Home ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ Επιφυλάξεις για το άνοιγμα σχολείων από εκπαιδευτικούς
Επιφυλάξεις για το άνοιγμα σχολείων από εκπαιδευτικούς

Επιφυλάξεις για το άνοιγμα σχολείων από εκπαιδευτικούς

Έντονη επιφυλακτικότητα και προβληματισμό για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και την ετοιμότητα των σχολείων, εκφράζουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις. Οι δάσκαλοι, μετά και από τη χθεσινή τους συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, αναφέρουν ότι δεν υπάρχει λόγος να ανοίξουν τα σχολεία νωρίτερα, εάν δεν είναι όλα έτοιμα. Από την πλευρά τους, οι καθηγητές αναφέρουν ότι έχει μείνει για την τελευταία στιγμή, ακόμη και η τεχνολογική υποστήριξη των μονάδων, σημειώνοντας ότι υπάρχουν και σοβαρές εκπαιδευτικές εκκρεμότητες.

Ειδικότερα, ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους, εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του για τα όσα ειπώθηκαν στη χθεσινή συνάντηση ενημέρωσης από το υπουργείο Παιδείας, αναφορικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. «Το υπουργείο, μας παρουσίασε τις σκέψεις και τους τρόπους, στους οποίους προσανατολίζεται για το άνοιγμα των σχολείων». Ανάμεσα σε άλλα είπε πως, ως πρόθεση του Υπουργείου εκφράστηκε το άνοιγμα των σχολείων με όλους του μαθητές, πράγμα που δημιουργεί διαφορετικά σενάρια.

«Ένα ενδεχόμενο είναι να ανοίξουν τα σχολεία με όλους τους μαθητές στις τάξεις, οι οποίοι θα κάθονται σε ατομικά θρανία. Αυτό προϋποθέτει την αγορά καινούριων μικρών θρανίων. Αν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, υπάρχει σκέψη να περιοριστεί ο αριθμός των παιδιών ανά τάξη και να δημιουργηθούν περισσότερα τμήματα, αξιοποιώντας άλλες αίθουσες των σχολείων. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει και την πρόσληψη πρόσθετου προσωπικού. Ακόμη, ως πιο απομακρυσμένο σενάριο, αναφέρθηκε και η απογευματινή φοίτηση».

 

 

Ως ΠΟΕΔ, είπε, εκφράσαμε την επιθυμία όλα τα παιδιά να φοιτήσουν κανονικά και με τρόπο ασφαλή για τα ίδια και τους εκπαιδευτικούς. «Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι για να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου για τους μαθητές, πρέπει να είναι όλα έτοιμα. Διαφορετικά δεν έχει νόημα να ανοίξουν, όποιο σενάριο και αν επιλέξει να εφαρμόσει το υπουργείο Παιδείας. Θέλουμε όλα να είναι στη θέση τους και στην εντέλεια». Υπάρχουν διαβεβαιώσεις από το υπουργείο, είπε, «όμως, εμείς, εκφράζουμε επιφυλάξεις αν θα γίνουν αυτά».

Παράλληλα, είπε ότι η ΠΟΕΔ έχει καταθέσει εισηγήσεις στο υπουργείο Παιδείας. Ανάμεσα σε άλλα, να ενισχυθούν τα σχολεία και να στηριχθούν επιπρόσθετα οι μαθητές μετά από τη δύσκολη περσινή σχολική χρονιά. «Ξεκαθαρίσαμε ότι οι αποφάσεις που θα ληφθούν, πρέπει να είναι καθολικές για τα σχολεία της Προδημοτικής, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης. Ό,τι γίνει στο ένα να γίνει και στο άλλο. Επιπλέον, αν χρειαστεί πρόσθετο προσωπικό να γίνει μέσω διορισμών και όχι με αγορά υπηρεσιών».

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για το κατά πόσο υπάρχει ετοιμότητα για το άνοιγμα των σχολείων και ιδίως για την εξ αποστάσεως και την εκ περιτροπής εκπαίδευση. «Ως ΟΕΛΜΕΚ είμαστε επιφυλακτικοί, αφού βρισκόμαστε σε επικοινωνία με τα σχολεία και γνωρίζουμε σε ποιο σημείο βρίσκονται. Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός ότι συζητάμε ακόμη για τη σύνδεση των σχολείων, όταν εδώ και έξι μήνες γνωρίζαμε ότι ήταν πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να μας βρει το φθινόπωρο με τον κορωνοϊό και άρα ότι θα χρειάζονταν τεχνολογική στήριξη. Καταλήγουμε να τρέχουμε, τώρα, την τελευταία στιγμή, για να τα φτιάξουμε. Υπάρχει θέμα οργάνωσης, για ακόμη μια φορά. Παράλληλα εκφράζεται τρομερή ανασφάλεια, ενώ διακρίνουμε μια χρονιά που θα ξεκινήσει με πολλά προβλήματα».

Τόνισε επίσης ότι υπάρχουν προβλήματα σχετικά και με τα αναλυτικά προγράμματα και συνεπώς για τις εξετάσεις ανά τετράμηνο. «Προτείναμε την αποφυγή των εξετάσεων, κάτι με το οποίο δεν συμφωνεί το υπουργείο», είπε και πρόσθεσε ότι ενώ αυτές οι εξετάσεις είναι μια απόφαση που λήφθηκε πριν χρόνια, εντούτοις ακόμη δεν έχει χωριστεί η ύλη ανά τετράμηνο για να τη χειριστούν οι εκπαιδευτικοί. «Πόσο μάλλον όταν υπάρχει το σενάριο για εξ αποστάσεως διδασκαλία, όπου απαιτείται και πρόσθετη αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα».

Σχετικά με το πολύκροτο θέμα των καμερών στις αίθουσες διδασκαλίας, υπογραμμίστηκε η διαφωνία των εκπαιδευτικών. «Το ιδεατό για εμάς είναι να δημιουργηθούν μικρότερα τμήματα και να γίνεται η διδασκαλία με φυσική παρουσία από όλους τους μαθητές. Όποιο σενάριο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να επιλεχθεί, θα έχει προβλήματα», είπε ο κ. Κωνσταντίνου.

Πηγή: Philenews

Send this to a friend