ΚΥΠΡΟΣ: Πώς να μην την «πάθετε» στο «BlackFriday»
Συμβουλές από Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ενόψει «BlackFriday».
Συμβουλές προς τους καταναλωτές ενόψει «BlackFriday», η οποία φέτος είναι η 23η Νοεμβρίου, δίνει με ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.
Η Υπηρεσία, αφού σημειώνει ότι ο θεσμός «Black Friday» ξεκίνησε τη δεκαετία του `60 στις ΗΠΑ και αποτελεί ουσιαστικά την έναρξη της εμπορικής περιόδου των Χριστουγέννων, συμβουλεύει, μεταξύ άλλων τους καταναλωτές να διενεργήσουν εκ των προτέρων έρευνα αγοράς.
«Εντοπίστε τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και σημειώστε την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν κατά το «Black Friday»», αναφέρει και προτρέπει τους καταναλωτές να μην κάνουν βιαστικές αγορές, και να συγκρίνουν τιμές και ποιότητα προϊόντων.
Συστήνει ακόμα να μελετούν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και να αναζητούν κριτικές (reviews) για την ποιότητα του, αλλά και να αξιολογούν την τελική τιμή, όχι την έκπτωση.
«Αξιοποιήστε το Διαδίκτυο. Χρησιμοποιήστε το Διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών αλλά και για να εντοπίσετε εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που σας ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές», προτρέπει, επίσης.
Επισημαίνει, επίσης, ότι η τιμή δεν πρέπει να είναι το μοναδικό κριτήριο και να ρωτούν άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή συστήνει καθορισμό προϋπολογισμού εκ των προτέρων αλλά και ενημέρωση για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος πριν την αγορά.
«Να θυμάστε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος εάν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό, προφανώς, και δεν ισχύει για αγορές μέσω Διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά από την παραλαβή του προϊόντος», καταλήγει.
Από ΚΥΠΕ