
Αυξομειώσεις στις ποινές για Τροχαία – Νέα περιπολικά
Αυξομειώσεις θα επιφέρει η Βουλή στις ποινές για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, ενώ για κάποια αδικήματα φαίνεται βουλευτές και Τροχαία να τα βρίσκουν.
Το θέμα των ποινών συζητήθηκε χθες στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής και αναμένεται τον ερχόμενο μήνα να οδηγηθεί ενώπιον της Ολομέλειας. Οι βουλευτές σχεδόν ομόφωνα θα πάνε στην Ολομέλεια με το σκεπτικό να δίνεται στους οδηγούς μια δεύτερη ευκαιρία για τις συχνές και μη εξαιρετέες σοβαρές παραβάσεις. Συγκεκριμένα, για την οδήγηση με το τηλέφωνο στο χέρι, τη μη χρήση κράνους από τους μοτοσυκλετιστές και τη μη χρήση ζώνης από τους οδηγούς και τους επιβάτες, οι βουλευτές κλείνουν στο να αυξηθεί το εξώδικο από 85 ευρώ που είναι σήμερα στα 150 και όχι 300 που εισηγείται το υπουργείο Δικαιοσύνης και η Τροχαία. Όμως, αν ένας οδηγός επαναλάβει την ίδια παράβαση εντός τριών ετών, τότε το εξώδικο θα διπλασιάζεται, δηλαδή θα πηγαίνει στα 300 ευρώ.
Οι εκπρόσωποι της Τροχαίας που παρέστησαν χθες στη Βουλή, ζήτησαν όπως τουλάχιστον για την χρήση κινητού, το πρόστιμο πάει στα 200 ευρώ αντί 150, με τους βουλευτές να δεσμεύονται να το ξανασκεφτούν. Μεγάλη απόκλιση από τις εισηγήσεις της Τροχαίας παρουσιάζεται για τα προβλεπόμενα πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα. Η Τροχαία εισηγείται κλιμακωτή αύξηση ανάλογα με την παράβαση, ενώ και οι βουλευτές εισηγούνται κάτι ανάλογο αλλά με χαμηλότερη κλίμακα. Για παράδειγμα, σε περίπτωση παράβασης του ορίου ταχύτητας στις πόλεις, με την εισήγηση των βουλευτών προβλέπεται πρόστιμο από 10 ευρώ, κάτι που υπεδείχθη στους βουλευτές ότι δεν είναι ορθό και δεν στέλλει τα σωστά μηνύματα. Και αυτό το ζήτημα ανέλαβαν οι βουλευτές να επανεξετάσουν.
Αύξηση από τα προβλεπόμενα πρόστιμα, θα επιφέρουν ως φαίνεται οι βουλευτές για τη στάθμευση σε θέση αναπήρων, τη διπλή κίτρινη γραμμή και το κράνος (στην περίπτωση της δεύτερης παρανομίας). Ενώ η Τροχαία εισηγείται όπως το εξώδικο για στάθμευση στη θέση ΑμεΑ πάει από τα 85 ευρώ στα 250, οι βουλευτές προτίθεται να το αυξήσουν στα 300 ευρώ. Για εγκατάλειψη τροχαίου δυστυχήματος, προβλέπεται αύξηση των ποινών από 2 μέχρι 10 χρόνια ποινή φυλάκισης ή από 3.000 μέχρι 15.000 ευρώ πρόστιμο.
Όσον αφορά στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης ή ναρκωτικών, οι βουλευτές συμφωνούν με τις εισηγήσεις της κυβέρνησης. Στα νομοσχέδια προβλέπεται ότι σε περίπτωση θανατηφόρου δυστυχήματος όταν υπάρξει εγκατάλειψη σκηνής το αδίκημα αλλάζει και μετατρέπεται σε ανθρωποκτονία σε αντίθεση με τις ποινές των δύο έως τριών ετών.
Το θέμα της αύξησης των ποινών θα επανεξετασθεί και την ερχόμενη Παρασκευή ώστε στη συνέχεια κωδικοποιημένες οι νέες ποινές να συζητηθούν στις κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων για 15 ημέρες και στη συνέχεια να επανέλθουν στην Επιτροπή. Στόχος είναι όπως μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου τα νομοσχέδια οδηγηθούν ενώπιον της Ολομέλειας ώστε να ψηφιστούν ομόφωνα αν αυτό είναι εφικτό.
