Home ΛΑΡΝΑΚΑ Σημαντικότατη εξέλιξη για την ανάπτυξη λιμανιού – μαρίνας Λάρνακας
Σημαντικότατη εξέλιξη για την ανάπτυξη λιμανιού – μαρίνας Λάρνακας

Σημαντικότατη εξέλιξη για την ανάπτυξη λιμανιού – μαρίνας Λάρνακας

 

Στις κοινοπραξίες οι όροι προσφορών

Μετά από πάμπολλες καθυστερήσεις, σημειώθηκε κι ένα βήμα προς τα μπρος σχετικά με την υλοποίηση του μεγαλόπνοου έργου της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας. Όπως πληροφορούμαστε, έχουν επιδοθεί τις τελευταίες μέρες οι όροι των προσφορών στις τρεις προεπιλεγείσες κοινοπραξίες, εξέλιξη που χαρακτηρίζεται πολύ σημαντική για την προώθηση των διαδικασιών, ώστε εντός του 2018 να υπάρξει τελεσίδικη συμφωνία Κυβέρνησης με στρατηγικό επενδυτή. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι κοινοπραξίες αναμένεται ότι θα είναι σε θέση να υποβάλουν τις προσφορές τους εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018, ενώ η αξιολόγηση των προσφορών αυτών εκτιμάται πως δεν θα διαρκέσει περισσότερο από έναν μήνα. Οπόταν, εφόσον όλα πάνε κατευχήν και δεν προκύψουν νέες καθυστερήσεις, τότε ο στόχος του Υπουργείου Μεταφορών είναι το αργότερο μέχρι το Φθινόπωρο του νέου έτους να υπάρχει συμφωνία με τον επιτυχόντα προσφοροδότη. Θυμίζουμε, ότι η διαδικασία έχει ήδη βγει εκτός χρονοδιαγραμμάτων, λόγω της καθυστέρησης που παρατηρήθηκε στον νομοτεχνικό έλεγχο των εγγράφων προσφορών στη Νομική Υπηρεσία. Το αρχικό πλάνο του Υπουργείου Μεταφορών ήταν να υπάρχει συμφωνία με στρατηγικό επενδυτή τέλη του 2017… Οι τρεις προεπιλεγείσες κοινοπραξίες που ερίζουν το μεγαλεπήβολο έργο είναι η αμερικανικών συμφερόντων Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (P&O) and Cabo Marina S. de R.L. de C.V., η κινέζικων συμφερόντων China Communications Construction Company Limited και η ισραηλινών συμφερόντων AMPA Ltd & Israel Shipyards Ltd. Στο μεταξύ, ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η μαρίνα της Λάρνακας, λόγω των μη ικανοποιητικών υποδομών της, είναι και η μικρή σ’ έκταση νυοδόχος που διαθέτει, η οποία δεν μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλα σκάφη για επιδιορθώσεις. Ως εκ τούτου, οι ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών που τα έχουν ελλιμενισμένα στη Λάρνακα, υποχρεώνονται να τα μεταφέρουν στο Καρνάγιο της Λεμεσού για επιδιορθώσεις… Παρά το γεγονός ότι διανύουμε μια νεκρή περίοδο από τουριστικής άποψης, εντούτοις η μαρίνα Λάρνακας, χωρίς έργα επέκτασης και αναβάθμισης τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να έχει πληρότητα περίπου 90%, με ελλιμενισμένα σκάφη κυρίως από το Ισραήλ και το Λίβανο.

Βάσος Βάσου

Send this to a friend