Ο Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου στην Επ. Λάρνακας Α. Θεοδώρου τοποθετείται για το άνοιγμα των σχολείων
Ειρήνη Αντωνίου
Ποικίλες αντιδράσεις προκαλεί στην Κυπριακή κοινωνία η απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία. Σοβαρές επιφυλάξεις και φόβους διατυπώνουν όχι μόνο πολλοί δάσκαλοι και γονείς, αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές και οι ειδικοί.
Ο Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου, Δημοτικής Εκπαίδευσης σε χωριό της επαρχίας Λάρνακας κ. Ανδρέας Θεοδώρου, σε μια τοποθέτηση του στο LarnakaOnline, όσον αφορά το άνοιγμα των σχολείων μας ανέφερε ότι «σίγουρα δεν μπορεί να δοθεί απάντηση με μια μονοκονδυλιά σε αυτό το γρίφο, τον οποίο προσπαθούν να λύσουν οι ειδικοί αλλά και μη ειδικοί».
«Χαίρομαι και συγχαίρω πραγματικά την πολιτεία, -είπε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδώρου- αλλά και τους πολίτες αυτού του τόπου, οι οποίοι, αφού έθεσαν μπροστά τους ειδικούς επιστήμονες, σταθήκαν όλοι πίσω και υποστήριξαν όλες αυτές τις αποφάσεις, με ευλάβεια, πειθαρχία και αξιοσημείωτη και υπακοή. Περήφανοι βλέπουμε να είμαστε παράδειγμα προς μίμηση όταν κατατασσόμαστε μέσα στις πρώτες τρείς χώρες, όσον αφορά την ορθότητα αντιμετώπισης του κορωνοϊού και αυτής της έκτακτης κατάστασης.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι όλο αυτό έχει και το τίμημα του, το κόστος του, που είναι το οικονομικό κομμάτι και οι οικονομικές συνέπειες, οι οποίες ορθά τέθηκαν σε δεύτερη μοίρα, έναντι της υγείας και της ασφάλειας όλων των πολιτών, που είναι το υπέρτατο αγαθό. Ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς αλλά και ως πολίτες είδαμε την πορεία των πραγμάτων να αλλάζει.
Την περασμένη Πέμπτη, ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας ανακοινώνεται η νέα φάση αντιμετώπισης της πανδημίας, την οποία εμείς αποδεχθήκαμε μέσα στα πλαίσια των εντολών που μας δίνονται και των διαταγμάτων και ξεκινήσαμε μια προσπάθεια για να την υλοποιήσουμε.
Δηλαδή από 18 Μαΐου μέχρι 1η Ιουνίου, ξεκινά σταδιακά η επαναφορά στα σχολεία. Αν και στον οδικό χάρτη που καθόριζαν οι Ειδικοί επιστήμονες αναφερόταν ότι στην πρώτη και δεύτερη φάση δεν θα επιστρέψουν τα σχολεία, είπαμε να μπούμε σε αυτή τη διαδικασία και με διάλογο να προχωρήσουμε με θετική σκέψη.
Την Δευτέρα είχαμε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και οι δηλώσεις ήταν άκρως αντίθετες. Δηλαδή δεν ανοίγει κανένα σχολείο, έχουμε φοβερές δυσκολίες, οι επιστήμονες μας λένε να μην προχωρήσουμε και αυτό μας είχε προβληματίσει αφάνταστα. Από την άλλη υπακούσαμε και πάλι και προχωρήσαμε σε αναθεώρηση της πορείας μας.
Την Τετάρτη καλούμαστε ξανά στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου μας ανέφεραν ότι ανοίγουν όλα τα σχολεία στις 21 Μαΐου με ανώτερο αριθμό παιδιών στην τάξη τα 12.
Ταυτόχρονα οι δηλώσεις και οι επιστημονικές απόψεις του επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας και των ειδικών, του κυρίου Κωστρίκκη, ήταν άκρως αντίθετες από τους σχεδιασμούς που προχωρούσαν. Τον είδαμε να τοποθετείται στα ΜΜΕ και να λέει ότι δεν ήταν στις επιλογές μας να προχωρήσουμε με αυτό τον βίαιο κατά κάποιο τρόπο επιστροφής στα σχολεία. Από αυτή τη στιγμή άρχισαν να δημιουργούνται αμφιβολίες για την ορθότητα των αποφάσεων . Η πορεία των προηγούμενων μηνών στηριζόμενη στις απόψεις των ειδικών έφερε άριστα αποτελέσματα. Γιατί άλλαξε; Δεν είναι δική μου θέση και εκτίμηση, εγώ απλά άρχισα να αμφισβητώ, την συγκεκριμένη απόφαση βλέποντας τις δηλώσεις.Όλα αυτά μας έχουν προβληματίσει ως εκπαιδευτικούς.
