μετάδοση στα σχολεία. Επομένως, το σωστότερο είναι να πάμε εκ του ασφαλούς».

 

 

Η τυχόν ελαστικοποίηση στην αντιμετώπιση και στον κατ’ οίκον περιορισμό των μαθητών, είναι κάτι που απασχολεί στο εξωτερικό. Ωστόσο, είπε, η απομόνωση των μαθητών δεν εξυπηρετεί μόνο σχετικά με την παρουσία τους στην τάξη, στην οποία έτσι κι αλλιώς τηρούνται μέτρα (μάσκα και αποστάσεις). «Υπάρχουν τα διαλείμματα, το κυλικείο, τυχόν πηγαδάκια, άλλες δραστηριότητες», είπε και εξήγησε ότι για αυτό το λόγο εφαρμόζονται συντηρητικά μέτρα. «Το κομμάτι των σχολείων είναι θέμα που ταλανίζει όλες τις χώρες, ενώ κλείνουν σχολεία».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, ανέφερε ότι είναι αναπόφευκτα τα περιστατικά στα σχολεία. «Το θέμα είναι κάθε φορά να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα και τα παιδία που θα μένουν σπίτι, να κάνουν μάθημα». Αν χρειαστεί να κλείσουν και ολόκληρα σχολεία, σημείωσε, ότι θα το πράξουν. «Αν ένα σχολεία ή μια περιοχή σημειώνει πολλά κρούσματα, τότε μπορούμε να προχωρήσουμε σε τοπικές καραντίνες. Όταν έρθει ο Νοέμβριος και οι υπόλοιπες λοιμώξεις, τότε η κατάσταση θα είναι ακόμη πιο δύσκολη. Σε μια τάξη, μόνο, μπορεί να έλειπαν από γρίπη ακόμη και εφτά μαθητές. Πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα».

Απάντηση όπως είπε, είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σχετικά με τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, τόνισε ότι η συζήτηση και οι κανονισμοί έγιναν. «Συνεργαστήκαμε με την Επίτροπο για τα θέματα που επικαλούνται οι οργανώσεις. Δηλαδή τα παιδιά που είναι τώρα σε καραντίνα, πρέπει να τα αφήσουμε; Έτσι κι αλλιώς πρόκειται για ένα πρόγραμμα για το οποίο θα δαπανούνται κάθε χρόνο για τα επόμενα πέντε έτη €2,5 εκατ. Προχωράμε», είπε και τόνισε ότι η νομοθεσία δεν χρειάζεται να επιστραφεί στη Βουλή. Εξάλλου, από χθες ενεργοποιήθηκε, ήδη, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για ορισμένους μαθητές σε καραντίνα.

Έτοιμοι για μέτρα γονείς και μαθητές

Την ετοιμότητα τους να προχωρήσουν σε μέτρα για τις μάσκες και άλλα προβλήματα εντός των σχολείων, ανακοίνωσαν οι οργανωμένοι γονείς και μαθητές. «Ανησυχώντας για τα αυξανόμενα περιστατικά δυσφορίας αλλά και λιποθυμιών στα σχολεία λόγω της χρήσης της μάσκας, καλούμε για ακόμη μια φορά το υπουργείο Υγείας να λάβει σοβαρά υπόψη του την υγεία των παιδιών και να τους παράσχει το δικαίωμα για λιγόλεπτη αφαίρεση της μάσκας μέσα στην τάξη, όπως έχει κάνει για τους εκπαιδευτικούς. Ζητούμε, επίσης, να δίνεται άδεια στα παιδιά να βγαίνουν εκτός αίθουσας διδασκαλίας για ελάχιστο χρόνο, όταν παρουσιάσουν συμπτώματα λιποθυμίας», αναφέρουν οι οργανωμένοι γονείς και προσθέτουν ότι «αν τα υπουργεία Υγείας και Παιδείας δεν επιδείξουν την ανάλογη κατανόηση τότε θα προχωρήσουμε σε δυναμικά μέτρα, όπως αποχές από τα μαθήματα και διαμαρτυρίες».

Την ίδια στιγμή, η ΠΣΕΜ απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, σημειώνοντας σειρά παραπόνων. Μεταξύ άλλων, οι μαθητές μιλούν για ανυπόφορη κατάσταση από τον συνδυασμό της μάσκας και της ζέστης και ζητούν να μειωθούν κατά 5 λεπτά οι περίοδοι διδασκαλίας με προϋπόθεση να μειωθεί και η διδακτέα ύλη. Επιπλέον, χαρακτηρίζουν ως απαράδεκτη τη νομοθεσία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης «καθώς θα μετατρέψει τα μαθήματα σε reality show. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μπουν κάμερες στις σχολικές αίθουσες».

«Όχι» στη νομοθεσία λένε οι εκπαιδευτικοί

Τη σθεναρή τους εναντίωση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως αυτή ψηφίστηκε από τη Βουλή, εκφράζουν οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας, σημείωσε ότι και οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις θα επιδιώξουν να εγγραφεί ξανά το ζήτημα στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, «ώστε να γίνει διάλογος και να καταλήξουμε σε μια λύση αποδεκτή από όλους. Σε καμιά περίπτωση δεν θα αποδεχθούμε να τοποθετηθούν κάμερες εντός των αιθουσών διδασκαλίας. Αυτό παραβιάζει το θεμελιώδες δικαίωμα της προστασίας της ιδιωτικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών». Παράλληλα, είπε ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης με αυτό τον τρόπο είναι «κάκιστη και αναποτελεσματική». Αυτό που δεν αποδεχόμαστε, συνέχισε, είναι η απευθείας – ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, καθώς και η τοποθέτηση καμερών στις αίθουσες. «Το υπουργείο θα μπορούσε να ομαδοποιήσει τα παιδιά που θα μείνουν εκτός αίθουσας διδασκαλίας και κάποιοι εκπαιδευτικοί να ασχολούνται αποκλειστικά με αυτά. Θα είναι πολύ πιο ποιοτικό».

Επιπλέον, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ Ρέα Παπαγεωργίου, εξέφρασε τις επιφυλάξεις της για την παιδαγωγική αποτελεσματικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. «Δεν σημαίνει ότι επειδή ένα παιδί θα βλέπει τι γίνεται στην τάξη, ότι θα εκπαιδεύεται. Δεν υπάρχει καμία έρευνα που να το υποστηρίζει. Θα έπρεπε να ενισχυθούν τα σχολεία μέσα στα νοσοκομεία με φυσική παρουσία», είπε και πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις λήφθηκαν χωρίς να γίνει διάλογος.

Πηγή: Philenews

Send this to a friend