
Η μάχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκτός από οράματα και υποσχέσεις, περιλαμβάνει και παχυλούς μισθούς…
Η μάχη των δημοτικών εκλογών εκτός από οράματα, δεσμεύσεις, σχεδιασμούς και πολλά «θα», περιλαμβάνει και παχυλούς μισθούς, τουλάχιστον, για ορισμένους από τους αιρετούς άρχοντες. Συνολικά, οι 39 δήμαρχοί μας θα μας στοιχίζουν από την 1/1/2017 σχεδόν €1,9 εκατ. ετησίως.
Στο κονδύλι της μισθοδοσίας έρχονται να προστεθούν οι 10 αντιδήμαρχοι των Δήμων Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Πάφου, Πόλης Χρυσοχούς, Μέσα Γειτονιάς, Αγίου Αθανασίου, Λατσιών, Γερίου και Ύψωνα με την αντιμισθία τους να ανέρχεται, συνολικά, στα €110.000 ετησίως και τέλος, οι 462 δημοτικοί σύμβουλοι, με τη συνολική ετήσια αντιμισθία τους να φτάνει τα €3,2 εκατ..
Οι απολαβές των δημάρχων όπως και των αντιδημάρχων και των δημοτικών συμβούλων συνεχίζουν ως έχουν από το έτος 2015. Σύμφωνα με τα επίσημα διαθέσιμα στοιχεία, τον μεγαλύτερο μισθό, ή όπως ονομάζεται αντιμισθία, τον λαμβάνει ο δήμαρχος Λεμεσού και ακολουθεί με μια μικρή διαφορά ο δήμαρχος Στροβόλου και στη συνέχεια, οι δήμαρχοι Πάφου και Λευκωσίας. Στον πάτο της μισθολογικής πυραμίδας των αιρετών αρχόντων βρίσκονται οι δήμαρχοι των κατεχόμενων δήμων και δη ο δήμαρχος Καραβά. Ο σχετικός πίνακας που δημοσιεύουμε με βάση τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα επίσημα στοιχεία είναι αρκούντως ενδεικτικός για τις συνολικές ετήσιες απολαβές των δημάρχων, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται το επίδομα παραστάσεως.
Το ύψος της αντιμισθίας του δημάρχου καθορίζεται ανάλογα με τον πληθυσμό του κάθε δήμου. Όσο μεγαλύτερος είναι ο δήμος, τόσο αυξημένος είναι ο μισθός του δημάρχου.
Εγχειρίδιο ενημέρωσης
Οι ετήσιες εκθέσεις της Ελεγκτικής Υπηρεσίας –αναμένεται αρχές Δεκεμβρίου και η έκθεση για το έτος 2015– θα πρέπει να αποτελέσουν εγχειρίδιο ενημέρωσης και δράσης για τον κάθε δήμαρχο, νέο και παλαιό. Ακριβώς, για να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα κακώς κείμενα στους δήμους τους, που οι λειτουργοί της Ελεγκτικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας εντόπισαν και κατέγραψαν κατά τη διάρκεια των ελέγχων τους.
Βεβαίως, σε αρκετές περιπτώσεις, για την οικονομική κατρακύλα των δήμων, φέρουν ακέραια την ευθύνη δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι, με αποφάσεις τους βάζουν χέρι στα ταμεία, μοιράζοντας, παράτυπα και παράνομα, αυξήσεις και προαγωγές σε υπαλλήλους. Γράφοντας, παράλληλα, στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, τα Υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών αλλά και τον Γενικό Ελεγκτή, που μέσα από τις ετήσιες εκθέσεις του, τους καλεί να άρουν τις παρανομίες τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το μέγεθος της κακοδιαχείρισης και της διασπάθισης του δημόσιου χρήματος ήταν τέτοιο, που ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης ενημέρωσε σχετικά τον Γενικό Εισαγγελέα Κώστα Κληρίδη για τη διενέργεια ποινικής έρευνας.