Αγαπούμε και θέλουμε και είμαστε έτοιμοι να επιστρέψουμε στο σχολείο γιατί εκεί είναι ο φυσικός μας χώρος, το επάγγελμα μας, εκεί είναι πραγματικά η ζωή μας, το άγγιγμα της ψυχής των παιδιών. Γι αυτά τα παιδιά δώσαμε την υπέρτατη μας προσπάθεια, μέσα σε δύσκολες συνθήκες αυτούς τους 2 μήνες με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Περιμέναμε τη στιγμή να ανοίξουν τα σχολεία, όμως όχι με αυτό το αλλοπρόσαλλο τρόπο. Οι συναντήσεις με τον Υπουργό Παιδείας και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, οι αποφάσεις να αλλάζουν τρεις φορές μέσα σε πέντε μέρες και οι δηλώσεις των ειδικών μας δημιουργούν εύλογες αμφιβολίες.
Θέλουμε πραγματικά να ανοίξουν τα σχολεία, στο χρόνο και με τον ρυθμό που οι επιστήμονες – ειδικοί θα δώσουν το πράσινο φως, για να είμαστε όλοι ενωμένοι, στην ίδια ζώνη, χωρίς γκρίζες ζώνες και χωρίς αμφιβολίες, γιατί δυστυχώς χάσαμε την εμπιστοσύνη και την αυτοπεποίθηση μας. Και αυτό για να μπούμε δυναμικά και να αγκαλιάσουμε τα μωρά την πρώτη μέρα που θα έρθουν και να νιώσουν και τα ίδια ότι απελευθερώνονται από αυτό τον εγκλεισμό.
Δεν θέλω με αυτή μου η τοποθέτηση να εκληφθεί ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αρνητικοί στο να επιστρέψουν στα σχολεία. Νιώθουμε ότι εδώ και δυο μήνες είμαστε έξω από τα νερά μας και προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε και να βγάλαμε ασπροπρόσωπο το εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από πολύ δύσκολες συνθήκες. Αγκαλιάσαμε εξ αποστάσεως όλα τα παιδιά παντοιοτρόπως, μέσον viber, email σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. Αυτό όλο που έγινε είναι και το κέρδος αυτής της κρίσης. Η κρίση πολλές φορές είναι και ευκαιρία και αυτή η εμπειρία, αυτή η επιμόρφωση και ο αγώνας που γίνεται εδώ και δυο μήνες, είναι όπλα στη φαρέτρα μας για τη συνέχεια.
Κλείνοντας ο κ. Θεοδώρου μας είπε ότι «είναι σημαντικό άλλο ένα στοιχείο. Έχει μεγάλη σημασία ο τρόπος με τον οποίο θα επιστρέψουμε. Διότι αν ο τρόπος που επιστρέψουμε και η αναμονή των παιδιών να επιστρέψουν στο σχολείο τους, συνοδεύεται από πάρα πολλά «μη» και «δεν», θα δημιουργήσει απογοήτευση και ματαίωση στα ίδια τα παιδιά. Τα παιδιά προσμένουν, ανυπομονούν, θέλουν να επιστρέψουν στον αγαπημένο τους χώρο και εμείς θα αρχίσουμε από την πρώτη στιγμή με την είσοδο τους στο σχολείο, να δημιουργούμε αυτό τον αρνητισμό και τις απαγορεύσεις. Η θετική εικόνα που αναμένουν τα παιδιά να αντικρίσουν για το σχολείο τους, μπορεί να τα διαψεύσει . Είναι ένα στοιχείο, το οποίο πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν να αντιμετωπίσουμε και να στηρίξουμε. Ως εκπαιδευτικοί, ως διευθυντής δεν θέλουμε και δεν πρέπει να μπούμε με άλλο ρόλο στο σχολείο πέραν από αυτόν του παιδαγωγού. Δεν πρέπει το σχολείο να δείξει στα παιδιά ότι δεν είναι αυτό που αγαπούν και θέλουν. Είναι η παιδαγωγική μου τοποθέτηση και προς θεού σε καμία περίπτωση δεν θέλω να εκληφθεί ότι είναι ένας αρνητισμός, ότι δεν θέλουμε να επιστρέψουμε στο σχολείο.
Θέλουμε να επιστρέψουμε και το θέλουμε πραγματικά, αλλά έχουμε βάλει πάνω από όλα την υγεία των παιδιών και την άποψη των ειδικών ως προς την πορεία που πρέπει να ακολουθηθεί».