«Πρώτη ανάγνωση» για τα τετράμηνα
Μία στροφή πριν να αρχίσει την κατ’ άρθρο συζήτηση επί των τροποποιητικών Κανονισμών που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας για αλλαγές στις εξετάσεις τετραμήνων, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας έκανε χθες μια πρώτη εξέταση του ζητήματος, καταγράφοντας τις απόψεις των εμπλεκομένων φορέων.
Κοινή διαπίστωση, τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί από την εφαρμογή του θεσμού των εξετάσεων κατά το πρώτο τετράμηνο της σχολικής χρονιάς που ολοκληρώθηκε, για τους μαθητές της Α’ τάξης Λυκείων και Τεχνικών Σχολών. Ωστόσο, οι φορείς φαίνεται να εξακολουθούν να έχουν διαφορετικές απόψεις σε επιμέρους σημεία, τόσο των Κανονισμών όσο και της νομοθεσίας στον επίμαχο θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων.
Από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας, ο διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης, Κυπριανός Λούης, ανέφερε ότι οι τροποποιήσεις που κατατέθηκαν είναι αποτέλεσμα της διαβούλευσης που έγινε για τον θεσμό στη βάση των δυσλειτουργιών που διαφάνηκαν κατά την πρώτη εφαρμογή του και στοχεύουν στη βελτίωση της λειτουργίας των σχολείων.
Ο κ. Λούης σημείωσε ότι, οι αλλαγές που προτείνονται αφορούν στο χρονοδιάγραμμα διεξαγωγής των εξετάσεων του πρώτου τετραμήνου (από Δεκέμβριο μετατίθεται στον Ιανουάριο), τις διαδικασίες αξιολόγησης (το 70% – 30% για προφορική και γραπτή αξιολόγηση, γίνεται 60% – 40% αντίστοιχα), ενώ τα σχολεία τις οκτώ – εννέα μέρες που θα διεξάγονται οι εξετάσεις τετραμήνων θα είναι κλειστά. Όσον αφορά στην αλλαγή, στα ποσοστά αξιολόγησης, το υπουργείο θεωρεί πως με αυτό τον τρόπο δίνεται μεγαλύτερο εύρος στους εκπαιδευτικούς να κινηθούν πιο ελεύθερα και απορροφά σε μεγάλο βαθμό το άγχος που είχαν οι μαθητές.
Αντίθεση με τη διαφοροποίηση στα ποσοστά εξέφρασε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας, λέγοντας πως με αυτό τον τρόπο θα πληγούν οι μαθητές, ενώ ζήτησε να καθοριστεί ξεκάθαρα ο αριθμός των άλλων γραπτών ασκήσεων και να μη μείνει αυτό το σημείο ανεξέλεγκτο.
Ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ Παναγιώτης Λυσάνδρου έθιξε το θέμα της ανάγκης ύπαρξης διαφοροποιημένου δοκιμίου για τους μαθητές πρακτικής κατεύθυνσης των Τεχνικών Σχολών, καθώς δεν διδάσκονται τα μαθήματα τις ίδιες ώρες με τους υπόλοιπους μαθητές, κάτι που στήριξε και ο διευθυντής Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης του υπουργείου, Ηλίας Μαρκάτζιης.
Τον προβληματισμό του για τις «γραπτές προειδοποιημένες ασκήσεις στην τάξη», όπως αναφέρονται, εξέφρασε ο πρόεδρος των οργανωμένων γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, σημειώνοντας πως είναι ασαφής όρος κι ενδέχεται να παρατηρηθεί ξανά το φαινόμενο του πρώτου τετραμήνου τον περασμένο Νοέμβριο, όπου υπήρξε μεγάλος αριθμός ασκήσεων και υπερβολικό άγχος στους μαθητές.
Ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ Γιάννης Λαπήθιος απέρριψε τη θέση του υπουργείου ότι έγινε διαβούλευση, σημειώνοντας πως οι θέσεις της ΠΣΕΜ είναι γνωστές και πως «δυστυχώς οι μαθητές θα συνεχίσουν και τη νέα χρονιά να είναι πειραματόζωα». Οι Κανονισμοί θα συζητηθούν κατ’ άρθρο στην επόμενη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας.
Ο εκπρόσωπος της Παιδοβουλής Μιχάλης Τσαγγαρίδης δήλωσε ότι οι τροποποιητικοί Κανονισμοί κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά το μεγάλο στοίχημα παραμένει η αλλαγή νοοτροπίας σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση, κάτι που δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω των Κανονισμών. «Η εφαρμογή διαμορφωτικής αξιολόγησης και εναλλακτικών-σύγχρονων μεθόδων αξιολόγησης επιβάλλει μεταξύ άλλων συντεταγμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών», σημείωσε.
Πηγή: Φιλελεύθερος