Αρχίζει ο διάλογος για τα κλιματιστικά στα σχολεία
Έτοιμος να συγκαλέσει σύντομα σύσκεψη με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και τους οργανωμένους γονείς με αντικείμενο την παρουσίαση επιστημονικής μελέτης για τις κλιματικές συνθήκες και τα κλιματιστικά στα σχολεία, δηλώνει ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου. Η εν λόγω μελέτη που βρίσκεται στο Υπουργείο εκπονήθηκε τα προηγούμενα χρόνια και βάσει αυτής δεν συστήνεται η εγκατάσταση και χρήση συσκευών κλιματισμού στις σχολικές μονάδες.
Ωστόσο, ο κ. Προδρόμου αναφέρει ότι η συζήτηση για το θέμα αυτό, μπορεί να ξεκινήσει από την αρχή καθώς οι συνθήκες είναι διαφορετικές και μπορεί ρεαλιστικά να εξεταστεί τυχόν απόφαση για χρήση συσκευών κλιματισμού.
Πάντως, ο υπουργός ανέφερε ότι ανατρεπτικός παράγοντας σχετικά με τα κλιματιστικά τώρα στα σχολεία είναι το υγειονομικό πρωτόκολλο λόγω κορωνοϊού, το οποίο προνοεί ανοικτές πόρτες και παράθυρα στις τάξεις για να ανανεώνεται ο αέρας, ενώ ανέφερε ότι τα περισσότερα σχολικά κτήρια δεν έχουν ικανό ηλεκτρικό φορτίο για να υποστηρίξουν κλιματιστικά. «Ακόμα και αν φέρναμε αύριο συσκευές κλιματισμού στα σχολεία για να εγκατασταθούν, δεν θα ήταν δυνατόν», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημαντική εξέλιξη για την έναρξη του διαλόγου για τα κλιματιστικά είναι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε 405 σχολικά κτήρια από την ΑΗΚ.
Την ίδια ώρα, το αίτημα εκπαιδευτικών και γονέων για εγκατάσταση κλιματιστικών στα σχολεία δυναμώνει καθώς οι καιρικές συνθήκες (καύσωνας και υγρασία) δυσχεραίνουν την κατάσταση και την παιδαγωγική διαδικασία εντός των σχολικών αιθουσών.
Το ζήτημα όμως των κλιματιστικών και της σύσκεψης που θα πραγματοποιηθεί μετά την έναρξη των μαθημάτων, δεν είναι το μόνο που απασχόλησε χθες τον τομέα της Εκπαίδευσης, ο οποίος εδώ και βδομάδες βρίσκεται στο προσκήνιο λόγω προβληματικών σχεδιασμών, ελλιπούς προετοιμασίας αλλά και λανθασμένων αποφάσεων για τη νέα σχολική χρονιά.
Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας για «ανθρώπους της Εκπαίδευσης που δεν ανταποκρίθηκαν στα καθήκοντά τους, είτε που προκάλεσαν κωλυσιεργία ή εμπόδισαν εργασίες για τα σχολεία» και για «ώρα που πρέπει να ξεχωρίσουν τα χλωρά από τα ξερά», προκάλεσαν νέα αντιπαράθεση.
Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου μιλώντας από το Δ’ Δημοτικό Σχολείο Αραδίππου, το οποίο επισκέφθηκε για να διαπιστώσει την πορεία των εργασιών και την ετοιμότητά του ενόψει της ερχόμενης Δευτέρας που αρχίζει η σχολική χρονιά, προέβη στην εξής δήλωση: «Ευτυχώς έχουμε πολλούς ανθρώπους οι οποίοι νοιάζονται και τους ευχαριστώ όλους. Νοιάζονται να κάνουν τη δουλειά τους, ενδιαφέρονται να προσφέρουν στην εκπαίδευση και όχι όπως συμβαίνει με κάποιους άλλους μόνο να επιδεικνύουν εαυτόν είτε να βγάζουν απωθημένα με αναρτήσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Επειδή όμως οι πολλοί στον χώρο της εκπαίδευσης εργάζονται συνειδητά και σκληρά είναι η ώρα να ξεχωρίσουν τα χλωρά από τα ξερά. Πρέπει να σας πω ότι έχουμε διαπιστώσει αυτόν τον καιρό -και υπάρχουν δυστυχώς κάποιες περιπτώσεις, υπάρχουν μερικές περιπτώσεις ακόμα και υπεύθυνων προσώπων-, τα οποία είτε δεν ανταποκρίθηκαν στα καθήκοντά τους είτε προκάλεσαν κωλυσιεργία είτε ακόμα, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, περιπτώσεις όπου εμπόδισαν τις εργασίες που κάναμε για τα σχολεία».
Παράλληλα, τόνισε ότι το Υπουργείο δεν θα μείνει θεατής σε περιπτώσεις πλημμελούς άσκησης των καθηκόντων ή και σε περιπτώσεις προσώπων που αρνήθηκαν να συμβάλουν στη συλλογική προσπάθεια και είναι έτοιμο να αποδώσει ευθύνες εκεί όπου υπάρχουν.
