Κόκκινος: Πιθανή έναρξη σχολικής χρονιάς με μεικτή εκπαίδευση
Αρκετές πιθανότητες συγκεντρώνει το σενάριο τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου να ανοίξουν με ένα μεικτό τρόπο εκπαίδευσης, δηλαδή και με φυσική παρουσία αλλά και με τηλεκπαίδευση, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής Κυριάκος Κόκκινος. Παράλληλα, διαβεβαίωσε πως το Υφυπουργείο προετοιμάζεται εντατικά και είναι έτοιμο ακόμα και για πλήρη τηλεκπαίδευση αν παραστεί ανάγκη, ενώ αν προκύψουν μικροπροβλήματα μπορούν να επιλύονται στην πορεία και χωρίς μεγάλη δυσκολία.
Στις δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Κόκκινος είπε αρχικά πως η προετοιμασία του Υφυπουργείου ξεκίνησε από τα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου τόσο όσον αφορά την αναβάθμιση των υποδομών στα σχολεία, με τη διεξαγωγή μελέτης για το ποιες αναβαθμίσεις χρειάζεται το κάθε σχολείο, αφού η ετοιμότητα του κάθε ενός είναι διαφορετική.
Ο κ. Κόκκινος ανέφερε πως η προετοιμασία συνεχίζεται επίσης σε συνεργασία με το Υπουργό Παιδείας και την Επίτροπο Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε σχέση και με το πλαίσιο πολιτικής για την τηλεκπαίδευση στα σχολεία.
Ερωτηθείς από το ΚΥΠΕ σε ποιο βαθμό βρίσκεται η ετοιμότητα των σχολείων για μια ενδεχόμενη απόφαση για τηλεκπαίδευση, ο κ. Κόκκινος είπε πως ο στόχος είναι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 7 Σεπτεμβρίου, αν παραστεί ανάγκη η τηλεκπαίδευση να είναι η μοναδική επιλογή, να μπορούμε να λειτουργήσουμε πλήρως. Σημείωσε πως τα θέματα είναι και τεχνολογικά αλλά και παιδαγωγικά και πρόσθεσε πως δεν σημαίνει πως θα κυλήσουν όλα ομαλά από την πρώτη ημέρα.
Ωστόσο, διευκρίνισε, «αν υπάρξουν τα οποιαδήποτε μικροπροβλήματα θα τα λύσουμε στην πορεία. Θέλω να πιστεύω ότι η ετοιμότητα που θα έχουμε στις 7 Σεπτεμβρίου θα είναι αυτή που χρειάζεται για να ξεκινήσουμε, με μικροπροβληματάκια τα οποία θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε εκείνη τη στιγμή».
Ερωτηθείς για το θέμα των προσωπικών δεδομένων, ο κ. Κόκκινος είπε πως το ζήτημα είναι διεθνές και σημείωσε πως αυτό που θα πρέπει να οριοθετήσουμε βρίσκεται σε δύο βασικά ερωτήματα. Αν «θα βλέπει ο καθηγητής τον μαθητή στο σπίτι του και η απάντηση είναι όχι. Ο μαθητής θα έχει πρόσβαση στον πίνακα, στους συμμαθητές του και στον δάσκαλο στην τάξη ή θα είναι μόνο ακουστική και όχι οπτική η επαφή. Η απάντηση σε αυτό είναι πως θα πρέπει να έχει πρόσβαση τουλάχιστον στον πίνακα, επιθυμητό είναι στον πίνακα και στον δάσκαλο, αλλά όχι στους συμμαθητές του», είπε και εξήγησε πως σε αυτά τα ευαίσθητα ζητήματα υπεύθυνη είναι η Επίτροπος Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και το Υπουργείο Παιδείας.
Όπως είπε, απαντώντας σε άλλη ερώτηση, το Υφυπουργείο μπορεί να υποστηρίξει τεχνολογικά την επιλογή που θα γίνει σε σχέση με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. «Τεχνολογικά οποιοδήποτε σενάριο είναι εφικτό, είναι θέμα να αποφασιστεί το τελικό σενάριο του τρόπου της τηλεκπαίδευσης από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Επιτρόπου», πρόσθεσε.
Κληθείς να δώσει τη δική του εκτίμηση για το πώς θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, με βάση τα δεδομένα που έχει το Υφυπουργείο από το Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Κόκκινος εξέφρασε την εκτίμηση πως με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα αυτής της στιγμής, τα οποία είναι σχετικά καλά, η χρονιά μπορεί να ξεκινήσει με μια ανάμικτη προσέγγιση, δηλαδή κάποιοι μαθητές να είναι στο σπίτι και κάποιοι στο σχολείο.
Αν τα πράγματα, συνέχισε, εξελιχθούν προς το χειρότερο σε σχέση με την πανδημία, τότε πρέπει να είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε μόνο διαδικτυακά με την τηλεκπαίδευση. «Εμείς αυτό που θα πρέπει να έχουμε ετοιμότητα είναι για πλήρη τηλεκπαίδευση και όχι φυσική παρουσία μαθητών στην τάξη. Αυτό είναι το δυσκολότερο σενάριο, το οποίο δεν είναι το επιθυμητό αλλά όταν κάνουμε την προετοιμασία μας να είμαστε έτοιμοι για το πιο δύσκολο σενάριο», είπε.
Καταλήγοντας, διαβεβαίωσε πως το Υφυπουργείο είναι έτοιμο για πλήρη τηλεκπαίδευση και αν υπάρξουν οποιαδήποτε μικροπροβλήματα θα λυθούν καθώς υπάρχει τόσο η εγρήγορση όσο και ο σχεδιασμός.