Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Ταχύτητα: Καταγγελίες στο 10% πάνω από το όριο αντί 20%
Ταχύτητα: Καταγγελίες στο 10% πάνω από το όριο αντί 20%

Ταχύτητα: Καταγγελίες στο 10% πάνω από το όριο αντί 20%

Μειώνεται κατά το ήμισυ το ποσοστό ανοχής της Αστυνομίας στην παραβίαση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις, σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα σοβαρά και θανατηφόρα δυστυχήματα.

Μελέτη που ετοίμασε το Τμήμα Τροχαίας και θα παρουσιαστεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, εισηγείται τη μείωση κατά 50% του ορίου ανοχής που επιδεικνύει η Αστυνομία κατά τον έλεγχο ταχύτητας. Σήμερα το όριο αυτό είναι στο 20% πάνω από το όριο ταχύτητας τόσο στους αστικούς όσο και στους υπεραστικούς δρόμους. Γι’ αυτό και οι καταγγελίες οδηγών για παραβίαση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, αρχίζουν μετά τα 120 χιλιόμετρα, ασχέτως αν το εξώδικο εκδίδεται υπολογίζοντας το κανονικό όριο τα 100 χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», η ανοχή που δείχνει η Αστυνομία στους αυτοκινητόδρομους το πιο πιθανό θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με σήμερα, αφού δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με θανατηφόρες συγκρούσεις στους μεγάλους δρόμους. Το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στους δρόμους των πόλεων, αφού η Κύπρος έχει ένα από τα ψηλότερα ποσοστά θανάτων σε τροχαίες συγκρούσεις εντός κατοικημένων περιοχών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ποσοστό θανάτων στις πόλεις στην Κύπρο φτάνει το 70% περίπου, την ώρα που στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες το αντίστοιχο φτάνει τα 35%.

Σήμερα, αν κάποιος παραβιάσει το όριο των 50 χλμ στις πόλεις, καταγγέλλεται όταν το ραντάρ δείξει 70 χλμ και άνω. Με τις νέες ρυθμίσεις θα καταγγέλλεται όταν θα πιαστεί να τρέχει 60 χλμ και άνω. Στην περίπτωση που το όριο είναι 65 χλμ, οι καταγγελίες θ’ αρχίζουν από τα 75 χλμ, αντί τα 82 που ισχύουν σήμερα.

Σημειώνεται ότι το ποσοστό ανοχής δόθηκε μετά που αμφισβητήθηκε δικαστικώς πριν χρόνια η αξιοπιστία των ραντάρ, αφού υπήρχε διεθνώς η παραδοχή για το ενδεχόμενο λάθους 2-3 χιλιομέτρων. Ωστόσο, τα νέα συστήματα ραντάρ έχουν βελτιωθεί και δεν τίθεται σε καμιά περίπτωση θέμα αξιοπιστίας τους. Επίσης, αναφέρεται ότι ανοχή δείχνουν όλες σχεδόν οι Αστυνομίες των ευρωπαϊκών χωρών ώστε να μην υπάρχει αμφισβήτηση των καταγγελιών, ωστόσο η Κύπρος έχει ένα από τα πιο ψηλά ποσοστά στην Ευρώπη.

Παράλληλα, με την εγκατάσταση το 2021 των σταθερών καμερών για έλεγχο της τροχαίας κίνησης, θα δίνεται ένα ποσοστό ανοχής πολύ χαμηλότερο απ’ ό,τι στους οδηγούς που θα ελέγχονται από τα ραντάρ. Συγκεκριμένα, γίνονται σκέψεις για να δίνεται μόνο 5% περιθώριο στην υπέρβαση του ορίου στις πόλεις και ακολούθως να φωτογραφίζονται οι παραβάτες. Κι αυτό επειδή πρόκειται για σταθερές κάμερες τη θέση των οποίων θα γνωρίζουν εκ των προτέρων οι οδηγοί.

Πηγή: Philenews

Send this to a friend