
Εξετάσεις τετραμήνου τον Γενάρη
Η περίοδος κατά την οποία θα διεξάγονται από του χρόνου οι εξετάσεις του πρώτου τετραμήνου, αναμένεται να είναι το πρώτο σημείο που θα τεθεί επί τάπητος και στο οποίο θα συμφωνήσουν υπουργείο Παιδείας και εμπλεκόμενοι φορείς.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του διαλόγου που αρχίζουν σύντομα οι εκπαιδευτικοί εταίροι, το πρώτο που εξετάζεται είναι η μετάθεση της πρώτης εξεταστικής (δηλαδή των εξετάσεων του πρώτου τετραμήνου) από Δεκέμβριο που ίσχυσε φέτος σε Ιανουάριο. Τα στενά χρονικά περιθώρια που διαφάνηκαν κατά την εφαρμογή του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά –την πρώτη που εφαρμόστηκαν–, οδηγούν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προς την κατεύθυνση της διεξαγωγής κάθε Ιανουάριο, ώστε να δίνεται η ευκαιρία να καλύπτεται με περισσότερη άνεση η ύλη, αλλά και να μην είναι τόσο ασφυκτικά τα χρονοδιαγράμματα.
Το γεγονός δε, ότι από του χρόνου ο θεσμός θα επεκταθεί και στους μαθητές και της δευτέρας τάξης Λυκείων και Τεχνικών Σχολών (φέτος αφορούσε μόνο τους μαθητές της πρώτης τάξης) και στη συνέχεια θα επεκταθεί και στην τρίτη τάξη, αναγκάζει αρμοδίους για διορθωτικές κινήσεις και αλλαγές. Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς κατέληξαν αρχικά στη διεξαγωγή των εξετάσεων του πρώτου τετραμήνου κατά την περίοδο Δεκεμβρίου, ούτως ώστε οι διακοπές των Χριστουγέννων να μην ήταν φορτωμένες με υποχρεώσεις και άγχος για τους μαθητές. Μία πρόταση που αρχικά είχε υποβληθεί από τους οργανωμένους γονείς κι έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Παιδείας.
Κύκλοι του Υπουργείου ανέφεραν στον «Φ» πως σε περίπτωση που η εξεταστική περίοδος αλλάξει, το πιθανότερο είναι να «κλειδώσει» για τις δύο τελευταίες εβδομάδες Ιανουαρίου. Σενάριο που δεν αποκλείεται να επιφέρει αλλαγές και στα χρονοδιαγράμματα του δεύτερου τετραμήνου.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα σημεία που δεν αποκλείεται να βρεθούν στο τραπέζι των συζητήσεων για τροποποιήσεις είναι το ενδεχόμενο κατάργησης των 20λεπτων γραπτών ασκήσεων – και πάλι πρόταση των οργανωμένων γονέων – καθώς τα δείγματα γραφής του πρώτου τετραμήνου σχετικά με αυτό το σημείο, δεν ικανοποίησαν. Επίσης, αναμένεται να τεθεί εκ νέου το θέμα της θεσμοθέτησης των πρότζεκτ, τα οποία με βάση τη νομοθεσία που ψηφίστηκε, περιλαμβάνονται στην προφορική αξιολόγηση των μαθητών και είναι ένας ακόμη τρόπος αξιολόγησης.
Οι πιο πάνω προτάσεις που έχουν ήδη απασχολήσει τους εμπλεκόμενους φορείς, θα προωθηθούν εκ νέου στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο αναμένεται σύντομα να έχει και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων, όπως αυτή θα διεξαχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αξίζει να σημειωθεί πως και η ΟΕΛΜΕΚ θα αποστείλει εισηγήσεις και προτάσεις για βελτίωση του θεσμού, σύμφωνα με απόφαση της πρότασης Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών της Αντιπροσώπων. Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, επισήμανε ότι «ήδη ξεκίνησε μια διαδικασία επιστημονικής αποτίμησης του διαγνωστικού ελέγχου που έχει εισαχθεί στην πρώτη τετραμηνία, αλλά και όλων των υπολοίπων πρακτικών ζητημάτων, τα οποία ψύχραιμα και σε διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους, τόσο τους γονείς όσο και τους εκπαιδευτικούς, θα δούμε αν για του χρόνου χρειάζονται κάποιες προσαρμογές».
Στο μεταξύ, η ΠΟΕΔ με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου, ζήτησε και εξασφάλισε από το Υπουργείο, ένα μήνα αναβολή για τη συμπλήρωση του ΣΕΠ και της σχετικής προφορικής ενημέρωσης των γονέων, γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί από το υπουργείο Παιδείας η ενημέρωση των Διευθύνσεων των σχολείων και των εκπαιδευτικών για το σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή. Έτσι, η συμπλήρωση του ΣΕΠ και η ενημέρωση των γονέων μεταφέρεται για το δεύτερο δεκαπενθήμερο Φεβρουαρίου. Για το θέμα αναμένεται σύντομα και σχετική εγκύκλιος από το υπουργείο Παιδείας.
Πηγή: Φιλελεύθερος