Home ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ Αεροπορικό ποδαρικό με τέσσερις πτήσεις την ημέρα για Αθήνα
Αεροπορικό ποδαρικό με τέσσερις πτήσεις την ημέρα για Αθήνα

Αεροπορικό ποδαρικό με τέσσερις πτήσεις την ημέρα για Αθήνα

Η έξοδος της Κύπρου από την αεροπορική καραντίνα στις 9 Ιουνίου, τα πλάνα των εταιρειών και το πρόγραμμα των πτήσεων

Στις 9 Ιουνίου και μετά από μια δίμηνη καραντίνα, η Κύπρος ανοίγει και πάλι στον έξω κόσμο. Η σταδιακή άρση των περιορισμών που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, λειτουργεί ήδη αντίστροφα για τις αεροπορικές εταιρείες που πετούν προς και από τα δυο αεροδρόμια, Λάρνακας και Πάφου. Με προσανατολισμό, κυρίως, προς ευρωπαϊκούς προορισμούς, οι αερομεταφορείς ζεσταίνουν τις μηχανές των αεροσκαφών τους, προκειμένου να επαναφέρουν την κανονικότητα στις μεταφορές επιβατών. Με αιχμή του δόρατος την Ελλάδα, αλλά και τη συνδεσιμότητα με σημαντικούς προορισμούς της Γηραιάς ηπείρου, οι εταιρείες φαίνεται να έχουν ολοκληρώσει τα πλάνα, επανάληψης των αεροπορικών πτήσεων, τα οποία ωστόσο είναι προσαρμοσμένα στα όσα έχει αφήσει πίσω της η πανδημία. Κύριο ζητούμενο για τις αεροπορικές εταιρείες, η αντίδραση του επιβατικού κοινού σε περιβάλλον σταδιακής άρσης των περιορισμών, κάτι που φαίνεται να αφήνει το αποτύπωμά του στο πτητικό πρόγραμμα.

Το σύνολο των εταιρειών κινούνται στη λογική της σταδιακής επαναφοράς, σε προ κορωνοϊού περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη τρεις παράγοντες. Τον χρόνο, την εξέλιξη της πανδημίας και την αναθέρμανση της αεροπορικής αγοράς. Με βάση υπολογισμούς που γίνονται στον ευρωπαϊκό χώρο, οι επιπτώσεις του κορωνοϊού θα είναι ορατές, με τον ένα ή άλλο τρόπο, στις αερομεταφορές μέχρι τα μέσα του 2021. Οι υπολογισμοί αυτοί αφορούν το αισιόδοξο σενάριο και επηρεάζουν το πτητικό πρόγραμμα των εταιρειών. Με βάση στοιχεία που συνέλεξε η «Κ», το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών προγραμματίζουν να αποκαταστήσουν τη συνδεσιμότητα των δυο χωρών με σχεδόν το 50% των πτήσεων που είχαν πριν ξεσπάσει η πανδημία. Πτητικό πρόγραμμα που θα επιτρέψει στις εταιρείες να περιορίσουν τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας και να καθορίσουν τα νέα πλάνα τους, στη λογική βήμα προς βήμα. Στο αβέβαιο περιβάλλον που υπάρχει και στις αερομεταφορές, το θετικό στοιχείο είναι πως οι εταιρείες στην παρούσα φάση δεν εντοπίζουν πιεστικές τάσεις για αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.

 

 

Η Aegean

Με δυναμική παρουσία στις αερομεταφορές Κύπρου και Ελλάδας τα τελευταία χρόνια, η Aegean μετά τη σταδιακή επανεκκίνηση των αεροπορικών μεταφορών στις δυο χώρες, προγραμματίζει την επανέναρξη των πτήσεων από και προς τη Λάρνακα στις 9 Ιουνίου, αρχικά με έως δυο καθημερινές πτήσεις από και προς την Αθήνα. Μεσοπρόθεσμα (περί τον Ιούλιο, και Αύγουστο) και καθώς τα σχετικά περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις το επιτρέπουν, θα ομαλοποιείται η συνδεσιμότητα της χώρας. Στόχος της εταιρείας είναι η συχνότητα των πτήσεων να αυξηθεί, σε υψηλότερα επίπεδα. Προς αυτή την κατεύθυνση θετικό στοιχείο αποτελεί το δίκτυο της εταιρείας με προορισμούς του εξωτερικού, καθώς από τις τελευταίες ημέρες του Μάϊου και έως τις αρχές Ιουνίου θα επαναληφθούν και οι πτήσεις από/προς Μόναχο, Φρανκφούρτη, Ζυρίχη, Γενεύη, Παρίσι και Ντίσελντορφ, ενώ με την άρση των απαγορεύσεων από και προς την Αγγλία, όταν αυτό ανακοινωθεί από τις ελληνικές αρχές, θα ξεκινήσουν και οι πτήσεις προς το Λονδίνο. Πριν την έναρξη της πανδημίας και την επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών η Aegean επιχειρούσε από Λάρνακα και Πάφο συνολικά σε πέντε προορισμούς (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Τελ Αβίβ και Βηρυτό) ενώ για το 2020 είχε προγραμματίσει σημαντική αύξηση της χωρητικότητάς της στο δίκτυο.

