Λιμάνι Λάρνακας: Μόνο ένας Κινέζος επισκέφθηκε το λιμάνι για να επιθεωρήσει τους χώρους
Μόνο ένας Κινέζος επισκέφθηκε το λιμάνι για να επιθεωρήσει τους χώρους
Δεν ενδιαφέρει το side visit
Μειωμένο είναι το ενδιαφέρον των κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας όσον αφορά το κομμάτι του side visit, δηλαδή της επιτόπιας επίσκεψης για επιθεώρηση των χώρων όπου προγραμματίζονται να γίνουν τα έργα ανάπτυξης. Όπως εγκύρως πληροφορούμαστε, με βάση τους όρους των προσφορών (ήδη έχουν επιδοθεί από το αρμόδιο υπουργείο στις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες), το side visit ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, ωστόσο καθ’ όλη τη διάρκεια της τρέχουσας εβδομάδας μονάχα… ένας νεαρός Κινέζος, εκπρόσωπος της μεγάλης κοινοπραξίας κινέζικων συμφερόντων που είναι ανάμεσα στις τρεις προεπιλεγείσες εταιρείες, έκανε τον κόπο να ταξιδέψει στην Κύπρο για να επισκεφθεί τους χώρους του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, με συνοδεία λειτουργού του Υπουργείου Μεταφορών, Συγκοινωνιών και Έργων. Όσον αφορά την κοινοπραξία ισραηλινών συμφερόντων, που επίσης είναι ανάμεσα στις τρεις προεπιλεγείσες για το μεγαλόπνοο project (κάποιες πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι οι Ισραηλινοί είναι το φαβορί για ν’ αναλάβουν το έργο), δεν υπήρξε μέχρι σήμερα ενδιαφέρον για επιτόπια επίσκεψη στους χώρους, αλλά ούτε υπήρξε ειδοποίηση από μέρους τους κατά πόσο προγραμματίζουν να επισκεφθούν το λιμάνι και τη μαρίνα τις προσεχείς μέρες… Όσον αφορά την τρίτη προεπιλεγείσα κοινοπραξία, αμερικάνικων συμφερόντων, δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον για side visit και όλες οι πληροφορίες αναφέρουν πως πλέον έχει αποσύρει (τουλάχιστον ανεπίσημα) το ενδιαφέρον της για το έργο, παρόλο που από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση επί τούτου.
Αμφιβολίες για το λιμάνι
———————————-
Ασφαλείς πληροφορίες μας αναφέρουν ότι ανάμεσα στους υποψήφιους επενδυτές υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες κατά πόσο η επένδυσή τους στο λιμάνι θα είναι βιώσιμη. Και τούτο, διότι φαίνεται πως περιορίζονται αισθητά οι δυνατότητες όσον αφορά την εμπορικότητα του λιμανιού Λάρνακας, με δεδομένο ότι την ίδια στιγμή οι δυνατότητες στη διακίνηση εμπορευμάτων είναι πολύ μεγαλύτερες στο λιμάνι Λεμεσού. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι περιορισμοί που ισχύουν όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων στο λιμάνι Λάρνακας βάζει σε σοβαρές σκέψεις τους υποψήφιους στρατηγικούς επενδυτές όσον αφορά την βιωσιμότητα της επένδυσής τους. Αυτές οι σκέψεις και αμφιβολίες, ωστόσο, ενδεχομένως να μην σημαίνουν και τίποτε στο τέλος της ημέρας, καθότι μέχρι στιγμής καμία από τις προεπιλεγείσες κοινοπραξίες (τουλάχιστον επίσημα) δεν έχει αποσύρει το ενδιαφέρον της για το έργο της ενιαίας ανάπτυξης. Την ίδια ώρα το Υπουργείο Μεταφορών, Συγκοινωνιών και Έργων, μέσω του υπουργού Μάριου Δημητριάδη, έχει δηλώσει επίσημα ότι το κράτος θα γνωρίζει τον επενδυτή με τον οποίο θα προχωρήσει την διαπραγμάτευση για την ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας μέχρι τον Μάρτιο – Απρίλιο του 2018. Και το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα φαίνεται πως είναι εφικτό, τουλάχιστον με βάση τα σημερινά δεδομένα. Οι επόμενοι 2-3 μήνες θα είναι καθοριστικοί.
Βάσος Βάσου