Home ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ Απάντηση ΟΚΥπΥ σε δημοσίευμα: Κανένας ασθενής δεν αφήνεται αβοήθητος
Απάντηση ΟΚΥπΥ σε δημοσίευμα: Κανένας ασθενής δεν αφήνεται αβοήθητος

Απάντηση ΟΚΥπΥ σε δημοσίευμα: Κανένας ασθενής δεν αφήνεται αβοήθητος

Λύπη και απογοήτευση εκφράζει ο Οργανισμός Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ) για σημερινό δημοσίευμα, το οποίο επικαλούμενο ανώνυμη πηγή, αναφέρει ότι στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας ασθενείς αφέθηκαν αβοήθητοι να καταλήξουν. Ο ΟΚΥπΥ αναγνωρίζει την ύπαρξη προβλημάτων, αλλά τονίζει ότι το δημοσίευμα είναι ανυπόστατο και σε καμία περίπτωση δεν ευσταθούν οι ακραίοι ισχυρισμοί που προβάλλει.

Σε ανακοίνωση του ο ΟΚΥπΥ αναφέρει ότι το Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας, όπως και τα υπόλοιπα δημόσια νοσηλευτήρια, λειτουργούν υπό συγκεκριμένο καθεστώς, βάσει των διαταγμάτων που εκδίδονται από τον Υπουργό Υγείας λόγω της έκτακτης κατάστασης του κορωνοϊού.

Πιο συγκεκριμένα διευκρινίζεται ότι, τα δημόσια νοσηλευτήρια δεν εκτελούν προγραμματισμένα χειρουργεία και εισαγωγές για ασθενείς των οποίων η κατάσταση της υγείας τους το επιτρέπει (και δεν τίθεται κίνδυνος ή απειλή για την ανθρώπινη ζωή). Επίσης, δεν πραγματοποιούνται επισκέψεις για αντιμετώπιση ψυχρών (μη επειγόντων) περιστατικών.

 

 

Περαιτέρω διευκρινίζονται τα εξής:

1. Περιστατικά που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τον ιδιωτικό τομέα, τότε παραπέμπονται στα Δημόσια Νοσηλευτήρια μέσω των Τμημάτων Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ).

2. Σε καμία περίπτωση και κανένας ασθενής που αποτάθηκε στα Δημόσια Νοσηλευτήρια και του οποίου η ζωή του ήταν σε κίνδυνο, αφέθηκε χωρίς νοσηλεία, όπως υπάρχει ο ισχυρισμός στο δημοσίευμα.

3. Το κάθε Δημόσιο Νοσηλευτήριο λειτουργεί με συγκεκριμένο επιχειρησιακό πλάνο, βάσει των αναγκών που προκύπτουν από την πανδημία του κορωνοϊού, για βέλτιστη οργάνωση σε θέματα προσωπικού και επιχειρησιακής ετοιμότητας. Τα πλάνα των νοσηλευτηρίων αναθεωρούνται συνεχώς βάσει των δεδομένων που προκύπτουν.

4. Καθημερινά εξυπηρετούνται σε όλα τα νοσηλευτήρια μέσω των ΤΑΕΠ συμπολίτες μας με σοβαρά περιστατικά και το Ιατρικό μας προσωπικό κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τα σοβαρά αυτά περιστατικά.

Ο ΟΚΥπΥ αναγνωρίζει την ύπαρξη προβλημάτων, τα οποία πολλές φορές είναι αναπόφευκτα σε τόσο πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αποδεχθεί τους ακραίους ισχυρισμούς, ότι ασθενείς συνάνθρωποί μας αφέθηκαν αβοήθητοι να καταλήξουν.

«Σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα και το ιατρικό απόρρητο των ασθενών των δύο περιπτώσεων τις οποίες επικαλείται το δημοσίευμα, ο ΟΚΥπΥ δεν θα υπεισέλθει σε λεπτομέρειες, αλλά σε κάθε περίπτωση τονίζει ότι οι ισχυρισμοί που διατυπώνονται στο δημοσίευμα δεν ευσταθούν», αναφέρει ο ΟΚΥπΥ.

Αναφέρει επίσης ότι στελέχη του Οργανισμού είναι στη διάθεση όλων των δημοσιογράφων όλων ανεξαιρέτως των Μέσων Ενημέρωσης και τονίζει ότι «θα αναμέναμε ότι ο συντάκτης του κειμένου, προτού προβάλει τέτοιους αβάσιμους και ανυπόστατους ισχυρισμούς που όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα είναι βάσει υποψιών και μη επιβεβαιωμένων διάφορων πληροφοριών, θα επιδείκνυε την στοιχειώδη δεοντολογική ευθιξία να ζητήσει την επίσημη θέση του Οργανισμού».

«Σε τόσο κρίσιμες ώρες, κατά τις οποίες το σύστημα υγείας δοκιμάζεται, τέτοιες ανυπόστατες αναφορές όχι μόνον δεν μας βοηθούν να γίνουμε καλύτεροι, αλλά δημιουργούν αχρείαστο πανικό. Ο Οργανισμός Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας, λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του προσωπικού και των ασθενών του», καταλήγει η ανακοίνωση.

Send this to a friend