Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Μπάχαλο με τις κάμερες στα σχολεία
Μπάχαλο με τις κάμερες στα σχολεία

Μπάχαλο με τις κάμερες στα σχολεία

Νέο μπάχαλο προκλήθηκε σχετικά με την τοποθέτηση καμερών στις αίθουσες διδασκαλίας, οι οποίες θα εξυπηρετούν τις ανάγκες της εξ αποστάσεως και εκ περιτροπής εκπαίδευσης, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Το εν λόγω ζήτημα αποτελεί για τους καθηγητές κόκκινο πανί, με την ΟΕΛΜΕΚ να αναφέρει πως κάτι τέτοιο δεν θα επιτραπεί. Αντίθετη είναι η θέση του υφυπουργού Καινοτομίας, Κυριάκου Κόκκινου, ο οποίος θεωρεί ότι οι μαθητές από το σπίτι μπορούν να βλέπουν τον πίνακα και τον εκπαιδευτικό στην τάξη. Από την πλευρά της, η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα διευκρίνισε ότι σήμερα δεν επιτρέπεται η μετάδοση εικόνας από την αίθουσα, πράγμα το οποίο μπορεί να ανατραπεί ενόψει της εκτίμησης αντικτύπου που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότερα, η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ξεκάθαρο ότι δεν θα τοποθετηθούν κάμερες στις τάξεις, με τον πρόεδρο της οργάνωσης, Κώστα Χατζησάββα, να ξεκαθαρίζει ότι η διδασκαλία για τους μαθητές που θα βρίσκονται στο σπίτι θα είναι ηχητική. Αναφορικά με την εκ περιτροπής διδασκαλία, θα είναι προτιμότερο τα παιδιά να προσέρχονται στο σχολείο κάθε τρεις ημέρες και όχι πέντε, όπως ίσχυε την προηγούμενη σχολική χρονιά, είπε. «Το υβριδικό σύστημα διδασκαλίας, όπου κάποια παιδιά θα βρίσκονται στην τάξη και κάποια στο σπίτι, δεν είναι και τόσο εύκολο. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να διδάσκει, να μιλάει με τους μαθητές που είναι στην αίθουσα, να γράφει στον πίνακα και την ίδια στιγμή τα παιδιά από το σπίτι να μπορούν να παρακολουθούν με τον ίδιο τρόπο. Ιδίως τη στιγμή που η κάμερα δεν θα επιτραπεί σε καμία περίπτωση στην αίθουσα διδασκαλίας. Πράγμα που έχει ξεκαθαριστεί και στη συνάντηση με τον υπουργό». Μόνη δυνατότητα, είπε, είναι τα παιδιά να μπορούν να ακούσουν.

 

 

Διαφορετική ήταν η θέση που εξέφρασε ο υφυπουργός Έρευνας, Κυριάκος Κόκκινος, ο οποίος είπε ότι δεν είναι απαγορευτικό ο μαθητής να έχει οπτική επαφή με τον δάσκαλο την ώρα του εξ αποστάσεως μαθήματος. Αυτή τη στιγμή, επισήμανε, εξετάζεται σε επίπεδο πολιτικής κατά πόσο ο μαθητής θα βλέπει τον δάσκαλο ή τον πίνακα ή και τα δύο. Οτιδήποτε άλλο, τόνισε, δεν θα επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα από εκπαιδευτικής πλευράς.

«Αυτό που σίγουρα δεν μπορεί να συμβεί είναι ο δάσκαλος να βλέπει τον μαθητή στο σπίτι. Το ανάποδο, ο μαθητής να είχε πρόσβαση με οπτική εικόνα μέσα στην τάξη, δεν απαγορεύεται», είπε και πρόσθεσε: «Προσωπική μου άποψη είναι να βλέπει τον δάσκαλο και τον πίνακα, για να υπάρχει μεταδοτικότητα». Είναι διαφορετικό, είπε, να βλέπεις και διαφορετικό μόνο να ακούς. «Πρόκειται για ένα νέο θέμα και αναζητούμε το καλύτερο», ανέφερε και τόνισε πως από τεχνικής άποψης μπορούν να υποστηριχτούν όλα τα ενδεχόμενα. Επιπλέον, ανέφερε ότι διεξάγεται από τον Ιούλιο μια μελέτη για τις υποδομές που έχουν τα σχολεία, ώστε να αναβαθμιστούν όσες μονάδες χρειαστεί.

