
Πέντε λεπτά με τον Πέτρος Φιάκκα, φωτογράφο
1. Η Αμμόχωστος παρουσιάζεται στο ελλαδικό κοινό; Η πόλη της Αμμοχώστου και η πορεία της μέσα στους αιώνες αποτελούν το θέμα της έκθεσης φωτογραφίας που παρουσιάζω σε συνεργασία με την Κυπριακή Εστία στην Αθήνα, υπό την αιγίδα της Πρεσβείας – Σπιτιού της Κύπρου και του Δήμου Αμμοχώστου.
2. Τι θα περιλαμβάνει; Φωτογραφίες από την αρχαία πόλη της Σαλαμίνας, το μεσαιωνικό κάστρο της Καντάρας, το μοναστήρι του Αποστόλου Βαρνάβα, τη μεσαιωνική πόλη της Αμμοχώστου μέχρι το συρματόπλεγμα της περιφραγμένης νέα πόλης.
3. Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται φωτογραφική σας δουλειά; Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται ατομική μου έκθεση με ολοκληρωμένη σειρά της πορείας της Αμμοχώστου μέσα από ένα πλούσιο οπτικό αρχείο με ιδιαίτερες πτυχές και εικόνες, οι οποίες δεν έχουν λησμονηθεί με την πάροδο του χρόνου. Η Αμμόχωστος είναι η συνέχεια της Σαλαμίνας, του σημαντικότερου ίσως βασιλείου της Κύπρου στην αρχαιότητα. Στη Σαλαμίνα άραξε ο Απόστολος Βαρνάβας και δίδαξε το χριστιανισμό και το Βυζάντιο την ανέδειξε πρωτεύουσα του μετονομάζοντας την Κωνσταντία. Μετά την καταστροφή της Σαλαμίνας κτίστηκε η νοτιότερα Αμμόχωστος (Famagusta), που λάμπρυναν οι Φράγκοι και Ενετοί με ναούς και παλάτια, που οι Ευρωπαίοι έμποροι και της Ιερουσαλήμ ανέδειξαν ως την «πλουσιοτέρα των πόλεων» μέχρι την κατάληψη της από τους Οθωμανούς το 1571. Οι εκδιωχθέντες Έλληνες έκτισαν τη νέα πόλη της Αμμοχώστου που σήμερα βλέπουμε περιφραγμένη από μακριά.
4. Πού θα γίνει η έκθεση; Στην «Κυπριακή Εστία», (Κέκροπος 3, Πλάκα). Την στηρίζουν η Κυπριακή Πρεσβεία, το Σπίτι της Κύπρου, ο Δήμος Αμμοχώστου και η Ένωση Κυπρίων Ελλάδας. Ομιλίες θα κάνουν η αρχαιολόγος/ιστορική ερευνήτρια Άννα Μαραγκού και μέλη των Κυπριακών Σωματίων και ομάδων Αθήνας και Κύπρου.
5. Η έκθεση θα είναι ανοικτή; Μέχρι τις 15 Νοεμβρίου όπου θα ακολουθήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τον τίτλο της έκθεσης, το οποίο θα ξεκινά στο χώρο του σχολείου διεπιστημονικά και διαθεματικά και θα ολοκληρώνεται στο χώρο της έκθεσης με δραστηριότητες αλληλεπίδρασης εκθεμάτων (φωτογραφίας) και κοινού (μαθητών).
Πηγή: philenews.com