Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Πανδαιμόνιο στη Γραμμή 1420: 800 κλήσεις την ώρα
Πανδαιμόνιο στη Γραμμή 1420: 800 κλήσεις την ώρα

Πανδαιμόνιο στη Γραμμή 1420: 800 κλήσεις την ώρα

«Το ρύζι από την Κίνα είναι ασφαλές για να το μαγειρέψω; Τι υγρά απορρυπαντικά πρέπει να χρησιμοποιήσω στο σφουγγάρισμα; Γιατί δεν μπορώ να πάω στο σινεμά; Επιτρέπεται να πάω στην καφετέρια;», είναι μερικές από τις ερωτήσεις που έχουν ειπωθεί στη γραμμή 1420. Τα τηλέφωνα είχα πάρει φωτιά. Τα ακουστικά δεν προλάβαιναν να τοποθετηθούν στη συσκευή πριν καταλήξουν και πάλι στο αυτί κάποιου λειτουργού. Επικρατούσε πανικός από την πλευρά των πολιτών, οι οποίοι απεγνωσμένα αναζητούσαν τη φωνή κάποιου λειτουργού υγείας για να τους επιβεβαιώσει ότι δεν έχουν νοσήσει από τον κορωνοϊό.

Από την πλευρά τους, οι λειτουργοί παρέμεναν πάντοτε σε εγρήγορση. Με την ένταση τους στα ύψη συνεχώς και παράλληλα εξοντωμένοι από τις δεκάδες ώρες εργασίας. Προσπαθούσαν να διατηρούν πάντοτε την ψυχραιμία τους. Μόνο από την έκφραση τους που σκοτείνιαζε, μπορούσες να υποπτευθείς ότι τους περιγράφουν κάτι σοβαρό. Ήταν αδύνατο να ακούσεις τί έλεγαν. Η αίθουσα της γραμμής 1420, έμοιαζε με μελίσσι από τη βοή αλλά και από την εργατικότητα των ατόμων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της αντιμετώπισης.

«Πείτε μου, τί συμβαίνει; Έχει πυρετό το μωρό;», ανέφερε ένας λειτουργός της υπηρεσίας ασθενοφόρων, ενώ ένας δεύτερος απαντούσε σε πολίτη: «Αν έχετε επιστρέψει από τη Γερμανία, πρέπει να αυτοπεριοριστείτε για 14 ημέρες». Πρόκειται για το προσωπικό της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, το οποίο βρισκόταν σε ετοιμότητα ολόκληρο το 24ωρο. Στόχος του να προσφέρει βοήθεια στους πολίτες που πραγματικά το χρειάζονται, καθώς και να τους μεταδώσουν την ψυχραιμία του.

«Δεχόμαστε κατακλυσμό τηλεφωνημάτων μετά από το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα», ανέφερε στον «Φ» ο λειτουργός στο συντονιστικό κέντρο της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, Γιώργος Γεωργιάδης. «Είμαστε εδώ 24 ώρες το 24ωρο, σε βάρδιες. Δεχόμαστε αρκετές κλήσεις από ανθρώπους που επέστρεψαν από το εξωτερικό. Από χώρες που αντιμετωπίζουν περιστατικά. Ωστόσο, λαμβάνουμε και τηλεφωνήματα από άτομα που αναζητούν πληροφόρηση, την οποία μπορούν πολύ εύκολα να βρουν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Φορτώνεται το κέντρο».

Παραπέρα, κάποιος απαντούσε στο τηλέφωνο: «Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη κατηγορία. Αν παρουσιάσετε συμπτώματα εντός 14 ημερών, να αυτοπεριοριστείτε και καλέστε ξανά». Ο λειτουργός Γιώργος Σάββας, εξήγησε ότι ο κόσμος έχει πανικοβληθεί. «Οι περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι ουσιαστικά περιστατικά, τα οποία να χρήζουν διαχείρισης. Συνήθως είναι άνθρωποι που θέλουν να ακούσουν έναν λειτουργό υγείας που θα τους καθησυχάσει. Άλλοι ζητούν να συμμετάσχουν στο τεστ, θεωρώντας ότι η δειγματοληψία μπορεί να γίνει σε όλους. Θέλουν να διαβεβαιωθούν ότι δεν έχουν κολλήσει κορωνοϊό».

