Τρίτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου οι εξετάσεις τετραμήνων
Ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας αναμένονται να βρεθούν αύριο οι τροποποιήσεις που ετοίμασε το Υπουργείο Παιδείας και αφορούν τους Κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα, στην αξιολόγηση των μαθητών στο πλαίσιο των τετραμήνων.
Όπως έγραψε προ ημερών ο «Φ», στόχος των αλλαγών που επιχειρούνται είναι η διόρθωση στρεβλώσεων και γενικά σημείων των εξετάσεων τετραμήνων, που διαπιστώθηκε πως δημιουργούσαν δυσκολίες.
Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση:
α) οι τροποποιητικοί Κανονισμοί στοχεύουν στην εφαρμογή βελτιωμένων χρονοδιαγραμμάτων, ώστε να διευκολύνεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ενόψει και του γεγονότος ότι ο θεσμός της αξιολόγησης των μαθητών στο πλαίσιο των τετραμήνων θα εφαρμοστεί σταδιακά και στις υπόλοιπες τάξεις τις προσεχείς σχολικές χρονιές και
β) επιπρόσθετα, θα επιτευχθεί βελτίωση των διαδικασιών της αξιολόγησης των μαθητών στο πλαίσιο των τετραμήνων, με βάση αφενός την εμπειρία από την εφαρμογή των Κανονισμών κατά τη σχολική χρονιά 2019 – 2020 στην Α’ Λυκείου και αφετέρου τις εισηγήσεις των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων και των Οργανωμένων Γονέων.
Συγκεκριμένα, προτείνεται όπως:
Κάθε σχολική χρονιά διακρίνεται σε δύο τετράμηνα ως ακολούθως:
α) Α’ τετράμηνο: Από την έναρξη των μαθημάτων μέχρι τη λήξη των εξετάσεων προαγωγής και απόλυσης Α’ τετραμήνου/ το τρίτο δεκαήμερο Ιανουαρίου και
β) Β’ τετράμηνο: Από την επόμενη μέρα της λήξης των εξετάσεων Α’ τετραμήνου μέχρι τη λήξη των εξετάσεων προαγωγής και απόλυσης του Β’ τετραμήνου. Η λήξη των μαθημάτων για το Α’ τετράμηνο γίνεται την πέμπτη εργάσιμη μέρα, μετά το τέλος των διακοπών των Χριστουγέννων.
Επί της ουσίας, η πρόνοια αυτή επιχειρεί να μετακινήσει τις εξετάσεις του Α’ τετραμήνου από τον Δεκέμβριο στον Ιανουάριο και μάλιστα όχι αμέσως μετά την επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων αλλά να υπάρχει περιθώριο μίας εβδομάδας.
Όσον αφορά στο πότε διεξάγονται οι εξετάσεις στο Β’ τετράμηνο, στο σχέδιο αναφέρεται ότι το θέμα «ρυθμίζεται αναλόγως των ημερομηνιών του Πάσχα», ενώ γίνεται ξεκάθαρο πως οι ακριβείς ημερομηνίες διεξαγωγής των ενιαίων γραπτών αξιολογήσεων, καθορίζονται με εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας.
Επιπρόσθετα, στο σχέδιο του υπουργείου γίνεται αναφορά και σε θέματα που αφορούν τη διαμορφωτική αξιολόγηση και τα ποσοστά που αντιστοιχούν σε κάθε κομμάτι, ενώ ξεκαθαρίζεται ότι κατά τη διάρκεια των περιόδων που διενεργούνται οι γραπτές ενιαίες αξιολογήσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα, δεν θα διεξάγονται μαθήματα. Με αυτό τον τρόπο, το Υπουργείο Παιδείας υιοθετεί την άποψη για «κλειστά σχολεία» κατά την περίοδο των εξετάσεων τετραμήνων, ένα από τα ζητήματα που δίχασαν εξ αρχής τους εμπλεκόμενους φορείς στο πλαίσιο του διαλόγου τους για τις εξετάσεις τετραμήνων.
Στο σχετικό ερωτηματολόγιο που συνοδεύει το τροποποιητικό σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 17 Ιουνίου, δίνονται διευκρινίσεις σε σημαντικά σημεία που αφορούν τις προτεινόμενες αλλαγές.
Δύο από τα πιο βασικά είναι τα ακόλουθα:
Σε ποιο στάδιο πραγματοποιήθηκε η διαβούλευση: Η διαβούλευση πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020 μετά τη διενέργεια των ενιαίων γραπτών αξιολογήσεων Α’ τετραμήνου της σχολικής χρονιάς 2019–2020 και την εφαρμογή των σχετικών Κανονισμών για την Α’ Λυκείου.
Ποια τα κύρια αποτελέσματα της διαβούλευσης: Πρώτον, η μεταφορά των ενιαίων γραπτών αξιολογήσεων στο τέλος του Α’ τετραμήνου από τον Δεκέμβριο στον Ιανουάριο και η συνακόλουθη αλλαγή στις ημερομηνίες λήξης μαθημάτων Α’ τετραμήνου και έναρξης Β’ τετραμήνου. Δεύτερον, βελτίωση των διαδικασιών εφαρμογής της διαμορφωτικής αξιολόγησης.
Υπενθυμίζεται ότι ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων, στο πλαίσιο του νέου συστήματος αξιολόγησης των μαθητών, εφαρμόστηκε κατά τη σχολική χρονιά που μόλις έχει ολοκληρωθεί για τους μαθητές της Α’ τάξης Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, ενώ από τη νέα σχολική χρονιά (τον ερχόμενο Σεπτέμβριο) θα ισχύει και για τους μαθητές της Β’ τάξης Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.
Τη σχολική χρονιά 2021–2022 θα ισχύσει και για τους μαθητές της Γ’ τάξης, ενώ από τη χρονιά 2022–2023 θα εφαρμοστεί και στις τάξεις των Γυμνασίων.
Πηγή: Φιλελεύθερος