Διαφωνία ΕΒΕ Λ/κας – Κυβέρνησης για το μέλλον του λιμανιού!
Η μετακίνηση των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών και υγραερίου από τα παράλια της Λάρνακας ήταν το θέμα που συζητήθηκε εκτενώς κατά την ετήσια γενική συνέλευση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λάρνακας, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα.
Όπως διαφάνηκε μέσα από τις τοποθετήσεις τόσο του υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού Γιώργου Λακκοτρύπη, όσο και του προέδρου του ΕΒΕΛ Όθωνα Θεοδούλου, υπάρχουν ακόμα αρκετές εκκρεμότητες όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα των ιδιωτικών εταιρειών, γεγονός που καθιστά αδύνατη τη μετακίνηση όλων των εγκαταστάσεων μέχρι το χρονοδιάγραμμα της 31ης Ιανουαρίου 2017. Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο κ.Λακκοτρύπης, έχουν απομακρυνθεί όλα τα κρατικά αποθέματα πετρελαιοειδών, ενώ από τις αρχές του 2016 έχουν απομακρυνθεί και όλα τα υγρά καύσιμα των ιδιωτικών εταιρειών. Μάλιστα, η Κυπριακή Εταιρεία Αποθήκευσης Πετρελαιοειδών (ΚΕΤΑΠ) είναι έτοιμη να ξεκινήσει την αποξήλωση των εγκαταστάσεων της μόλις λάβει τις σχετικές άδειες από το Δήμο Λάρνακας, κάτι που αναμένεται να γίνει εντός του πρώτου τριμήνου του 2017.
Ο Υπουργός Ενέργειας απηύθυνε δημόσιο κάλεσμα στις εταιρείες πετρελαιοειδών και υγραερίου (η μετακίνηση τους αναμένεται να καθυστερήσει περισσότερο) να συνεχίσουν τις προσπάθειες και να επισπεύσουν τις διαδικασίες, ώστε η μετακίνηση των εγκαταστάσεων τους από τη Λάρνακα να γίνει το συντομότερο. Τόνισε, ακόμα, ότι το κράτος από τη δική του πλευρά θα προχωρήσει στην επέκταση των υφιστάμενων υποδομών οδικού δικτύου και των υπηρεσιών κοινής ωφελείας στη νέα Ενεργειακή και Βιομηχανική Περιοχή Βασιλικού ούτως ώστε να επισπεύσει τις διαδικασίες μετακίνησης. «Το παραλιακό μέτωπο που θα απελευθερωθεί στη Λάρνακα αλλάζει πλέον χαρακτήρα, καθώς από βιομηχανική περιοχή σχεδιάζεται να μετατραπεί σε τουριστική, με στόχο την προσθήκη αριθμού τουριστικών κλινών στις υφιστάμενες 6000 αδειούχες κλίνες που διαθέτει η επαρχία», συμπλήρωσε. Για το ίδιο θέμα, ο πρόεδρος του ΕΒΕΛ Όθωνας Θεοδούλου υπενθύμισε τη συμφωνία… του 2001 με την κυβέρνηση για μετακίνηση όλων των οχληρών εγκαταστάσεων και πλήρη αποκατάσταση του χώρου μέχρι το 2012. Μία συμφωνία που δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
Διαφωνία για λιμάνι
Αυτό που προκύπτει από την τελευταία γενική συνέλευση του ΕΒΕΛ, είναι και η διαφωνία του Επιμελητηρίου στις προσπάθειες της Κυβέρνησης για προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή με καθαρά τουριστικό προσανατολισμό (κρουαζιερόπλοια) στο λιμάνι της Λάρνακας. Στην ομιλία του ο κ.Θεοδούλου είπε ότι η κρουαζιέρα και η επιβατική κίνηση έχουν σήμερα σχεδόν εκμηδενιστεί, ενώ υπενθύμισε τις σοβαρές υποδομές που ήδη έχουν γίνει στο λιμάνι Λεμεσού για την συγκεκριμένη χρήση. Εξέφρασε, επίσης, αμφιβολίες κατά πόσο θα υπάρξει επενδυτής που θ’ επενδύσει στο λιμάνι Λάρνακας, θα βελτιώσει τις κατασκευαστικές του ατέλειες για να μπορεί να δέχεται μελλοντικά κρουαζιερόπλοια, τα οποία απαιτούν μεγάλο κύκλο στροφής, που δεν διαθέτει η Λάρνακα.
Παράλληλα, επισήμανε πως με το πλαφόν που έχει μπει, είναι αδύνατο να υπάρξει στο μέλλον σοβαρός χρήστης που θα χρησιμοποιήσει το λιμάνι. Θέση του ΕΒΕΛ είναι να αποδοθεί στο λιμάνι τέτοιος ρόλος που θα το καθιστά βιώσιμο με καθαρά λιμενικές εργασίες και ότι η αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή θα έπρεπε να είχε όλες τις επιλογές ανοικτές ως προς την χρήση του. Ο Γιώργος Λακκοτρύπης είπε ότι οι διαδικασίες για την ενιαία ανάπτυξη λιμανιού και μαρίνας προχωρούν και ότι τον ερχόμενο Οκτώβριο θα ανακοινωθεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.