Όνειρο απατηλό;
Απομακρυσμένη φαντάζει, τουλάχιστον με τα τωρινά δεδομένα, η πιθανότητα δημιουργίας Γραμματικού Θεματικού Πάρκου και αναβίωσης της σιδηροδρομικής γραμμής που λειτουργούσε τα παλιά χρόνια στην Καλαβασό της επαρχίας Λάρνακας. Λόγω υψηλού κόστους, το φιλόδοξο αυτό έργο προς το παρών τοποθετείται… σε βάθος χρόνου και παραμένει στις ελληνικές καλένδες.
Αυτό αναφέρει σ’ επιστολή του, ημερομηνίας 28 Ιανουαρίου 2019, ο υπουργός Εσωτερικών Κωνσταντίνος Πετρίδης, ο οποίος απαντά στον βουλευτή Λάρνακας Χρίστο Ορφανίδη, που ζήτησε κοινοβουλευτική ενημέρωση, για το πού βρίσκεται το πιο πάνω αίτημα. Συγκεκριμένα, το αίτημα του Κοινοτικού Συμβουλίου Καλαβασού αφορά τη δημιουργία Γραμμικού Θεματικού Πάρκου και αναβίωση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής, που λειτουργούσε στην κοινότητα και η οποία χρησιμοποιείτο, για τη μεταφορά μεταλλεύματος από τα μεταλλεία Καλαβασού, προς τις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Μεταλλευτικής Εταιρείας, στην ακτή Βασιλικού.
Το έργο προτείνεται να εκτείνεται από την περιοχή των μεταλλείων στη βόρεια περιοχή της κοινότητας και να καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο της Τέντας και στα νότια όρια της Καλαβασού. Σκοπός του έργου είναι η ανάδειξη της μεταλλευτικής και αρχαιολογικής ιστορικής κληρονομιάς του χωριού μέσω της δημιουργίας διάφορων διαδραστικών ενοτήτων και υποδομών, οι οποίες θα προβάλουν και θα καθιερώσουν τόσο την κοινότητα Καλαβασού, όσο και την ευρύτερη περιοχή Βασιλικού ως θεματικό τουριστικό προορισμό για επισκέπτες, οι οποίοι θα μεταφέρονται μέσω του τρένου, κατά μήκος του προτεινόμενου θεματικού πάρκου, μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο Τέντας.
Τα εμπόδια
——————-
Στην επιστολή του, ο Κωνσταντίνος Πετρίδης, σημειώνει ότι το αίτημα τέθηκε ενώπιόν του σε περιφερειακή σύσκεψη, κατά τη διάρκεια της οποίας ο ΥΠΕΣ τόνισε την ανάγκη, όπως το κοινοτικό συμβούλιο προβεί στο σχεδιασμό του έργου και παράλληλα να εξασφαλίσει και τις απαιτούμενες άδειες, έτσι ώστε να ετοιμαστεί μια αναλυτική εκτίμηση δαπάνης, προκειμένου σε μελλοντικό στάδιο να εξεταστεί η δυνατότητα εκτέλεσης του έργου ως πολεοδομικό, είτε ως συγχρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκά ταμεία.
«Λόγω, όμως, του ψηλού κόστους που συνεπάγεται η ανακατασκευή της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά και της ψηλής δαπάνης που θα προκύψει από τις απαλλοτριώσεις τεμαχίων και την αγορά ιδιωτικής γης, το Κ.Σ. Καλαβασού, αποφάσισε όπως επανεξετάσει σε μεταγενέστερο στάδιο, κατά πόσο θα προωθηθούν οι ενέργειες, για υλοποίηση του υπό αναφορά έργου», καταλήγει ο Κ. Πετρίδης.
ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