Στις 26 Σεπτεμβρίου λήγει η διορία του εργολάβου για τον πεζόδρομο Ορόκλινης
Η 26η Σεπτεμβρίου 2019 είναι η τελευταία ημερομηνία – διορία που δόθηκε στον εργολάβο του παραλιακού πεζόδρομου Ορόκλινης (της Β΄ φάσης), προκειμένου να ολοκληρώσει το έργο.
Η δεύτερη φάση του παραλιακού πεζόδρομου Ορόκλινης ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2017 και με βάση το συμβόλαιο, που έχει υπογραφεί θα έπρεπε να είχε παραδοθεί εντός 18 μηνών, δηλαδή τον περασμένο Μάρτιο…
Πρόκειται για πεζόδρομο συνολικού μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, από το παραλιακό κέντρο Μερ Μπλου μέχρι το ξενοδοχείο LeBay.
Ένα έργο, ωστόσο, που παρουσιάζει καθυστέρηση περίπου έξι μηνών, με τον πρόεδρο του Κοινοτικού Συμβουλίου Ορόκλινης Νεόφυτο Φακοντή να εξηγεί τους λόγους αυτής της καθυστέρησης. «Λόγω της πολυομβρίας που παρατηρήθηκε φέτος το χειμώνα, δημιουργήθηκαν προβλήματα κι έτσι ο εργολάβος πήρε την πρώτη παράταση μέχρι τις 5 Ιουνίου ώστε να ολοκληρώσει τον παραλιακό πεζόδρομο.
Δυστυχώς, όμως, έχουν προκύψει κι άλλα προβλήματα κι εμπόδια, όπως με τη διαχείριση των όμβριων υδάτων της περιοχής. Το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν αρκετές ιδιαιτερότητες γι’ αυτό το έργο. Υπάρχουν δυσκολίες και απρόοπτα όταν εκτελείς ένα έργο δίπλα στη θάλασσα. Η τελευταία διαβεβαίωση που έχουμε από τον εργολάβο είναι ότι μέχρι τις 26 ερχόμενου Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρώσει το έργο», ανέφερε ο κ.Φακοντής, ο οποίος πρόσθεσε ότι ο εργολάβος πληρώνει πρόστιμο για κάθε μέρα καθυστέρησης παράδοσης του έργου με βάση πάντοτε το συμβόλαιο που έχει υπογράψει.
Ο Πρόεδρος του Κ.Σ. Ορόκλινης δήλωσε, επίσης, ότι με την ολοκλήρωσή του, έστω και με καθυστέρηση, ο παραλιακός πεζόδρομος Ορόκλινης θα είναι ένα στολίδι για την περιοχή και θα εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν της ευρύτερης Λάρνακας. «Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει ότι γίνεται θεμελίωση, με ειδικές κολώνες, όλου του έργου, έτσι ώστε σε περίπτωση διάβρωσης της παραλίας ο πεζόδρομος να μην επηρεαστεί καθόλου.
Επίσης, για την κατασκευή του χρησιμοποιείται ειδικό ξύλο που αγοράστηκε από τις ΗΠΑ, ώστε να αντέχει στην υγρασία και στην αλμύρα της θάλασσας», συμπλήρωσε ο κ.Φακοντής.
Το κόστος
Η κατασκευή της Β΄ φάσης του παραλιακού πεζόδρομου Ορόκλινης είναι έργο πολεοδομικό και θα κοστίσει περίπου ενάμισι εκατομμύριο ευρώ. Το 70% του κόστους θα καταβληθεί από την κυβέρνηση και το 30% από το κοινοτικό συμβούλιο. Ήδη, κάποια σημεία του πεζόδρομου έχουν ολοκληρωθεί και έχουν παραδοθεί στο κοινό, ενώ εγκαταστάθηκε και ο φωτισμός, ο οποίος όμως θα λειτουργήσει με την παράδοση ολόκληρου του έργου.
Πάντως, είναι γεγονός ότι η καθυστέρηση υλοποίησης του πεζόδρομου και ειδικά η λειτουργία εργοταξίου πάνω στην ακτή κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει προκαλέσει ταλαιπωρία στους λουόμενους και ταυτόχρονα πολλά παράπονα τόσο από τους ξενοδόχους, όσο και από τους εστιάτορες της περιοχής. Η πρώτη φάση του παραλιακού πεζόδρομου καλύπτει την ακτή από το κέντρο Μερ Μπλου μέχρι την Πύλα.
ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