Home ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ Έληξε το… φακέλωμα των μηνυμάτων 8998
Έληξε το… φακέλωμα των μηνυμάτων 8998

Έληξε το… φακέλωμα των μηνυμάτων 8998

Εκατομμύρια μηνύματα τα οποία έστειλαν οι πολίτες την περίοδο των περιοριστικών μέτρων στον αριθμό 8998 προκειμένου να εξασφαλίσουν άδεια εξόδου από το σπίτι, έχουν ήδη διαγραφεί και γι’ αυτό δόθηκε διαβεβαίωση στην Επίτροπο Προστασίας Δεομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κ. Ειρήνη Λοϊζίδου Νικολαΐδου.

Μαζί με τα μηνύματα έχουν διαγραφεί και τα προσωπικά δεδομένα, τα οποία συμπλήρωναν οι πολίτες ώστε να εξασφαλίσουν «άδεια εξόδου». Αξίζει να σημειωθεί, πως υπήρξαν Σαββατοκύριακα που εστάλησαν περίπου 500.000 μηνύματα. Τη διαβεβαίωση καταστροφής των προσωπικών δεδομένων των πολιτών έδωσαν οι τρεις εταιρείες στις οποίες στέλνονταν τα μηνύματα και οι οποίες ενέκριναν ή απέρριπταν τα αιτήματα.

Οι τρεις εταιρείες είναι η Cyta, η Epic και η Primetel. Η Επίτροπος Δεδομένων κ. Ειρήνη Λοϊζίδου Νικολαΐδου ερωτηθείσα σχετικά από τον «Φ» ανέφερε, πως το γραφείο της ζήτησε ενημέρωση από τις τρεις εταιρείες, οι οποίες με επιστολή τους διαβεβαίωσαν πως κατέστρεψαν τα προσωπικά δεδομένα που στέλνονταν σε αυτές από τους πολίτες. Το μήνυμα/αίτημα του κάθε πολίτη για έξοδο (για περπάτημα, ψώνια, επίσκεψη σε γιατρό, ευπαθείς ομάδες κ.λπ.) δεν κατέληγε σε κάποια κρατική υπηρεσία, όπως πολλοί νόμιζαν, αλλά στην εταιρεία με την οποίαν ήταν συμβεβλημένος με συμβόλαιο ή με τηλεκάρτα κινητής τηλεφωνίας και η απάντηση ήταν τυποποιημένη, γι’ αυτό άλλωστε και η απάντηση (έγκριση/απόρριψη) ερχόταν σχεδόν αμέσως. Αν δηλαδή κάποιος δεν υπερέβαινε τον αριθμό των εξόδων που επιτρέπονταν ή δεν υπήρχαν λανθασμένα στοιχεία, το αίτημα εγκρινόταν.

Η κ. Νικολαϊδου ανέφερε στον «Φ», πως αρχικά τα δεδομένα φυλάγονταν από τις εταιρείες για 72 ώρες και αν δεν προέκυπτε καταγγελία από την Αστυνομία για παράβαση της νομοθεσίας, τότε τα δεδομένα έπρεπε να διαγράφονται, διαφορετικά φυλάσσονταν ως αποδεικτικό υλικό. Στην πορεία, οι 72 ώρες φύλαξης των δεδομένων περιορίστηκαν σε 48 ώρες. Σημειώνεται πως με βάση τις απορρίψεις αιτημάτων ή της κυκλοφορίας άνευ έγκρισης από τις τρεις εταιρείες, εκδόθηκαν σε πολίτες αρκετά εξώδικα και μάλιστα κάποιες από τις περιπτώσεις αυτές απασχόλησαν και την κοινή γνώμη.

Έγκριση του πολίτη

Ο υφυπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κυριάκος Κόκκινος είχε εξηγήσει, πως όταν ο κάθε πολίτης υπογράφει σύμβαση με οποιονδήποτε πάροχο (εταιρεία κινητής τηλεφωνίας), δίνει την έγκρισή του να κρατούνται τα μηνύματα ή οι κλήσεις του για μακρό χρονικό διάστημα. Είχε ξεκαθαρίσει επίσης, πως με βάση τη σύμβαση που υπέγραψε το κράτος με τις εταιρείες, αυτές ήταν υποχρεωμένες μετά τη λήξη της κατάστασης έκτακτης ανάγκης να διαγράψουν όλα τα μηνύματα. Η κ. Νικολαΐδου είχε ξεκαθαρίσει στον «Φ», πως δεν δέχτηκε να δημιουργηθεί ενιαίο μητρώο στο οποίο να καταχωρούνται όλα τα μηνύματα, διότι τότε θα εγείρετο θέμα παραβίασης προσωπικών δεδομένων.

Ασφάλεια της ιδιωτικής ζωής

Ακριβώς επειδή το θέμα άπτετο των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, στη «Σύσταση» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χρήση εφαρμογών και δεδομένων φορητών συσκευών για την αντιμετώπιση του COVID-19 αναγνωρίστηκε η ανάγκη ασφάλειας των δεδομένων, της προστασίας της ιδιωτικής ζωής και γενικά η ανάγκη σεβασμού του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ.

Σχετικής ενημέρωσης έτυχε και η Βουλή και η Υπηρεσία Ευρωπαϊκών Υποθέσεων είχε υποδείξει πως το Κοινοβούλιο έπρεπε να ενημερώνεται αναφορικά με τη διασφάλιση των συνταγματικών δικαιωμάτων των πολιτών, την τήρηση των αρχών της αναγκαιότητας και της αναλογικότητας του μέτρου και του χρόνου ενδεχόμενων εφαρμογών, την επαρκή ενημέρωση του κοινού και την εμπλοκή του Γραφείου της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα».

Πηγή: Philenews

Send this to a friend