«Θα κινηθούν οι προβλεπόμενες και ενδεδειγμένες διαδικασίες διοικητικής έρευνας και ενδεχομένως και πειθαρχικών μέτρων. Η εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι χώρος ασυδοσίας ή αυθαιρεσίας και αυτές οι συγκεκριμένες περιπτώσεις διευθύνσεων σχολείων που έχουν εντοπιστεί θα πρέπει να ελεγχθούν», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας.
Το γάντι σήκωσε ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους, ο οποίος σε ανάρτησή του σημείωσε: «Δεν θα επιτρέψουμε τον εκφοβισμό και τη φίμωση των εκπαιδευτικών. Ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί να αποπροσανατολίσει και να φορτώσει τις όποιες ευθύνες του στους εκπαιδευτικούς δυναμιτίζοντας το κλίμα. Οι ενέργειές του αυτές θυμίζουν δυστυχώς το 2018. Και δεν θα τις ανεχθούμε».
Η κατάσταση στα σχολεία
Αναφερόμενος στις ετοιμασίες των σχολείων, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι το πρωτόκολλο, οι οδηγίες οργάνωσης της διδασκαλίας, η στελέχωση και τα αναλώσιμα υλικά έχουν ολοκληρωθεί.
«Αυτή την ώρα γίνεται τελικός έλεγχος από τις διευθύνσεις στο υπουργείο σχετικά με τα αναλώσιμα υλικά. Όσον αφορά ειδικότερα στη διαρρύθμιση των αιθουσών διδασκαλίας, τα θρανία, τα ειδικά προστατευτικά κ.λπ. οι εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί», δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός.
Όπως σημείωσε, «στην επαρχία Πάφου είμαστε έτοιμοι, στην ελεύθερη Αμμόχωστο επίσης όλα τα σχολεία είναι έτοιμα και στη Λάρνακα οι εργασίες έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Στην επαρχία Λευκωσίας έχουμε σχεδόν ολοκληρώσει και είναι προγραμματισμένες οι συμπληρωματικές εργασίες για τις επόμενες λίγες μέρες, ενώ στην επαρχία της Λεμεσού πρέπει να γίνει μεγαλύτερη προσπάθεια και έχουν οριστεί εκτάκτως και εκπαιδευτικοί λειτουργοί οι οποίοι θα βοηθήσουν τις σχολικές εφορείες για τον συντονισμό των εργασιών. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε, είναι η ανεπάρκεια κάποιων προμηθειών και υλικών στην κυπριακή αγορά, το οποίο ξεπερνούμε με εναλλακτικές λύσεις».
Επιστροφή στα ιδιωτικά σχολεία
Στο μεταξύ, χθες, η μεγάλη πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων λειτούργησαν κανονικά, υποδεχόμενα τους μαθητές τους. Τα υπόλοιπα ιδιωτικά σχολεία θα αρχίσουν μαθήματα σήμερα.
Σε δηλώσεις του στον «Φ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, Γιώργος Κρητικός, ανέφερε ότι τα περισσότερα ιδιωτικά έχουν κλιματιστικά, τα οποία χθες λειτούργησαν. Ωστόσο, η κάθε αίθουσα είχε ταυτόχρονα ένα παράθυρο ανοικτό καθώς με βάση τα πρωτόκολλα, οι χώροι πρέπει να έχουν καθαρό αέρα. Παράλληλα, ο κ. Κρητικός σημείωσε ότι από την πρώτη αξιολόγηση δεδομένων που έγινε χθες, διαφάνηκε πως η εικόνα είναι θετική.
Όσον αφορά στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, η πρόεδρος του Συνδέσμου τους Λαύρα Ηρακλέους ανέφερε στον «Φ» πως η επαναλειτουργία τους από την περασμένη βδομάδα απέδειξε ότι σημεία των πρωτοκόλλων είναι ανεφάρμοστα στην πράξη, λόγω της μικρής ηλικίας των παιδιών. Το σημαντικότερο από αυτά τα σημεία είναι η εφαρμογή των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης για τα μικρά παιδάκια, καθότι δεν μπορούν να μείνουν καθηλωμένα σε μια καρέκλα όλες τις ώρες που βρίσκονται στο σχολείο αλλά ούτε και να μην έρχονται σε επαφή με τους φίλους και τις δασκάλες τους. Η κ. Ηρακλέους ανέφερε ότι σίγουρα πρέπει να εφαρμόζονται τα πρωτόκολλα, ωστόσο όχι σε βάρος των παιδιών, γιατί δεν είναι καθόλου απίθανο να δημιουργηθεί αρνητικό περιβάλλον που θα τους προκαλέσει άγχος. Αναφορικά με τα υπόλοιπα που προνοεί το πρωτόκολλο (αντισηπτικά, πλύσιμο, θερμομετρήσεις, κανόνες για το φαγητό, παράδοση παιδιών από τους γονείς), τηρούνται χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Παράλληλα, η κ. Ηρακλέους ανέφερε ότι φέτος μειώθηκε ο αριθμός των δίχρονων παιδιών σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία καθώς λόγω των συνθηκών που επικρατούν με τον κορωνοϊό, πολλοί γονείς επέλεξαν να τα κρατήσουν στο σπίτι για έναν ακόμη χρόνο.
Πηγή: Philenews