Το Facebook θέλει να μας πληρώνει για να ηχογραφεί τις συνομιλίες μας
Την φωνή και τα προσωπικά δεδομένα φαίνεται ότι έχει βάλει στόχο να αποκτήσει το Facebook, σε μια προσπάθεια όπως λέει να προσφέρει καλύτερες και πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες στους χρήστες του.
Γι’ αυτό τον λόγο προχωράει ένα βήμα παραπέρα: προσφέρει χρήματα σε χρήστες προκειμένου να συλλέξει προσωπικά δεδομένα, περιλαμβανομένων και των προφορικών συνομιλιών τους.
Αυτό αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρίες του διαδικτύου αντισταθμίζουν την «θυσία» για την συλλογή προσωπικών δεδομένων.
Οι ηχογραφήσεις, που έγιναν μέσω της νέας εφαρμογής της Viewpoints,, θα βοηθήσουν στην εκπαίδευση του συστήματος αναγνώρισης ομιλίας που εξουσιοδοτεί τις συσκευές Portal του Facebook, οι οποίες ανταγωνίζονται το Echo του Amazon και την Alexa.
Οι κατασκευαστές έξυπνων ακουστικών, όπως το Facebook, το Amazon, η Apple και η Google, αντιμετώπισαν επικρίσεις πέρσι, όταν αποκαλύφθηκε ότι «υποκλέπτουν» κρυφά και συστηματικά ηχογραφημένες συνομιλίες των χρηστών, χωρίς την συγκατάθεσή τους.
Η εν λόγω κίνηση του Facebook ανοίγει επίσης την πόρτα σε μια ιδέα που οι πολιτικοί και οι ρυθμιστικές αρχές έχουν διατυπώσει εδώ και καιρό: τα δεδομένα που συλλέγει το Facebook και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες είναι τόσο πολύτιμα για τις εταιρείες και τους διαφημιστές, ώστε οι χρήστες θα πρέπει να πληρώνονται γι’ αυτά.
Η εφαρμογή Viewpoint του Facebook, η οποία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από τρεις μήνες στο πλαίσιο δοκιμής, άρχισε να καλεί τους χρήστες στις ΗΠΑ να λένε «Hey Portal» μαζί με τα ονόματα έως και 10 φίλων. Πηγαίνοντας δε από τη διαδικασία εγγραφής πέντε φορές, κερδίζουν πόντους που μπορούν να μετατραπούν σε ανταμοιβή μετρητών 5$.
Τα δεδομένα και ο τρόπος με τον οποίο θα πρέπει να αποτιμώνται, έχει καταστεί νέο ζήτημα για τις ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού τα τελευταία χρόνια. Αυτή την εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι οι κυρίαρχες εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει να μοιράζονται τα δεδομένα τους με μικρότερους ανταγωνιστές, υπό «δίκαιες, διαφανείς, εύλογες, αναλογικές και χωρίς διακρίσεις συνθήκες».
Οι επικριτές αυτών των πρακτικών πάντως υποστηρίζουν από καιρό ότι οι καταναλωτές δεν λαμβάνουν την κατάλληλη αμοιβή για την παράδοση μεγάλου όγκου προσωπικών δεδομένων, παρόλο που το Facebook, η Google και άλλα τέτοια εργαλεία προσφέρονται εντελώς δωρεάν.
Πηγή: economytoday.sigmalive.com