Μαρίνα Παραλιμνίου: Προχωρούν οι διεργασίες (Χάρτες)
Με την κατάθεση περιβαλλοντικής μελέτης, προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία Μαρίνας στο Δήμο Παραλιμνίου.
Ο φορέας του έργου είναι η εταιρεία PMV Maritime Holdings Ltd και η εταιρεία I.A.CO Environmental & Water Consultants Ltd εκπόνησε λεπτομερέστατη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον (ΜΕΕΠ), εκ μέρους της PMV Maritime Holdings Ltd. Πιο κάτω παρουσιάζονται τα σημαντικότερα στοιχεία και γραφήματα που αφορούν το έργο.
Το έργο θα αποτελείται από μια μαρίνα με 300 θέσεις ελλιμενισμού και μικτή ανάπτυξη με οικιστικές, εμπορικές χρήσεις καθώς και με χώρους αναψυχής στην Περιοχή Περνέρα, στο Δήμο Παραλιμνίου.
Σύμφωνα με την έκθεση, η μικτή οικιστική και εμπορική ανάπτυξη θα περιλαμβάνει κατοικίες (διαμερίσματα και μικρό αριθμό επαύλεων), καταστήματα, χώρους εστίασης (εστιατόρια, καφετέριες κ.λπ.) και κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους εξωτερικούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους. Επιπρόσθετα, το σχέδιο επέβαλλε και την κατασκευή των απαραίτητων εγκαταστάσεων και χρήσεων για την ομαλή λειτουργία της Μαρίνας.
Το έργο τοποθετείται στην περιοχή Περνέρα, περίπου 5 χλμ από το κέντρο του Παραλιμνίου και βόρεια από τη χερσόνησο του Κάβο Γκρέκο.
Το κόστος για την κατασκευή του έργου υπολογίζεται στα €110 εκατ., τα οποία θα καλυφθούν από συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων του Φορέα Ανάπτυξης, καθώς και από ροή εισοδήματος από τις προ-πωλήσεις ακινήτων (κυρίως από οικιστικές εγκαταστάσεις).
Πιο αναλυτικά στο έργο περιλαμβάνονται 300 θέσεις ελλιμενισμού, Κτήριο διοίκησης Μαρίνας & Yacht Club (συμπ. & 24 σουίτες επισκεπτών), 6 Οικιστικά Κτηριακά Συγκροτήματα (119 διαμερίσματα) τα οποία συμπεριλαμβάνουν εμπορικές και άλλες βοηθητικές χρήσεις όπως 2 καφετέριες, 4 καταστήματα, 4 εστιατόρια κτλ. Επίσης θα υπάρχει κτήριο Τελωνείου και Λιμενικής / Ανεφοδιασμός καυσίμων, 4 επαύλεις, εξέδρα/Podium, Παραλιακός Πεζόδρομος, Παραθαλάσσιο Πάρκο (χώρος δημόσιου πρασίνου) και χώρος στάθμευσης με 427 θέσεις υπόγειες και 108 θέσεις υπέργειες. Όλα είναι κεντρικά χωροθετημένα με θέα τον παραλιακό πεζόδρομο, μαζί με εμπορικό χώρο όπου θα φιλοξενούνται καφετέριες, εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα.
H Μαρίνα Παραλιμνίου θα διαθέτει άδεια για τα επόμενα 125 χρόνια και θα θεωρείται επίσημη είσοδος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η διάρκεια κατασκευής έχει οριστεί στους 48 μήνες, ενώ στους 34 μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες μόνο στη Μαρίνα.
Και σημαντικά οφέλη
Όπως αναφέρεται στη μελέτη ο φυσικός κολπίσκος, γνωστός και ως «Κόλπος Λούμα» καθορίστηκε ως η ιδανική τοποθεσία για την ανάπτυξη της Μαρίνας Παραλιμνίου, καθώς και η παρακείμενη γη η οποία έχει διατεθεί για την ανάπτυξη. Η περιοχή του έργου, η οποία βρίσκεται μεταξύ του κόλπου Σειρήνα και του ξενοδοχείου Golden Coast, καταλαμβάνει έκταση 29.000 m2 και εντάσσεται αρμονικά μεταξύ μίας περιοχής 13.000 m2 στα δυτικά η οποία έχει θα διατηρηθεί ως φυσικό πάρκο (δημόσιος χώρος πρασίνου) και του γραφικού αλιευτικού καταφυγίου Περνέρα στα νότια.
«Η δημιουργία ενός χώρου με ασφαλή πρόσβαση και πλοήγηση σκαφών αναψυχής, σε συνδυασμό με τις χερσαίες εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που θα δημιουργηθούν, θα μπορεί να καλύψει σημαντικά τις ανάγκες των σκαφών αναψυχής στην περιοχή και παράλληλα να συμβάλει στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής» σημειώνεται στην μελέτη.
Τονίζεται επίσης ότι το έργο θα έχει σημαντικά οφέλη τόσο στην τοπική, όσο και στην εθνική οικονομία, με τη δημιουργία και παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, την ενίσχυση του τουρισμού σε ολόχρονη βάση, την ανάπτυξη οικιστικών μονάδων στην περιοχή, την παροχή εγκαταστάσεων προς εμπορικές, πολιτιστικές και αθλητικές χρήσεις, την ενοικίαση θέσεων ελλιμενισμού και τέλος στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
«Η Μαρίνα Παραλιμνίου δεν ανταγωνίζεται τις άλλες αναπτύξεις μαρίνων, αλλά αντιθέτως ενισχύει το αναπτυσσόμενο δίκτυο πολυτελών θαλάσσιων προορισμών στην Κύπρο και συμβάλει σημαντικά στην προσβασιμότητα προς την όμορφη ακτογραμμή του Πρωταρά» τονίζεται στη μελέτη.
Τα έργα
Τα βασικά λιμενικά έργα υποδομής που απαιτούνται για την ανάπτυξη αφορούν τη διαμόρφωση χερσαίου χώρου με επίχωση (~6.200 m2) με στόχο την ανάπτυξη στο χερσαίο κομμάτι και παράλληλα την τοποθέτηση της Μαρίνας σε μεγαλύτερο βάθος, την κατασκευή νέου εξωτερικού κυματοθραύστη για προστασία της λιμενολεκάνης της Μαρίνας (~40.384 m2) και του Αλιευτικού Καταφυγίου, την ανακατασκευή της εισόδου του Αλιευτικού Καταφυγίου με στόχο την οριοθέτηση των διαφορετικών χρήσεων, τη δημιουργία νέου καναλιού πρόσβασης, την κατασκευή πλωτής αποβάθρας για ελλιμενισμό σκαφών και πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο και κατασκευή αποβάθρας για τις εγκαταστάσεις Τελωνείου και Λιμενικού, καθώς και χώρου ανεφοδιασμού καυσίμων για τους χρήστες της Μαρίνας και του Αλιευτικού καταφυγίου.