Δρ.Κωστρίκης: Οι δύο εισηγήσεις για τη διευκόλυνση του ανοίγματος των σχολείων
Για το άνοιγμα των σχολείων και τη συζήτηση γύρω από τα μέτρα που θα εφαρμοστούν μίλησε στο «Μεσημέρι και Κάτι» ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας του Τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου και μέλος της Επιδημιολογικής Ομάδας, Δρ. Λεόντιος Κωστρίκης.
Αρχικά, ανέφερε ότι είναι πραγματικά δύσκολοι καιροί, υπάρχουν πολλές καταστάσεις που συνιστούν μια περίοδο εκτάκτου ανάγκης. Ακόμα ένα στοιχείο που επιδεινώνει την κατάσταση είναι ο καύσωνας. Εξήγησε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να βάλεις ένα παιδί σε μια αίθουσα χωρίς κλιματισμό με μάσκα να κάθεται τόσες ώρες.
Μάλιστα, έδωσε δύο προσωπικές εισηγήσεις που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι ειδικοί του Υπουργείου Παιδείας. Η πρώτη εισήγηση είναι να γίνει μια χαλάρωση του κώδικά ενδυμασίας, τονίζοντας ότι δεν θα χαλάσει την εικόνα των μαθητών για δύο τρεις βδομάδες που θα υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες.
Η δεύτερη εισήγηση είναι η κάθε περίοδος να διαρκεί πέντε λεπτά λιγότερο, ώστε να μπορούν να βγαίνουν έξω οι μαθητές και να βγάζουν την μάσκα. Αυτό θα βοηθήσει αφάνταστα, ώστε τα παιδιά να βγαίνουν έξω και να παίρνουν μια καθαρή αναπνοή.
Ο ειδικός ανέφερε ότι η αναβολή της έναρξης της σχολικής χρονιάς είναι μια άλλη επιλογή, αλλά αυτό θα το αποφασίσουν οι ειδικές επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας, επειδή αυτό μπορεί να δημιουργήσει αλυσιδωτά προβλήματα με τους γονείς, οι οποίοι πρέπει να πάνε πίσω στις δουλειές τους.
Ανέφερε ότι είναι αισιόδοξος για το άνοιγμα των σχολείων αλλά τα παιδιά κάτω από αυτές τις συνθήκες θα ταλαιπωρηθούν. Αναγνώρισε ότι η απουσία κλιματισμού στα σχολεία θα κάνει δύσκολα τα πράγματα για τα παιδιά και για τους καθηγητές.
Στο «δίλημμα» μάσκα ή διαφανής προσωπίδα, ο Δρ. Κωστρίκης ανέφερε ότι η προσωπίδα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη μάσκα αλλά είναι ένας επιπλέον φραγμός συμπληρωματικά σε περιπτώσεις που υπάρχουν αερολύματα.
Δείτε το βίντεο:
Πηγή: sigmalive