Tραγικά ευρήματα από την ανάλυση θανατηφόρων
Σε ανάλυση όλων των περσινών θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων αλλά και των φετινών, προέβη η ομάδα που συνέστησε το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, με σκοπό την υποβολή εισηγήσεων και λήψη κατάλληλων μέτρων.
Όπως διαπιστώνεται, σε ποσοστό 95% περίπου, για τους 55 περσινούς θανάτους στους δρόμους φταίει ο ανθρώπινος παράγοντας, ενώ, η κατανάλωση αλκοόλ και η απρόσεκτη οδήγηση ή απόσπαση προσοχής σε ποσοστό 21% αντίστοιχα, είναι οι πρώτες αιτίες που σκοτώνονται συνάνθρωποί μας. Τρίτη αιτία πρόκλησης θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων είναι η μη τήρηση της αριστερής πλευράς του δρόμου, ακολουθεί η υπερβολική ταχύτητα, καθώς και η απρόσεκτη διασταύρωση πεζού. Η κατανάλωση ναρκωτικών είναι επίσης μια από τις κύριες αιτίες θανάτων στους δρόμους, αφού μόνο πέρσι βρέθηκαν 366 οδηγοί θετικοί στα ναρκωτικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», από τις αναλύσεις των θανατηφόρων από την ειδική ομάδα από μέλη της Τροχαίας και του Τμήματος Δημοσίων Έργων, προκύπτει ότι υπάρχουν απλά κατασκευαστικά έργα στους δρόμους που θα μπορούσαν να γίνουν άμεσα και να σώσουν ζωές ή να αυξηθεί η αστυνόμευση στους δρόμους ώστε να συμμορφωθούν περισσότεροι οι οδηγοί. Επίσης, έχει διαπιστωθεί από αναλύσεις όλων των νεκρών σε τροχαία ότι μια κύρια αιτία πρόκλησης θανατηφόρων δυστυχημάτων, είναι η κατανάλωση ναρκωτικών ουσιών. Προς τον τομέα αυτό θα γίνεται εισήγηση όπως πραγματοποιηθεί εκστρατεία ενημέρωσης των χρηστών να μην κάθονται στο τιμόνι όταν κάνουν χρήση ουσιών.
Φέτος έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο ότι, στην πλειονότητά τους τα θύματα σε τροχαία ήταν οδηγοί με την εμπλοκή μόνο του δικού τους οχήματος. Αυτό αποδίδεται εν πολλοίς στο γεγονός ότι κατά την περίοδο της καραντίνας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, δεν υπήρχε μεγάλη κίνηση στους δρόμους και έτσι οι οδηγοί θα μπορούσαν να τρέξουν περισσότερο. Από τους 18 θανάτους φέτος, οι μισοί ήταν με την εμπλοκή μόνο ενός οχήματος.
Στο μεταξύ, στην επόμενη συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας θα γίνει παρουσίαση του νέου στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια που θ’ αφορά τη δεκαετία 2021-2030. Ο στρατηγικός σχεδιασμός περιλαμβάνει πολλές δράσεις που αφορούν την πρόληψη των τροχαίων, ενώ θέτει ως στόχο τη μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων κατά 50%.
Πηγή: Φιλελεύθερος