Εγκατάσταση αεροπορικού καυσίμου στο Βασιλικό
Στην εγκατάσταση συγκροτήματος δεξαμενών αεροπορικού καυσίμου στο Ενεργειακό Κέντρο Βασιλικού προσανατολίζεται η εταιρεία BP Eastern Mediterranean Ltd, η οποία έλαβε το πράσινο φως από την Περιβαλλοντική Αρχή για την κατασκευή και λειτουργία του έργου υπό όρους και προϋποθέσεις. Οι πληροφορίες για το έργο υποβλήθηκαν στην Περιβαλλοντική Αρχή με σχετική επιστολή από το υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.
Η Περιβαλλοντική Αρχή έκρινε αναγκαία τη διαβούλευση με το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας λόγω εξειδικευμένων γνώσεών τους για το συγκεκριμένο έργο ή τις δυνητικές του επιπτώσεις του στο περιβάλλον, καθώς επίσης και με τις τοπικές Αρχές. Η αιτιολογημένη διαπίστωση εκδόθηκε στις 19 Αυγούστου 2019 και το όλο έργο χωροθετείται στη βιομηχανική περιοχή Βασιλικού στην κοινότητα Μαρί της Επαρχίας Λάρνακας, εντός τεμαχίου συνολικού εμβαδού 16.981 τ.μ.
Το έργο αφορά την ανέγερση και λειτουργία εγκατάστασης παραλαβής και αποθήκευσης αεροπορικού καυσίμου (Jet-A1) στη βιομηχανική περιοχή Βασιλικού της Επαρχίας Λάρνακας και των επιμέρους έργων που είναι απαραίτητα σε τερματικά αυτού του είδους. Το τερματικό της BP θα εξυπηρετείται από το τερματικό της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) Κύπρου Ltd του οποίου το τεμάχιο εφάπτεται του τεμαχίου του προτεινόμενου έργου. Το έργο προνοεί επίσης την κατασκευή περιμετρικής περίφραξης ύψους 2,4 μ. για σκοπούς ασφαλείας.
Σημειώνεται ότι ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων καθώς επίσης και η 3η δεξαμενή αποθήκευσης καυσίμου δεν θα υλοποιηθούν στο παρόν στάδιο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν, κατά την κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα προκύψουν περίπου 55.000 κ.μ. υλικών εκσκαφής, τα οποία θα αξιοποιηθούν για επιχωματώσεις στον χώρο του έργου.
Οι γειτνιάζουσες δραστηριότητες στην περιοχή του Βασιλικού είναι λιμενικές και κυρίως βιομηχανικές όπως η εγκατάσταση παραγωγής τσιμέντου, εγκαταστάσεις επεξεργασίας αποβλήτων, εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων και λατομικές. Στον τερματικό σταθμό θα αποθηκεύονται πετρελαιοειδή προϊόντα συνολικού όγκου 19.624 κ.μ. και συγκεκριμένα αεροπορικού καυσίμου (Jet-A1), εντός δύο δεξαμενών ονομαστικής χωρητικότητας 9.812 κ.μ. και ωφέλιμης χωρητικότητας 9.000 κ.μ. κατ’ ελάχιστο η καθεμία. Οι δεξαμενές αυτές θα έχουν σχεδιασμό τύπου cone-down και θα διαθέτουν εξωτερική σταθερή οροφή.
Η κάθε δεξαμενή καυσίμου θα διαθέτει σύστημα εξυδάτωσης, αποτελούμενο από μία δεξαμενή εξυδάτωσης και ανάκτησης προϊόντος των 2 κ.μ., μία αντλία προώθησης του ανακτώμενου προϊόντος πίσω στη δεξαμενή καυσίμου με παροχή 10 κ.μ./ώρα, καθώς και όλες τις απαιτούμενες σχετικές διασυνδέσεις και όργανα. Μετά τον πρώτο διαχωρισμό, η υδατική φάση των δεξαμενών ανάκτησης προϊόντος και των δύο δεξαμενών καυσίμου θα οδηγείται σε μία κοινή δεξαμενή ελαιωδών νερών (χωρητικότητας 4 κ.μ.), από όπου μέσω αντλίας προώθησης και όλων των απαιτούμενων σωληνώσεων τα υγρά απόβλητα εξυδάτωσης θα οδηγούνται τελικά στον ελαιοδιαχωριστή (Oil Water Separator) της γειτονικής εγκατάστασης της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια.
Το τερματικό θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα πυροπροστασίας με δίκτυο νερού πυρόσβεσης κατανεμημένο σε βρόγχους. Θα εγκατασταθεί δακτύλιος νερού πυρόσβεσης περιμετρικά και γύρω από τις βασικές εγκαταστάσεις με μόνιμα κανόνια αφρού/νερού, υδροληπτικές διατάξεις, πυροσβεστικές φωλιές και οποιονδήποτε άλλο κατάλληλο εξοπλισμό απαιτείται από τους διεθνείς κανονισμούς πυροπροστασίας συναφών εγκαταστάσεων.
Το αντλητικό σύστημα νερού πυρόσβεσης θα διαθέτει αντλίες με δυναμικότητα σε εφεδρεία και θα αντλεί από δεξαμενή νερού πυρόσβεσης χωρητικότητας 3.000 κ.μ., η οποία θα βρίσκεται εγκατεστημένη στη γειτονική εγκατάσταση της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια.
Πηγή: Φιλελεύθερος