Στασιμότητα παντού…στη Λάρνακα
Τα ίδια θέματα και… «ανακυκλώνονται» κάθε φορά που κάποιος κυβερνητικός αξιωματούχος επισκέπτεται τη Λάρνακα για συζήτηση των έργων – αιτημάτων που εκκρεμούν σε σχέση με την τουριστική υποδομή της πόλης. Στασιμότητα παρατηρείται σ’ όλα τα σημαντικά ζητήματα.
Ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών Σταύρος Μιχαήλ συζήτησε πρόσφατα με την τοπική εταιρεία τουρισμού (ΕΤΑΠ Λάρνακας) τα έργα που διαχρονικά καθυστερούν στη Λάρνακα, μεταξύ των και η ανακατασκευή του παραλιακού δρόμου Λάρνακας-Δεκέλειας (φάσεις Γ΄ και Δ΄), που εκκρεμούν για περισσότερο από 30 χρόνια. Παρά τις υποσχέσεις από τον Προέδρο της Δημοκρατίας κατά την τελευταία του επίσκεψη στην Λάρνακα, ότι τα κατασκευαστικά έργα για την Γ΄ φάση (περιοχή Ορόκλινης) θ’ άρχιζαν εντός του 2019, εντούτοις όπως διαφάνηκε και μέσα από τα λεγόμενα του κ.Μιχαήλ, το χρονοδιάγραμμα κατασκευής της υπό αναφορά φάσης φαίνεται να μετατίθεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2020…
Στασιμότητα παρατηρείται, επίσης, και στον επανασχεδιασμό της Δ΄ φάσης του δρόμου (περιοχή Πύλας). Ούτε στο θέμα αξιοποίησης των χώρων του παλιού αεροδρομίου υπάρχει κάποια ουσιαστική εξέλιξη. Ο παλιός αερολιμένας παραμένει εγκαταλελειμμένος εδώ και μια δεκαετία.
Αναφορικά με το έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού-μαρίνας, ο κ.Μιχαήλ ενημέρωσε ότι το Υπουργείο Μεταφορών προχωρεί, στα πλαίσια της ευχέρειας που του παρέχει η νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις παραχώρησης, σε διαδικασία διαπραγμάτευσης για σύναψη σύμβασης παραχώρησης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, με τον μόνο προεπιλεγμένο φορέα (την ισραηλινή κοινοπραξία) που δεν αποσύρθηκε από τη διαδικασία. Οι επόμενοι μήνες, πάντως, θεωρούνται άκρως καθοριστικοί για το μέλλον του έργου αυτού. Στη συνάντηση συζητήθηκε και το εξαιρετικά σοβαρό θέμα της διάβρωσης του παραλιακού μετώπου Ορόκλινης, Πύλας και Περβολιών, που είναι από τις σημαντικότερες τουριστικές περιοχές της περιφέρειας Λάρνακας.
Η ΕΤΑΠ Λάρνακας τόνισε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη κατασκευής και των υπόλοιπων κυματοθραυστών που εισηγείται η μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για την προστασία και βελτίωση του παραλιακού μετώπου. Παρά το γεγονός ότι τα σχέδια είναι ολοκληρωμένα, το έργο εξακολουθεί να βρίσκεται σε στασιμότητα λόγω έλλειψης των απαραίτητων κονδυλίων.
ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