Προχωρήστε σε διώξεις…
Πέρα από το οικονομικό ζήτημα, που είναι το μείζον καθώς οι περισσότεροι δήμοι είναι με άδεια ταμεία, οι νέοι δήμαρχοι θα βρεθούν αντιμέτωποι και με εξόφθαλμες παρανομίες, οι οποίες, στους πλείστους δήμους, έχουν εδραιωθεί με το πέρας του χρόνου. Παρανομίες που έχουν να κάνουν με τις δημόσιες κολυμβητικές δεξαμενές (πισίνες), με τα πρατήρια πετρελαιοειδών και τους χώρους στάθμευσης. Ο Γενικός Ελεγκτής καλεί τους δημάρχους, τους δημοτικούς συμβούλους και το Υπουργείο Εσωτερικών να πράξουν το αυτονόητο. Να σύρουν, δηλαδή, στα Δικαστήρια όσους παρανομούν και που έχουν, στο μεταξύ, αποθρασυνθεί λόγω της… ασυλίας που απολαμβάνουν.
Για να αντιληφθεί κανείς το εύρος της παρανομίας που εντοπίζεται στους δήμους, παραθέτουμε στοιχεία που οι ίδιοι οι δήμοι κοινοποίησαν στην Ελεγκτική Υπηρεσία. Συγκεκριμένα, στα όρια 25 δήμων λειτουργούσαν την 1/1/2015 συνολικά 1.119 δημόσιες κολυμβητικές δεξαμενές από τις οποίες οι 758 λειτουργούσαν χωρίς να έχουν εξασφαλίσει την απαιτούμενη άδεια καθότι δεν πληρούσαν τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στους σχετικούς Νόμους και Κανονισμούς.
Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε ότι για 28 δημόσιες κολυμβητικές δεξαμενές εκδόθηκε αντικανονικά άδεια λειτουργίας καθώς δεν πληρούσαν τους όρους και τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας.
Για την παραχώρηση άδειας λειτουργίας θα πρέπει να εξασφαλιστεί:
(α) πιστοποιητικό έγκρισης αναφορικά με τη δεξαμενή και όλες τις άλλες κατασκευές και εγκαταστάσεις οι οποίες σχετίζονται με τη λειτουργία της,
(β) βεβαίωση της Υγειονομικής Υπηρεσίας και
(γ) πιστοποιητικό καταλληλότητας που εκδίδεται από το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών αναφορικά με τις μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις.
Λόγω της σοβαρότητας του θέματος, που άπτεται της ασφάλειας και της υγείας των πολιτών, ο Γενικός Ελεγκτής ζήτησε την άσκηση ποινικών διώξεων επικαλούμενος γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας, ημερ. 5/3/2007, ότι η λειτουργία κολυμβητικής δεξαμενής χωρίς την απαιτούμενη άδεια, συνιστά ποινικό αδίκημα.
OI ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ ΣΕ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Ίδια και χειρότερα παρατηρούνται στους δήμους, με τα πρατήρια πετρελαιοειδών. Συγκεκριμένα, στα όρια 30 δήμων λειτουργούσαν την 1/1/2015 συνολικά 203 πρατήρια πετρελαιοειδών από τα οποία τα 53 λειτουργούσαν χωρίς να έχουν εξασφαλίσει άδεια λειτουργίας. Γεγονός, που συνιστά ποινικό αδίκημα. Όπως διαπιστώθηκε, για άλλα 14 πρατήρια εκδόθηκε αντικανονικά άδεια. «Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου» και για τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης. Στους δήμους Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Πάφου και Στροβόλου εξακολουθούν να λειτουργούν ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης χωρίς να εξασφαλίσουν άδεια οικοδομής και άδεια λειτουργίας, χωρίς να καταβάλουν στους δήμους τα τέλη που προνοούν οι περί Τροχαίας Δημοτικοί Κανονισμοί και χωρίς να εξασφαλίσουν την έγκριση των δήμων για το ύψος των δικαιωμάτων στάθμευσης που επιβάλλουν.
Πηγή: Εφημερίδα”Φ”