Το φόρτο εργασίας, περιέγραψε νοσηλευτικός λειτουργός που απαντά και στην Υπηρεσία Ασθενοφόρων και στο 1420. «Έχει ξεφύγει η κατάσταση. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε. Χρειάζεται πρόσθετο προσωπικό», είπε ο Μάριος Βαγιαντής. Έχοντας μπροστά του οθόνες με τον χάρτη της Κύπρου και με τα ασθενοφόρα, ρύθμιζε για τις μεταφορές ασθενών στην περιοχή της Λεμεσού και παράλληλα ανταποκρίνονταν στις κλήσεις σχετικά με τον κορωνοϊό.

Λαμβάνουν 800 κλήσεις την ώρα

«Δεχόμαστε κατά ριπάς τα τηλεφωνήματα», σημείωσε η προϊσταμένη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, Ριάνα Κωνσταντίνου. Σε κάποιες περιπτώσεις, είπε, έχουν ερωτηθεί «αν μπορεί να κολλήσουν κορωνοϊό από φαγητό. Ρωτούν γενικότερα για τρόφιμα. Όπως για τα κουπέπια ή αν θα πάθουν κάτι να κόψουν μέσπιλα από το δέντρο και έχει τσιμπήσει το φρούτο κάποιο πουλί. Για τα βιολογικά προϊόντα. Για τα ψάρια. Για τα κατοικίδια. Για τον αν πήγαν στην υπεραγορά. Στο διάδρομο. Κάποιοι ρωτούν για άκρως προσωπικά ζητήματα». Σημείωσε, παραπέρα, ότι ορισμένοι πολίτες καλούν με πολλές απαιτήσεις, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που έχουν κακή συμπεριφορά.

«Πρέπει να τηλεφωνούν με ωριμότητα. Καλέστε αν έχετε τη συμπτωματολογία, αν ήρθατε σε επαφή με επιβεβαιωμένο περιστατικό, αν ταξιδέψατε». Σύμφωνα με τα στοιχεία, λαμβάνουμε 400 κλήσεις ανά 30 λεπτά. Από τις κλήσεις που απαντούμε, το 10% αφορά περιπτώσεις με συμπτωματολογία. Πιθανόν να είχαμε περισσότερους αν δεν λαμβάναμε και άσχετα τηλεφωνήματα». Οι ώρες αιχμής, ξεκινούν από τις 6:00 το πρωί και φτάνουν έως τις 2:00 τα ξημερώματα. Βέβαια συνεχίζουν οι κλήσεις και τα μεσάνυχτα. «Δεν σταματούν ποτέ. Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι σπαταλούν τον χρόνο των λειτουργών και απασχολούν τη γραμμή από άτομα που πρέπει να μιλήσουν».

Αυτό που χρειάζεται, τόνισε η κ. Κωνσταντίνου, είναι να σταματήσει ο κόσμος να παίρνει τηλέφωνο ζητώντας πληροφορίες. «Να κατανοήσει ότι η γραμμή 1420, είναι για συγκεκριμένους σκοπούς. Στις χώρες του εξωτερικού, η αντίστοιχη τηλεφωνική γραμμή απασχολεί πολύ λιγότερους λειτουργούς». Όπως είπε, αυτή η γραμμή υπάρχει για να προσφέρει βοήθεια. Απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν αναπτύξει συμπτωματολογία. Έχουν και οι πολίτες ευθύνη. Η ομάδα της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων αποτελούνταν από τέσσερα άτομα, όμως, πλέον έχουν αυξηθεί στους 20 λειτουργούς. «Δεν είναι θέμα ατόμων και στελέχωσης. Οι τηλεφωνικές γραμμές δεν μπορούν να αντέξουν όλον αυτόν τον όγκο κλήσεων».

Πηγή: Φιλελεύθερος

Send this to a friend