Από την πλευρά της, η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, Ειρήνη Λοϊζίδου-Νικολαΐδου, αναφέρει ότι το γραφείο της είχε λάβει πληθώρα παραπόνων και από μεμονωμένους εκπαιδευτικούς και από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. «Είχαμε πραγματοποιήσει και κάποιους επιτόπιους ελέγχους στα σχολεία, όπου εντοπίσαμε διάφορα θέματα. Οπόταν καταλήξαμε για το θέμα της κάμερας. Σήμερα, δεν είναι επιτρεπτή η χρήση κάμερας μέσα στην τάξη, δηλαδή να φαίνεται ο καθηγητής από το σπίτι. Στο πλαίσιο της εργασιακής σχέσης, κρίθηκε ότι υπάρχει και το δικαίωμα του καθηγητή να διαφυλάξει την ιδιωτικότητα και την προστασία των προσωπικών του δεδομένων».

Στις 15 Μαΐου 2020, υπενθυμίζει ότι είχε εκδοθεί απόφαση και είχε δοθεί χρονικό περιθώριο στο υπουργείο Παιδείας για να συμμορφωθεί και να κλείσει τις κάμερες, όπως και έγινε. Πλέον, ανέφερε, αναμένεται το υπουργείο να υποβάλει στο γραφείο της εκτίμηση αντικτύπου, η οποία είναι μια έκθεση ρίσκου. «Η απόφαση που ισχύει σήμερα είναι ότι δεν επιτρέπεται η εικόνα εκτός της τάξης. Αυτό θα το απαντήσει αυτή η έκθεση που υποβάλλει το υπουργείο και η οποία θα μπορεί να ανατρέψει και οποιαδήποτε προηγούμενη απόφαση. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως, όπως και η κοινωνία, την ανάγκη να συνεχιστεί απρόσκοπτα η Εκπαίδευση στο μέτρο των δυνατοτήτων, ωστόσο την ίδια ώρα πρέπει να σταθμίσουμε και άλλα δικαιώματα τα οποία έχουν και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς και τα παιδιά».

Ανάγκη λύσεων σε τηλεκπαίδευση και εκ περιτροπής διδασκαλία

Προβληματισμούς για την έναρξη της σχολικής χρονιάς εκφράζουν οι οργανωμένοι γονείς Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας την επιθυμία τα παιδιά να διδάσκονται με φυσική παρουσία. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος των οργανωμένων γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, είπε ότι πιο εποικοδομητική για τους μαθητές είναι η φυσική παρουσία στο σχολείο. Σχετικά με την τηλεκπαίδευση, ανέφερε ότι, βάσει και της ενημέρωσης που έλαβαν χθες από τον υπουργό Παιδείας, οι πρώτες ημέρες των σχολείων θα ξεκινήσουν με τηλεκπαίδευση και εκ περιτροπής διδασκαλία.

«Θεωρούμε ότι με τη νέα σχολική χρονιά θα πρέπει να επιλυθούν δύο βασικά προβλήματα. α) Η αξιολόγηση του μαθητή, τόσο για τα τετράμηνα όσο και για τον τελικό βαθμό. Αυτό διότι υπήρξαν περιπτώσεις παιδιών που αδικήθηκαν το διάστημα που παρέμειναν στο σπίτι. β) Η εξασφάλιση της καθολικής ουσιαστικής συμμετοχής των μαθητών και των εκπαιδευτικών». Σχετικά με την εκ περιτροπής εκπαίδευση, ανέφερε ότι θα πρέπει να γίνει αλλαγή στην ύλη αναφορικά με τον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο. «Αυτό διότι σε βάθος χρόνου επηρεάζονται οι Παγκύπριες Εξετάσεις, οι κατατακτήριες, τα κριτήρια για εισαγωγή σε μουσικά και αθλητικά σχολεία, τα μαθήματα της Ειδικής Εκπαίδευσης».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των οργανωμένων γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σωτήρης Χριστοφή, ανέφερε ότι ενημερώθηκαν από τον υπουργό Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. «Δεν είναι απλά και ρόδινα τα πράγματα, εξαιτίας της καθημερινής αύξησης των κρουσμάτων. Ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι τα παιδιά θα πρέπει απρόσκοπτα να συνεχίσουν τη μάθηση, ιδίως μπροστά στο γεγονός ότι αρκετοί μήνες διδασκαλίας χάθηκαν την προηγούμενη χρονιά».

Η φυσική παρουσία, είπε, είναι αυτό που θα τους προσφέρει τα περισσότερα. Ανέφερε, παράλληλα, ότι τα παιδιά γεννήθηκαν μέσα στην τεχνολογία και είναι εξοικειωμένα. Ωστόσο, η μάθηση μέσω υπολογιστών ήταν κάτι διαφορετικό. «Πλέον έχουμε την εμπειρία ως γονείς, υπουργείο Παιδείας, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Μπορεί να βοηθήσει η εξ αποστάσεως μάθηση, ως ενισχυτική διδασκαλία. Η φυσική παρουσία είναι ξεκάθαρό ότι μπορεί να προσφέρει τα περισσότερα».

Πηγή: Φιλελεύθερος

Send this to a friend