Η Μπουάτ Τροχός στη Λάρνακα
Προς το τέλος της δεκαετίας του 60, οι νέοι της εποχής, είχαμε δημιουργήσει τον Παγκύπριο Καλλιτεχνικό Όμιλο Νέων ( Κ.Λ.Ο.Ν.) και διοργανώναμε εκδηλώσεις πολιτιστικές σε όλες τις πόλεις.
Στη Λάρνακα λειτουργούσε τότε η «Μπουάτ Τροχός», προσωρινά στο μπάρ-καφέ ΚΟΡΝΕΡ σε χώρο κοντά στο νέο λιμάνι. Αποφασίστηκε από την επιτροπή να μεταφερθεί η Μπουάτ σε χώρο πιο προσιτό, στο ισόγειο του αρχοντικού της Ευανθίας Πιερίδου, στη παραλιακή λεωφόρο Αθηνών. Δανιστήκαμε ξύλινες καρέκλες παιδικές από σχολεία και χρησιμοποιήσαμε κομμάτια από κορμούς ευκαλύπτων για…τραπεζάκια.
Εκεί έγιναν κατά καιρούς θεατρικές παραστάσεις, παρουσιάστηκαν πολλοί τραγουδιστές και μουσικοί, σήμερα καταξιωμένοι στον Ελλαδικό χώρο, ποιητές, οργανοπαίκτες, ζωγράφοι, επιστήμονες. Από κεί πέρασαν οι Άννα και Λία Βίσσυ, Γιώργος Θεοφάνους, το συγκρότημα με τους μαθητές του Γιώργου Σερδάρη ( τη Βασούλα Βασιλείου, τον Λούκα, τον Αντώνη), ο Μάριος Τόκας με το συγκρότημά του και πολλοί άλλοι.
Ήταν το στέκι των νέων της εποχής. Σύχναζαν εκεί οι Ανδρέας και Νόννα Γεωργιάδης, Σάββας Χαλλούμας, Αλεξάνδρα Γαλανού, Γλόρια και Χάρης Μαραθεύτης, Γλόρια και Αβραάμ Σέπος, Μάρω και Γρηγόρης Μπόρτς, Μάρω Σιεχριάν, Λουκία Χατζηιωάννου, Κώστας Κατσώνης, Κίκης Κύπαρης, Σάντρη Κανικλίδου, Μαρίνα Αντωνίου, Εύρος Ευρυβιάδης, Δώρος Κυριακίδης, Νίστα και Λαϊδα Χαραλάμπους, Κωστάκης Χριστοδούλου,
Πολλά πρωτοποριακά έγιναν, που ακόμη και σήμερα φαντάζουν δύσκολα. Υπήρχε μια ομάδα ανθρώπων που μόλις είχαν τελειώσει το Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν και έφερναν μαζί τους νέες προσεγγίσεις στις θεματικές και την παρουσίαση των θεατρικών έργων. Για πρώτη φορά βλέπαμε στις μπουάτ έργα των Ιονέσκο και Κογκόλ. Πρωταγωνιστής ο Δώρος Κυριακίδης, με μονόπρακτα που αναβάζαμε και στις μπουάτ άλλων πόλεων.
Η Μπουάτ διοργάνωσε και το Χορό της Τρελλής Ανεμώνας με μεγάλη επιτυχία. Τα αυτοσχέδια λουλούδια που βλέπετε σε μια φωτογραφία τα κράτησε για ενθύμιο και μας τα παραχώρησε η Νόννα Ανδρέα Γεωργιάδη, που ήταν από τα βασικά στελέχη της ομάδας και που κατασκεύαζε με τα χέρια της εκατοντάδες τέτοια για τη διακόσμηση των «Τεσσάρων Φαναριών».
Η ιστορία του χορού ξεκίνησε από μια παρέα της Μπουάτ «ΤΡΟΧΟΣ». Η παρέα του Χάρη και της Γκλόριας Μαραθεύτη πήγαν για εκδομή τη Δευτέρα της κιθαράς στο δασάκι της Αχνας. Εκεί υπήρχαν χιλιάδες άγριες ανεμώνες και συζητώντας τη διοργάνωση χορού, έγινε εισήγηση να ονομαστεί ο χόρος της Τρελλής Ανεμώνας. Το πρώτο σχέδιο της ανεμώνας έγινε από την γκλόρια Μαραθεύτη.
ΛΟΥΗΣ ΠΕΡΕΝΤΟΣ