Αδύνατο για δημόσιες συγκοινωνίες στις 5 Ιουλίου αναφέρουν οι εταιρείες λεωφορείων
Είναι αδύνατον να αρχίσουν οι δημόσιες συγκοινωνίες για τις επαρχίες Λευκωσίας και Λάρνακας, στις 5 Ιουλίου, υποστηρίζουν οι εταιρείες λεωφορείων ΕΜΕΛ – ΖΗΝΩΝ – INTERCITY- ΟΣΕΑ και ΟΣΥΠΑ, ζητώντας από τον υπουργό Μεταφορών άμεση ακύρωση της συγκεκριμένης σύμβασης με την επιτυχούσα Κοινοπραξία.
Σε δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής των εταιρειών ΕΜΕΛ – ΖΗΝΩΝ – INTERCITY- ΟΣΕΑ και ΟΣΥΠΑ αναφέρεται ότι «το ορόσημο της 5ης Ιουλίου για την έναρξη της νέας δεκαετίας των δημοσίων συγκοινωνιών είναι αδύνατον να υλοποιηθεί» και εκφράζεται η άποψη πως «η προχειρότητα με την οποία χειρίστηκε το όλο θέμα το Υπουργείο Μεταφορών οδήγησε ακόμη και το Δικαστήριο να κρίνει την Επιτροπή Αξιολόγησης ως «ανεπαρκή».
Προστίθεται ότι «σήμερα 29 Ιουνίου, πέντε μέρες πριν την έναρξη της νέας δεκαετίας των Δημόσιων Συγκοινωνιών, κάθε άλλο από ομαλή είναι», αφού όπως υποστηρίζεται, «μια δημόσια προσφορά με έξι αναθέσεις, κατάφερε να δημιουργήσει ένα πραγματικό μπάχαλο με ανυπολόγιστες οικονομικές ζημιές».
Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί τον υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννη Καρούσο, να διορθώσει άμεσα μια «κατάφωρη αδικία» όπως τη χαρακτηρίζει και να ακυρώσει την υπογραφή του με την Κοινοπραξία στην Λάρνακα.
Απευθύνεται επίσης στην πολιτική ηγεσία του τόπου και τους βουλευτές που εκπροσωπούν τον λαό, αναφέροντας πως οι δικές τους «ευθύνες είναι εξίσου μεγάλες» και πως έχουν καθήκον να προστατέψουν τις Δημόσιες Συγκοινωνίες, την εργατική ειρήνη, τον Κύπριο εργαζόμενο και τον επιχειρηματία.
Η Επιτροπή αναφέρει ακόμα ότι ««οι παράτυπες αναθέσεις για Λευκωσία και Λάρνακα, δεν πρόκειται να υλοποιηθούν ομαλά γιατί εκκρεμούν εφέσεις στα Δικαστήρια που πιθανόν να οδηγήσουν σε αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ ακόμη και ολική ανατροπή και η Κοινοπραξία, δεν πρόκειται να υλοποιήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Η εργασιακή ειρήνη διασαλεύεται επικίνδυνα με τις μονομερείς και ετσιθελικές ενέργειες και το πλάνο που θέλει να εφαρμόσει η Κοινοπραξία».
Ακόμα διερωτάται «ποιος θα εκτελέσει τις συγκοινωνίες στις τέσσερις εταιρείες που δεν έχει ακόμα υπογράψει το Υπουργείο Μεταφορών» και προσθέτει πως «η κατάθεση νομοσχεδίου για επιβολή διοικητικού προστίμου σε περίπτωση που οι εταιρείες αρνηθούν να εκτελέσουν δρομολόγια, είναι αντισυνταγματικές, παράνομες και πέραν κάθε λογικής».
Η Επιτροπή επαναφέρει την εισήγηση της προς το Υπουργείο Μεταφορών «για την άμεση ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007 σύμφωνα με τον οποίο, σε έκτακτες συνθήκες η Αναθέτουσα Αρχή δύναται να προβεί σε απευθείας ανάθεση, για χρονική περίοδο μέχρι δύο χρόνια, κάτι που μπορεί να ισχύσει άμεσα για τις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου. Οσον αφορά την Επαρχία Αμμοχώστου και τα υπεραστικά λεωφορεία, το Υπουργείο Μεταφορών καλείται να σεβαστεί τις δικαστικές αποφάσεις και να υπογράψει άμεσα τις συμβάσεις ανάθεσης με τις εταιρείες ΟΣΕΑ και Υπεραστικά Λεωφορεία».
Για την επαρχία Λάρνακας η Συντονιστική Επιτροπή ισχυρίζεται πως «ο μόνος δρόμος που απομένει στο Υπουργείο Μεταφορών είναι να εξασκήσει την ευχέρεια που του παρέχει η σύμβαση και να ακυρώσει άμεσα την ανάθεση στην Κοινοπραξία. Ακόμα έχει την υποχρέωση να ικανοποιήσει το περί δικαίου αίσθημα των πολιτών και να προστατέψει τους εργαζόμενους στο χώρο των Δημόσιων Συγκοινωνιών».
Προστίθεται επίσης ότι «για τις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου, Υπουργείο Μεταφορών προσανατολίζεται στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, αφού έχει απορρίψει τις προσφορές της ΕΜΕΛ και ΟΣΥΠΑ».
Η Συντονιστική Επιτροπή στο δελτίο Τύπου αναφέρει επίσης πως «θα προχωρήσουμε σε δημόσιες καταγγελίες με τεκμηρίωση για να γνωρίζει και ο φορολογούμενος πολίτης ότι οι «λεωφορειατζήδες» δεν είναι οι ευνοούμενοι του συστήματος, ούτε οι κηφήνες της οικονομίας».
Πηγή: ΚΥΠΕ