Τάσος Μητσόπουλος: O «καπετάνιος» ενός οράματος που αναγεννιέταιI
Ήταν ένας οραματιστής, ένας νέος άνθρωπος που έβαζε την πατρίδα πάνω από όλα, πατριώτης, καλός φίλος μ’ όλους τους πολιτικούς ακόμη και «αντιπάλους».
Της Νικολέτας Χρήστου
Διακρινόταν για την αγάπη του για την Ελλάδα και προσωπικά για μένα ήταν από τους πιο «ωραίους πολιτικούς». Στις 22 Μαρτίου το 2014 το μεσημέρι του Σαββάτου ο Τάσος Μητσόπουλος αφήνει την τελευταία του πνοή στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, όπου νοσηλευόταν μετά από εκτεταμένη εγκεφαλική αιμορραγία συνεπεία ρήξης εγκεφαλικού ανευρύσματος.
Από κοντά μας δεν έφυγε…ούτε καν από τα δρώμενα της χώρας. Μια ανακοίνωση του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών όπου συγχαίρει Νίκο Τορναρίτη και Αννίτα Δημητρίου για την επαναφορά πρότασης στην Βουλή για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας, συγκινεί. Ο Τάσος Μητσόπουλος που διετέλεσε Υπουργός Μεταφορών και Έργων από την 1/3/13 – 12/3/14 έθεσε υψηλούς στόχους και προσπάθειες για την υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης.
«Ο αείμνηστος πρώην Υπουργός κ. Τάσος Μητσόπουλος – με τον οποίον είμασταν σε σταθερή επικοινωνία και συνεργασία για το θέμα αυτό, αναφέρουν οι Οικολόγοι, « είχε καταβάλει ιδιαίτερες προσπάθειες προς υλοποίηση διαφόρων σχεδίων για επίτευξη αυτού του στόχου. Δυστυχώς η μετακίνηση του στο Υπουργείο Άμυνας και ο αδόκητος θάνατος του ανέτρεψαν τους αρχικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης Αναστασιάδη. Το γεγονός ότι όσοι Υπουργοί ακολούθησαν στο Υπουργείο Μεταφορών και Έργων δεν συμμερίζονταν το ίδιο όραμα είχε παγώσει την όποια ελπίδα μας για προώθηση του ζητήματος».
Η επαναφορά του θέματος από τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος γεννά καινούργιες ελπίδες και προοπτικές. Ας ελπίσουμε ότι η νέα Υπουργός Μεταφορών (στην οποία θέσαμε το θέμα της επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας στην πρώτη μας εθιμοτυπική συνάντηση στις 11 /04 2018) θα συμμεριστεί την άποψή μας ότι πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό θέμα, το οποίο πρέπει να εξεταστεί άμεσα από την Κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς, έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα το συντομότερο δυνατό.
Θα πρέπει να εξευρεθούν τρόποι επαναλειτουργίας μιας τακτικής επιβατικής γραμμής που θα συνδέει δια θαλάσσης την Κύπρο με την Ελλάδα, τόσο για εθνικούς λόγους, αλλά κυρίως και για σκοπούς παροχής εναλλακτικών μέσων για μεταφορά επιβατών και προϊόντων από και προς την Ελλάδα.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεων Κύπρου-Ελλάδας καθώς και προώθηση του εμπορίου και των εξαγωγών της Κύπρου προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Παράλληλα θα δώσει την ευκαιρία και σε πολλούς που για οικολογικούς ή άλλους λόγους αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα, να έχουν την εναλλακτική να ταξιδεύουν με πλοίο.
Το υψηλό κόστος που επικαλούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με επιδότηση από σχετικά κονδύλια της ΕΕ, που θέτει ως προτεραιότητά της την διασυνδεσιμότητα των κρατών μελών.
Σε δηλώσεις του ο Νίκος Τορναρίτης στην «24» ανέφερε: «Είμαι αισιόδοξος ότι στο τέλος θα τα καταφέρουμε και θα πετύχουμε το στόχο μας για επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου. Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών τον Οκτώβριο, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, όπως είναι η Υφυπουργός Ναυτιλίας, το Υπουργείο Εξωτερικών, η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο, ο ΚΟΤ, η Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών και αρκετοί άλλοι που έχουν άμεσο ή έμμεσο ενδιαφέρον για το θέμα. Εκεί θα αναλυθούν όλα τα ενδεχόμενα και οι προοπτικές για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Ευελπιστώ ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις και θα γίνουν τα αναγκαία διαβήματα, πάντα σε πλήρη συντονισμό με το αρμόδιο Υφυπουργείο Ναυτιλίας».
Πηγή: 24h