BlueAir

Η ρουμανική αεροπορική εταιρεία που μετά το κλείσιμο της κρατικής εταιρείας των Κυπριακών Αερογραμμών έχει ένα μερίδιο της πίτας, κυρίως προς την Ελλάδα προγραμματίζει να επανέλθει στο πτητικό της πρόγραμμα από την Β’ φάση ανοίγματος των αεροδρομίων και άρσης των περιορισμών στις αερομεταφορές. Στις 21 Ιουνίου η Blue Air ξεκινά να πετά προς την Αθήνα με μια πτήση, αντί δυο πριν την πανδημία, την ημέρα. Την 1η Ιουλίου η εταιρεία θα ξεκινήσει τον δεύτερο προορισμό της στην Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη, με 4 πτήσεις, αντί 7 πριν την επιδημία, την εβδομάδα. Και αν στην περίπτωση της Ελλάδας η εταιρεία έχει θέσει τις βάσεις επανάληψης των πτήσεων, δεν συμβαίνει το ίδιο και με το Βουκουρέστι όπου το δρομολόγιο παραμένει με ερωτηματικό. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας έχουν συμπεριλάβει τη ρουμανική πρωτεύουσα στο πτητικό πρόγραμμα με την πώληση εισιτηρίων από την 1η Ιουλίου, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από την επιδημιολογική εικόνα της χώρας, την περίοδο εκείνη και σε ποια λίστα θα συμπεριληφθεί. Με τα δεδομένα αυτά, η Blue Air προγραμματίζει να ξεκινήσει με 4 πτήσεις, αντί 8 πριν από την πανδημία, την εβδομάδα.

Cyprus Airways

Μέσα στον Ιούνιο και πριν η Ελλάδα ανοίξει τα περιφερειακά της αεροδρόμια, θα επιστρέψει σε φάση δραστηριότητας η τρίτη αεροπορική εταιρεία της Κύπρου, η Cyprus Airways. Ο σχεδιασμός της εταιρείας κινείται προς μείωση του πτητικού προγράμματος προς Ελλάδα, ενώ αυτό που ξεκαθαρίζεται είναι πως δεν θα υπάρχει το πτητικό έργο που υπήρχε το 2019. Η επιστροφή θα γίνει σταδιακά με επανάληψη, πρώτα, των πτήσεων προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η εταιρεία θα ξεκινήσει με μια πτήση την ημέρα, προς την ελληνική πρωτεύουσα αφαιρώντας από το πρόγραμμά της, την δεύτερη πτήση που πραγματοποιούσε κάποιες μέρες, πριν την πανδημία. Η επανάληψη του κύριου όγκου των πτήσεων θα γίνει από την 1η Ιουλίου και μετά που θα ανοίξουν τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας. Για Θεσσαλονίκη όπως και Ηράκλειο της Κρήτης, η εταιρεία θα κάνει αρχή με μια πτήση την εβδομάδα, αντί δυο πριν την πανδημία. Στην ίδια λογική θα κινηθεί και το πρόγραμμα πτήσεων προς την Ρόδο, τη Σκιάθο, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα.

Προβληματισμός

Παρά τα βήματα που γίνονται για άνοιγμα των αερομεταφορών, προβληματισμό συνεχίζει να προκαλεί στις εταιρείες το αβέβαιο περιβάλλον που έχει προκαλέσει η πανδημία. Το ενδεχόμενο κρατικής στήριξης βρίσκεται πάνω στο τραπέζι. Επί του προκειμένου οι εταιρείες αναμένουν τις κινήσεις που θα γίνουν σε τοπικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο. Blue Air, Cyprus Airways και Tus αναμένουν οικονομική στήριξη προκειμένου να μειώσουν τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Με βάση τις εκτιμήσεις, το αισιόδοξο σενάριο για επιστροφή στην κανονικότητα είναι το 2021 ενώ το απαισιόδοξο μετά το 2021. Με τα δεδομένα της πανδημίας εάν οι εταιρείες δεν τύχουν στήριξης είναι πολύ δύσκολο ακόμα και για εταιρείες κολοσσούς να επιβιώσουν, είπε στην «Κ» ο Chief Operations Officer της Cyprus Airways Κώστας Μαυρόκωστας. Τον Απρίλιο του 2021 θα ομαλοποιηθεί το πτητικό πρόγραμμα της Blue Air, εκτιμούν στελέχη της εταιρείας στην Κύπρο. Ωστόσο, όπως πιστεύεται, όλα θα εξαρτηθούν από τη ζήτηση αεροπορικών εισιτηρίων, το επόμενο διάστημα.

Η TusAir

Εντονότερες φαίνεται να είναι οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας για την Tus Air, η οποία από 1η Μαΐου 2020 έχει αναστείλει το πτητικό της πρόγραμμα. Η εταιρεία εμφανίζεται να ζητά κρατική βοήθεια για να προχωρήσει με νέο σχέδιο επανεκκίνησης της εταιρείας που ήταν προγραμματισμένο για την άνοιξη του 2020 και δεν υλοποιήθηκε λόγω της υγειονομικής κρίσης. Η TUS που διατηρεί 100 θέσεις εργασίας στην Κύπρο κι έχει επενδύσει άνω των 35 εκατομμυρίων ευρώ τα τελευταία 5 χρόνια, δεν θα μπορέσει να επιβιώσει υπό τις παρούσες συνθήκες χωρίς κρατική βοήθεια. Το νέο σχέδιο επανεκκίνησης της TUS περιλαμβάνει ένα δίκτυο εκτεινόμενο στην Ευρώπη και Μέση Ανατολή με 5 νέα αεροσκάφη που θα χρηματοδοτηθούν από νέο επενδυτή. Η ΤUS αναζητεί κρατική στήριξη συμβατή με το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να προχωρήσει με το σχέδιο επανεκκίνησής της, με νέα αεροσκάφη από τον Αύγουστο του 2020 και μετέπειτα.

Πηγή: kathimerini

Send this to a friend