Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Απολύμανση για 600 λεωφορεία λόγω κορωνοϊού
Απολύμανση για 600 λεωφορεία λόγω κορωνοϊού

Απολύμανση για 600 λεωφορεία λόγω κορωνοϊού

Σε διαδικασία εντατικής απολύμανσης και με φάρμακα που εξασφαλίζουν τη μη διάδοση του κορωνοϊού και άλλων ιών, βακτηρίων κ.τ.λ για 14 μέρες βρίσκονται το ένα μετά το άλλο από το Σάββατο τα πρώτα 600 λεωφορεία των έξι οργανισμών (ΟΣΕΛ,ΕΜΕΛ,ΟΣΕΑ, ΟΣΥΠΑ, Ζήνων, Intercity).

Κάθε λεωφορείο που απολυμαίνεται λαμβάνει και πιστοποιητικό από την εγκεκριμένη εταιρεία που ανέλαβε με διαδικασίες – εξπρές την απολύμανση. Αναμένεται ότι μέχρι και αργά αύριο θα ολοκληρωθεί η απολύμανση του στόλου των 600 λεωφορείων που χρησιμοποιείται για καθημερινά δρομολόγια σε αστικές και υπεραστικές διαδρομές.

Τα πιστοποιητικά απολύμανσης, σύμφωνα και με τις οδηγίες του υπουργείου Μεταφορών, αναρτώνται στα λεωφορεία. Το συνολικό κόστος εξειδικευμένης απολύμανσης των 600 λεωφορείων υπολογίζεται σε περίπου €42.000, ενώ πρόκειται για διαδικασία που θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον μήνα μέχρι τη λήξη της ισχύος του συναγερμού για τον ιό.

Να σημειωθεί ότι, οι συντεχνίες των εργαζομένων έχουν ήδη ενημερώσει τις έξι εταιρείες, ότι οι οδηγοί δεν θα πιάνουν δουλειά από την Τετάρτη και μετά σε λεωφορεία που δεν έχουν το πιστοποιητικό απολύμανσης. «Εκφράζοντας τις ανησυχίες τόσο των εργαζομένων στις επιβατικές μεταφορές, όσο και της κοινωνίας γενικότερα θα θέλαμε να σας καταστήσουμε σαφές ότι θα πρέπει όλες οι εταιρείες στα μέσα μαζικής μεταφοράς να εφαρμόσουν τα μέτρα και να εφοδιάσουν τους εργαζόμενους με τα απαραίτητα υλικά», αναφέρεται σε ανακοίνωση των συντεχνιών.

Την ίδια ώρα, εφαρμόζονται και μέτρα από οδηγούς κ.λπ. που αφορούν την περιοδική απολύμανση και καθαρισμό σημείων των λεωφορείων που χρησιμοποιούνται συχνά, όπως χερούλια και κουμπιά. Από χθες έχουν ληφθεί μέτρα και για το υπόλοιπο προσωπικό, όπως γραφεία, σταθμούς ενημέρωσης κ.λπ. σε σχέση με την πυκνότητα συγκέντρωσης, με βάση και τις κυβερνητικές οδηγίες.

Πάντως και οι συντεχνίες και οι οδηγοί, θεωρούν ότι τα μέτρα που καθόρισε το Υπουργείο, αποδεικνύεται πως δεν είναι απολύτως επαρκή, προβάλλοντας ως παράδειγμα τη συγκέντρωση μέχρι και 45 επιβατών (το 50% της χωρητικότητας) σε αστικά λεωφορεία που δέχονται 90 καθήμενους και όρθιους επιβάτες. Επίσης, ζήτημα τίθεται και για τη χρήση χαρτονομισμάτων για εισιτήρια στις δημόσιες συγκοινωνίες από επιβάτες, υποδεικνύοντας ότι σε πολλές χώρες αυτό έχει απαγορευτεί και χρησιμοποιούνται μόνο νομίσματα.

Send this to a friend