Σύσκεψη χθες υπό τη σκιά των 52 νεκρών
Αλλάζει στάση η Τροχαία μετά τη χθεσινή σύσκεψη της ηγεσίας της Αστυνομίας με τους υπευθύνους των επαρχιακών κλιμακίων της Τροχαίας. Ο Αρχηγός Αστυνομίας απηύθυνε επικριτικές βολές γιατί οι θάνατοι από τροχαία έχουν αυξηθεί το 2019 σε σύγκριση με το 2018 και δόθηκαν οδηγίες όπως δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις ευάλωτες ομάδες χρηστών του δρόμου που πληρώνουν βαρύ φόρο στην άσφαλτο. Αυτές αφορούν στους πεζούς και τους μοτοσυκλετιστές, ενώ θα ενταθούν οι διαλέξεις στις ομάδες αυτές. Το 2019 έχασαν τη ζωή τους 15 πεζοί και 15 μοτοσυκλετιστές, γεγονός που προβληματίζει την Αστυνομία.
Πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν ότι πρόσφατα η Τροχαία έχει παραλάβει δύο συμβατικά οχήματα, τα οποία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους των πόλεων αλλά και το δευτερεύον οδικό δίκτυο, με σκοπό να καταγγέλλουν τους παραβάτες οδηγούς. Τα οχήματα αυτά δεν θα φέρουν τα σήματα της Αστυνομίας ούτε θα διαθέτουν φάρους, ωστόσο οι αστυνομικοί που θα τα στελεχώνουν θα είναι ένστολοι και θα διαθέτουν σύγχρονα συστήματα με κάμερες για καταγγελίες οδηγών.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε όπως αλλάξει ο τρόπος ελέγχου της Τροχαίας και αντί στατικοί έλεγχοι να γίνονται από εν κινήσει τροχονόμους. Σύμφωνα με την Αστυνομία, στη σύσκεψη έγινε μια ρεαλιστική ανασκόπηση των πεπραγμένων της περσινής χρονιάς όσον αφορά το θέμα των τροχαίων συγκρούσεων και των προσεγγίσεων της Αστυνομίας για αντιμετώπισή του. Όπως αναφέρθηκε, οι μήνες Ιούνιος, Αύγουστος και Οκτώβριος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος ήταν καταστροφικοί. Είκοσι εφτά οδηγοί σκοτώθηκαν μόνοι τους στον δρόμο γεγονός που δείχνει ότι ήταν απρόσεκτοι ή γενικά το τροχαίο οφειλόταν στον ανθρώπινο παράγοντα.
Οι εισηγήσεις, που υποβλήθηκαν και συζητήθηκαν στη σύσκεψη, αφορούν κυρίως στις ενέργειες της Αστυνομίας, για μείωση των τροχαίων συγκρούσεων και αντιμετώπιση των αιτιών που τις προκαλούν και αποτελούν τη βάση του προγραμματισμού των σχετικών δράσεων της Αστυνομίας κατά τη νέα χρονιά. Οι εισηγήσεις αυτές καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δράσεων και ενεργειών, τόσο στον τομέα της πρόληψης, όσο και στον τομέα της καταστολής οδηγικών συμπεριφορών, που αποδεδειγμένα αποτελούν τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων συγκρούσεων.
Σε γενική τοποθέτησή του στο τέλος της σύσκεψης, ο Αρχηγός Αστυνομίας κ. Κύπρος Μιχαηλίδης, τόνισε ότι από τα στοιχεία και τις διαπιστώσεις όπως αυτά αναλύθηκαν από τον διευθυντή Τροχαίας Αρχηγείου Γιάννη Γεωργίου, αλλά και από τις εισηγήσεις των συμμετασχόντων στη σύσκεψη, προκύπτει ότι οι όποιες ενέργειες και στρατηγικές της Αστυνομίας όσον αφορά στην πρακτική που καταβάλλεται για μείωση των σοβαρών και θανατηφόρων συγκρούσεων, πρέπει να επικεντρωθούν σε συγκεκριμένα σημεία, κυριότερα των οποίων είναι τα ακόλουθα:
Αυξημένη παρουσία των μελών της Αστυνομίας και έλεγχος στις ευάλωτες ομάδες χρηστών του οδικού δικτύου, όπως είναι οι μοτοσυκλετιστές, τα νεαρά άτομα, οι αλλοδαποί και οι πεζοί μεγάλης ηλικίας.
Περαιτέρω έλεγχος και συνεχής αστυνόμευση κυρίως στο δευτερεύον οδικό δίκτυο.
Αύξηση ελέγχων των οδηγών υπό την επήρεια αλκοόλης και άλλων ουσιών, καθόλο το 24ωρο.
Εντατική και συστηματική αστυνόμευση των μελανών σημείων, με απρόβλεπτους και πρωτότυπους ελέγχους σε σχέση με τον τόπο και τον χρόνο.
Παραδόθηκαν 14 έξυπνα περιπολικά
Χθες, πραγματοποιήθηκε τελετή παράδοσης 14 «έξυπνων» περιπολικών, που θα ενισχύσουν τον στόλο του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου. Πέραν του συστήματος ANPR, τα νέα οχήματα είναι επίσης εξοπλισμένα με σύστημα εντοπισμού θέσης οχήματος (GPS) και σύγχρονο σύστημα αστυνομικών φάρων.
Πηγή: Φιλελεύθερος